مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

مایکروویو چیست و چگونه کار می کند ؟

0 112
زمان مطالعه : 5 دقیقه

مایکروویو چیست و چگونه کار می کند ؟ اجاق های مایکروویو بسیار سریع و کارآمد هستند زیرا انرژی گرما را مستقیماً به مولکول های غذا منتقل می کنند. مایکروویو دقیقاً شبیه موج های الکترومغناطیسی است که از طریق فرستنده های تلویزیون و رادیو از هوا عبور می کند.

در حالی که امواج رادیویی در واقع می توانند بسیار طویل باشند ( بعضی از آن ها ده ها کیلومتر یا مایل بین یک موج تا موج دیگر ) ، امواج مایکروویو می توانند کوچک باشند . مایکروویوها کوتاهترین امواج رادیویی هستند و مایکروویو هایی که مواد غذایی را در فر شما می پزند ، 12 سانتی متر ( تقریباً 5 اینچ ) طول دارد .

مایکروویو چیست و چگونه کار می کند ؟
مایکروویو ها علی رغم اندازه کوچک ، انرژی زیادی را به همراه دارند.
یکی از اشکالات مایکروویو ها این است که می توانند به سلول های زنده و بافت آسیب برساند.
به همین دلیل مایکروویو ها می تواند برای افراد مضر باشد و به همین دلیل اجاق های مایکروویو توسط جعبه های فلزی قوی احاطه شده اند که اجازه فرار امواج را نمی دهند. در عملکرد عادی اجاق های مایکروویو کاملاً بی خطر هستند. با این وجود مایکروویو ها بسیار خطرناک هستند ، بنابراین هرگز با اجاق مایکروویو با بی احتیاطی کار نکنید.

در ادامه این مطلب درمورد این که دستگاه مایکروویو چگونه کار می کند و چگونه مواد غذایی را گرم می کند نوشته شده است .
اگر نحوه کارکرد این دستگاه برای شما هم جالب است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.


مایکروویو چیست و چگونه کار می کند ؟

دستگاه های مایکروویو چگونه کار می کننداجاق های مایکروویو مواد غذایی را فوق العاده سریع طبخ می کند و مواد داخل یخچال را در عرض چند دقیقه یا کمتر گرم می کنند. اما این اختراع عالی چگونه کار می کند ؟ در داخل جعبه فلزی قوی ، یک مولد مایکروویو به نام « مگنترون » وجود دارد.

هنگامی که شما شروع به پخت و پز می کنید ، مگنترون برق را از پریز برق گرفته و آن را به امواج رادیویی با قدرت 12cm تبدیل می کند.

مگنترون این امواج را از طریق کانالی به نام راهنمای موج به درون محفظه مواد غذایی می فرستد . غذا روی یک صندلی چرخ دار قرار می گیرد و به آرامی دور آن می چرخد ​​تا مایکروویو ها آن را به طور مساوی بپزند.
مایکروویو ها از دیوار های فلزی بازتابنده محفظه مواد غذایی ، همانطور که نور از آینه بازتاب می شود .
هنگامی که مایکروویو ها به خود مواد غذایی می رسند ، آن ها به راحتی از غذا عبور می کنند .
درست همانطور که امواج رادیویی مستقیماً می توانند از دیوار های خانه شما عبور کنند .
با عبور از غذا ، مولکول های داخل آن سریعتر مرتعش می شوند و هرچه ارتعاش مولکول ها سریع تر شود ، غذا داغ تر می شود. بنابراین مایکروویو انرژی خود را به مولکول های موجود در مواد غذایی منتقل می کند و به سرعت آن را گرم می کند.

چرا ظروف غذا داخل مایکروویو داغ نمیشوند ؟

آنچه مایکروویو ها را برای پخت و پز بسیار تخصصی می کند فقط نحوه تعامل آن ها با مولکول های آب است . فرکانس متداول مایکروویو ها ، 2.45 گیگا هرتز است که به راحتی توسط آب ، چربی و قند جذب می شود.

این امواج در فرکانس مناسب برای نفوذ به اعماق مواد غذایی هستند و قدرت پخت و پز را در درجه اول به آب مواد غذایی تحویل می دهند. مواد جامد عاری از آب به سختی مایکروویو ها را جذب می کنند ؛ به همین دلیل ظروف داخل مایکروویو به اندازه مواد غذایی داخل آن ها داغ نمی شوند.

دستگاه مایکروویو چگونه کار می کند

چگونه مایکروویوها مولکول های آب را گرم می کنند

دستگاه مایکروویو چگونه کار می کند ؟
مایکروویو های مورد استفاده در اجاق مایکروویو از طریق نوعی از آنتن فرستاده می شوند که آن ها را به داخل محل پخت و پز دستگاه منتقل می کند. سپس این مایکروویو ها توسط مولکول های آب داخل غذا جذب می شوند. انرژی حاصل از مایکروویو باعث می شود که مولکول های آب به سرعت مرتعش شوند ، که این غذا را گرم می کند.

در اصل ، از آنجا که مولکول های آب به راحتی مایکروویو ها را جذب می کنند ، و باعث می شوند که مولکول ها به سرعت ارتعاش را شروع کنند ، این مکانیزم تبدیل انرژی مایکروویو به انرژی حرارتی می شود. بنابراین تعامل مایکروویو ها و مولکول های آب راهی برای تبدیل انرژی مایکروویو به انرژی گرما نیز هستند.
اما چرا فقط مولکول های آب مرتعش می شوند ؟
مولکول های آب قطبی هستند ، به این معنی که یک طرف دارای بار مثبت و یک طرف بار منفی دارند. مایکروویو ها دقیقاً مانند هر موج ، دارای یک سر مثبت و یک سر منفی هستند.

با حرکت مایکروویو ها در داخل اجاق مایکروویو ، مولکول های آب سعی می کنند قطب های خود را با مایکروویو تراز کنند. از آنجا که مایکروویو ها به سرعت در داخل دستگاه حرکت می کنند ، مولکول های آب به سرعت سعی می کنند خود را با حرکت امواج همسو کنند.
چقدر سریع این اتفاق می افتد؟
زمینه های مثبت و منفی مایکروویو تقریباً 2.5 میلیارد بار در ثانیه در حال حرکت است.
هنگامی که این اثر را با واکنش مولکول آب ترکیب می کنید ، می توانید درک کنید که مایکروویو ها چگونه این غذا را سریع و مؤثر می پزند.

آیا اجاق های مایکروویو می توانند در شبکه های Wi-Fi اختلال ایجاد کنند ؟

اجاق گاز کاملاً محکم چنین کاری نخواهد کرد ، زیرا تابش الکترومغناطیسی نمی تواند فرار کند.
اما نشت های اندک ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود.

دستگاه مایکروویو چگونه کار می کند

مایکروویو چیست و چگونه کار می کند ؟ تفاوت مایکروویو و فر معمولی 

در یک فر های معمولی ، گرما باید از عناصر گرمایش الکتریکی ( یا مشعل های گازی ) که در قسمت های پایین و اطرف اجاق گاز قرار گرفته است ، به داخل مواد غذایی منتقل شود ، که بیشتر آن ها را توسط مجاری از لایه های بیرونی به لایه های داخلی طبخ می کند.

به همین دلیل است که یک اطراف کیک پخته شده در فر معمولی می تواند بسوزد در حالی که وسط آن هنوز خام است .

برای خرید بهترین مایکروویو ها با مناسب ترین قیمت ها روی خرید مایکروویو از سایت تا خرید کلیک کنید.

بیشتر بخوانید :
مایکروویو ؛ راهنمای خرید مایکروویو
راهنمای خرید اجاق گاز فر و انواع ان
راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ای

« حتما بخوانید  اتو کردن درست و اموزش صحیح اتو کردن لباس هایتان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .