مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی و راه حل رفع مشکل آن

0 69
زمان مطالعه : 4 دقیقه

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی و راه حل رفع مشکل آن ؛ متوقف شدن ماشین لباسشویی و نچرخیدن آن غیر معمول نیست. این امر می تواند به دلیل چندین مشکل در مورد دستگاه شما اتفاق بیفتد که اکثر آن ها را می توانید به راحتی تعمیر کنید. دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند توضیح دهد چرا ماشین لباسشویی شما نمی چرخد. گاهی اوقات می تواند به این دلیل باشد که سنسور هایی که در دستگاه وجود دارد و مسئول متوقف کردن چرخه ماشین لباسشویی اند خراب می شوند . از راهنمای زیر استفاده کنید تا دلیل توقف چرخش ماشین لباسشویی خود را بفهمید .


علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی و راه حل رفع مشکل آن

  • انسداد در پمپ تخلیه

    یکی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود ماشین لباسشویی شما متوقف شود و نچرخد ، وجود پمپ تخلیه مسدود شده است . این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که چیزی در لوله خروجی گیر کند و از جریان مداوم آب در داخل و خارج دستگاه جلوگیری کند. انسداد در پمپ تخلیه می تواند به دلیل گیر کردن یک تکه پارچه یا یک چیز کوچک مانند یک سکه یا مو باشد. اگر پمپ تخلیه شما مسدود شود ، متوجه خواهید شد که دستگاه شما در صورت تخلیه ، مدت بیشتری طول می کشد ، یا به طور کامل تخلیه نمی شود.

علت نچرخیدن درام یا دیگ ماشین لباسشویی

  • پاره شدن تسمه لباسشویی

    اگر فکر می کنید مشکل به دلیل پاره شدن تسمه لباسشویی است ، در را باز کنید و با دست درام را بچرخانید. اگر تسمه پاره شده باشد ، مقاومت کمتری نسبت به زمان معمول دارد و ممکن است صدای متفاوتی ایجاد کند. همچنین باید با سریع تر بچرخد زیرا مقاومت کمتری وجود دارد و دیگر به موتور وصل نیست. تنها راه برای اطمینان از تسمه این است که پنل پشت ماشین لباسشویی برداشته شود و ببینید کمربند پاره شده است یا خیر .

 

  • علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی؛ موتور لباسشویی

    اگر دستگاه شما طبق معمول در حال پر کردن و خالی شدن است ، اما به هیچ وجه نمی چرخد ، موتور که درام را می چرخاند می تواند خطایی داشته باشد. شناسایی مشکلات موتور ماسین لباسشویی شما مستلزم جدا کردن آن از دستگاه شما است. اگر شما از جدا کردن موتور ماشین لباسشویی خود اطمینان ندارید از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید.

 

  • برس های کربن ماشین لباسشویی

    بیشتر از همه ، برس های کربن دلیل مشکلات حرکتی ماشین لباسشویی شما خواهد بود. برس ها با قسمت های متحرک در موتور در تماس هستند  ، بنابراین به مرور زمان فرسوده می شوند.

 

  • علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی؛ درام نامتعادل

    هنگامی که بار دستگاه خیلی سنگین است ، یا بعضی اوقات اگر سعی کنید یک مورد بزرگ را به تنهایی بشویید ، دستگاه نا متعادل می شود . اگر درام خیلی زیاد یا به شکلی نامتعادل حرکت کند ، به دستگاه  فشار وارد می کند و می تواند باعث شود تا ماشین لباسشویی به اطراف حرکت کند یا کاملاً شکسته شود. درام نامتعادل یک دلیل شایع برای نچرخیدن ماشین لباسشویی نیست. ساده ترین راه برای جلوگیری از درام نامتعادل این است که مطمئن شوید ماشین لباسشویی خود را بیش از حد پر نکرده باشید ، یا اگر یک تکه بزرگ دارید ، قطعات بیشتری را برای تعادل بار اضافه کنید. همچنین ممکن است لازم باشد سطح دستگاه خود را بررسی کنید. تراز را در بالای دستگاه خود قرار دهید و مطمئن شوید که درام تراز است .

 

 

علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی و راه حل رفع مشکل آن

  • سوئیچ درب معیوب

    این فقط مربوط به ماشین های لباسشویی های بالا رده است.
    لودر های برتر دارای وسیله ای به نام سوئیچ درب هستند که وقتی درب آن به درستی بسته نشده باشد ، ماشین لباسشویی شما به عنوان یک احتیاط ایمنی نمی چرخد.

 

  • قطع برق لباسشویی

    گاهی اوقات نچرخیدن لباسشویی می تواند به دلیل قطع برق باشد .
    سیم ها به راحتی می توانند با گذشت زمان شل شوند. ایده خوبی است که بطور موقت ماشین لباسشویی را از برق جدا کرده و یک وسیله دیگر را به همان پریز وصل کنید تا مطمئن شوید پریز درست کار می کند و برق قطع نشده است.

دلایل دیگری وجود دارد که ممکن است باعث شود دستگاه شما به درستی کار نکند. ممکن است دستگاه شما به دلیل مشکل در کنترل های برقی ، پمپ ها ، موتور ها یا سایر اجزای دستگاه خراب شده باشد. با این حال ، موارد ذکر شده رایج ترین دلایلی است که باعث می شود ماشین لباسشویی شما نچرخد. لطفاً بدون داشتن دانش ، مهارت و تجربه حرفه ای کافی سعی در تعمیر تجهیزات برقی نکنید.

 اگر ماشین لباسشویی شما قابل تعمیر نیست و یا قصد خرید ماشین لباسشویی جدید دارید ، با مراجعه به صفحه خرید ماشین لباسشویی ، بهترین ها را از سایت تا خرید خریداری کنید.

بیشتر بخوانید :

تکنولوژي True Steam در ماشين لباسشویی ال جی LG

ماشین لباسشویی بکو و اشنایی با امکانات ان

« حتما بخوانید  مراقبت و نگهداری از ماشین لباسشویی ؛ 8 نکته طلایی برای سرویس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .