مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

علائم نشت گاز در یخچال و فریزر ؛ چگونه بفهمیم گاز یخچال کم شده

0 64
زمان مطالعه : 4 دقیقه

علائم نشت گاز در یخچال و فریزر ؛ برای ایجاد اثر خنک کننده در داخل یخچال و فریزر ، باید از مبرد استفاده شود. مبرد ماده شیمیایی است که بین حالت مایع و گاز درون سیستم تبرید انتقال می یابد. مبرد تحت فشار قرار می گیرد و به مایع فشرده تبدیل می شود ، سپس با فشار کمتری در جایی که بخار می شود وارد محفظه می شود و با تبخیر مایعات ، گرما را از فضای محیط جذب می کند . این باعث می شود تا اثر خنک کننده در فضای یخچال به وجود آید.

در حالی که بسیاری از مایعات می توانند به عنوان مبرد مورد استفاده قرار گیرند ، یک کلاس خاص از مواد شیمیایی وجود دارد که به طور خاص طراحی شده اند تا به عنوان کارآمدترین مایعات ممکن عمل کنند. با گذشت زمان ، مواد شیمیایی مورد استفاده در یخچال ها و سیستم های کولر گازی تغییر کرده اند ، زیرا اولین مجموعه مبرد ایجاد شده برای لایه ازن مضر بود . فریون ، ماده شیمیایی مبرد اولیه ، هنوز هم در سیستم های قدیمی یافت می شود ، اما بیشتر یخچال های مدرن از تترا فلوئورو اتان یا مواد شیمیایی مشابه ( به نام هیدروفلوروکربن ها ) استفاده می کنند تا از آسیب دیدن محیط جلوگیری کنند.

فریون یک جزء متداول در یخچال و فریزر ها است.
این ترکیب برای انتقال گرما استفاده می شود تا محفظه داخلی یخچال شما خنک شود .و اطمینان حاصل شود که مواد غذایی شما در دمای مناسب نگهداری می شود. با وجود این که خنک کننده فریون به عنوان یک سیستم بسته طراحی شده است ، با این حال باز هم امکان وجود نشتی وجود دارد . نشت گاز یخچال نه تنها می تواند باعث فاسد شدن غذای شما شود ، بلکه می تواند بر سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد. بنابراین ، در این جا ما چهار علامت نشت گاز یخچال را بررسی خواهیم کرد.

علائم نشت گاز در یخچال و فریزر , خنک نشدن مواد غذایی

در صورت عدم وجود مبرد در سیستم ، دستگاه مواد غذایی را خنگ نمی کند.
مواد غذایی حتی اگر بعد از ساعت ها در داخل یخچال نگهداری شوند گرم باقی می مانند.
مشکل این است که شما ممکن است بلافاصله پس از وقوع نشت ، متوجه خنک نشدن مواد غذایی نشوید.
این امر به این دلیل است که لایه های عایق داخل یخچال ، سرما را مدتی داخل یخچال نگه می دارند تا شما را گمراه کنند. اما ، متعاقباً دمای داخل افزایش می یابد و سرانجام ، مواد غذایی موجود در یخچال پوسیده می شود. بنابراین ، اگر متوجه شدید مواد غذایی موجود در یخچال و فریزر حتی اگر دستگاه روشن باشد ، فاسد می شود . لازم است سریعاً با یک تکنسین مجرب تماس بگیرید. این به شما کمک می کند تا یخچال خود را از آسیب های بیشتر نجات دهید.

 

« حتما بخوانید  راهنمای خرید یخچال فریزر و نحوه استفاده صحیح

علائم نشت گاز در یخچال و فریزر ؛ چگونه بفهمیم گاز یخچال کم شده

کار کردن موتور یخچال به طور مداوم

« علائم نشت گاز در یخچال و فریزر » یخچال ها به گونه ای طراحی شده اند تا هنگامی که ترموستات افزایش دما را تشخیص داد ، کمپرسور و کندانسور فعال شوند. حال با فعال شدن این ها ، فریون داخل یخچال محفظه های یخچال را خنک می کند و دما را تا حدی که مورد قبول سیستم باشد کاهش می دهد . بنابراین ، هنگامی که مبرد از بین می رود ، مانع از سرد شدن یخچال می شود. این بدان معنی است که کمپرسور و کندانسور باید به طور مداوم کار خود را ادامه دهند ، حتی اگر دمای داخلی خنک نشود.

افزایش قبض برق « علائم نشت گاز در یخچال و فریزر »
بیشتر ما وقتی تابستان ها خانه هایمان را خنک می کنیم ، انتظار  قبض های برق بیشتری را داریم ، اما قبض های غیر عادی نشانگر مشکل است. همانطور که در بالا گفته شد ، نشت فریون باعث می شود موتور یخچال شما برای مدت طولانی تری کار کند. از آن جا که یخچال شما برای خنک شدن بیشتر تلاش می کند . از انرژی بیشتری استفاده می کند و باعث افزایش مصرف برق می شود. اگر متوجه شدید که قبض برق شما بدون هیچ دلیل قابل توجهی شروع به افزایش کرده است . ایده خوبی است که یخچال خود را برای هرگونه خطا بررسی کنید.

ایجاد مشکلات سلامتی « علائم نشت گاز در یخچال و فریزر »

تنفس در فریون در واقع خطری برای سلامتی است و اگر در معرض طولانی مدت قرار گرفتید ، ممکن است دچار حالت تهوع ، سردرد ، غش یا علائم دیگر شوید . اگر احساس ناخوشایندی داشتید و دلیل آن را نمی دانید ، ارزش این را دارد که یخچال را بررسی کنید تا بدانید آیا در معرض freon قرار گرفته اید یا خیر. فریون به ویژه برای کسانی که سابقه مشکلات قلبی دارند می تواند مشکل ساز باشد زیرا می تواند باعث تپش قلب و ورم شود. خوشبختانه ، هیچ عواقب جدی در سلامتی طولانی مدت از قرار گرفتن در معرض فریون وجود ندارد و سرطان زا نیست.

بیشتر بخوانید :

دلایل ایجاد سر و صدای یخچال و فریزر
سیستم خنک کننده 3 گانه Triple Cooling یخچال سامسونگ
یخچال هیتاچی و امکانات و ویژگی هایش
خرید یخچال فریزر و استفاده ی صحیح از آن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .