مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

طرز صحیح نشستن روی صندلی ؛ 9 راهکار نشستن در محیط کار

0 541
زمان مطالعه : 5 دقیقه

طرز صحیح نشستن روی صندلی ؛ 9 راهکار نشستن در محیط کار  . افرادی که به صورت مداوم پشت میز کار می نشینند همیشه با مشکل درد کمر، شانه، مچ دست و سوزش چشم روبه رو هستند . طی مطالعاتی که صورت گرفته ثابت شده است افرادی که با انگشت اشاره زیاد کار می کنند بیشتر از افراد دیگر در معرض درد شانه قرار می گیرند . این افراد باید سعی کنند در خانه از کار پشت میز خوداری کنند . طرز صحیح نشستن روی صندلی ؛  چون بدن شما به استراحت نیاز دارد و اگر شب و روز پشت میز کار بنشینید مشکلاتی جبران ناپذیر برای شما رخ می دهد .

 

صحیح نشستن :

طرز صحیح نشستن روی صندلی ؛ کمر درد یکی از ان بیماریهای شایعی است که اکثر افراد با ان دست و پنجه نرم می کنند . یکی از دلایل اساسی کمر درد ، نشستن نادرست روی صندلی است . امروزه تمامی افراد از کوچک تا بزرگ به خاطر کارشان یا شاید هم برای بازی کردن ، مدت زمان زیادی بر روی میز می نشینند . خیلی از ان ها نحوه ی درست نشستن را بلد نیستند و اگر هم از نشستن صحیح آگاه باشند ترجیح می دهند به همان شیو ی سابق و نادرست بر روی صندلی بشینند .

 

 

 

طرز صحیح نشستن روی صندلی : آمارهای تحقیقاتی

طرز صحیح نشستن روی صندلی ؛ طی تحقیقاتی که صورت گرفته است در جهان 32% افراد به صورت مداوم پشت میز می نشینند . خیلی از ان ها حتی برای خوردن صبحانه یا نهار هم میز خود را ترک نمی کنند و همان جا غذایشان را می خورند . مشکلات فراوانی مانند درد دست و پا و شانه برای این افراد  پیش می اید و بعضی اوقات تا پایان عمر همراه انها ها باقی می مانند .

نحوه ی نشستن صحیح روی صندلی

 

زمانی که ما به طور صحیح روی میز نمی نشینیم به مهره های کمر و گردنمان فشار وارد می شود و درد می کنند . اگر این روند را ادامه دهیم دچار بیماری هایی مانند دیسک کمر و اتروز می شویم . اگر شما به هر دلیلی مجبور هستید مدت زمان طولانی را پشت میز کار بنشینید .

 

طرز صحیح نشستن روی صندلی : به این چند نکته ی مهم توجه کنید:

1_ اگر صندلی شما چرخ دار است و می توانید ارتفاع ان را تنظیم کنید . ان را به گونه ای قرار دهید که هر دو پاهایتان روی زمین بدون فاصله باشد و پشت زانوی شما هم در مقابل کف صندلی قرار گیرد . اگر پای شما به زمین نمی رسد از یک چهار پایه استفاده کنید .

2_ باید پشتتان را کامل به صورت صاف به صندلی تکیه دهید . ساختار برخی از صندلی ها به این صورت است که نمی توان صاف به صندلی  تکیه داد . بلکه باید از بالش یا هر وسیله ی مشابه دیگری استفاده کرد تا گودی صندلی را جبران کند .

3_ سعی کنید که فاصله ی صندلی با میز کار خیلی کم باشد . تا در هنگام نوشتن خم نشوید و به کمرتان فشار وارد نشود.

 

 به این چند نکته ی مهم توجه کنید:

4_ در هنگام نشتن سعی کنید که ارنجتان را به صورت عمودی روی دسته ی صندلی قرار دهید . هم چنین سعی کنید که بیشتر قسمت ساعد روی میز و چسبیده به بدن باشد.

 

نحوه ی نشستن صحیح روی صندلی

5_ همیشه در حال کار کردن مچ دست ها زود درد می گیرند علت ان هم این است که مچ دستتان را خم می کنید سعی کنید مچتان را صاف روی میز قرار دهید . اگر شما با موس خیلی کار می کنید سعی کنید دستتان را به گونه ای روی موس قرار دهید که خم نشود و موس اندازه ی دستان شما باشد . هر چند وقت یک بار مچ دستانتان را ماساژ دهید . در هنگام تایب کردن کیبورد را وسط بدنتان قرار دهید و مچ دستانتان را به گونه ای قرار دهید که نصف ان روی کیبورد باشد و نصف دیگر روی میز . برای این که فشار کمی به مچ دست وارد شود سعی کنید از صفحه کلید هایی استفاده کنید که دارای قسمت زیر دستی هستند .

« حتما بخوانید  نحوه اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون و PS4 و هر دستگاهی

6_باید روی میز کار کاملا صاف بنشینید و به هیچ وجه قوز نکنید . خیلی از افراد برایشان خیلی سخت است که صاف بشینند اگر کمی هم خم شوید مشکلی برایتان پیش نمی اید. هر ساعت یک بار لازم است به مدت 5 تا 10 دقیقه از جای خود بلند شوید و استراحت کنید . و هر نیم ساعت یک بار چند حرکت کششی انجام دهید .

 در زمان نشستن به این چند نکته ی مهم توجه کنید:

7_ نباید کامپیوتر مسقیما رو به روی شما قرار گیرد سعی کنید ان را کمی خم کنید نه تا حدی که گردنتان درد بگیرد .  چشمانتان را روبه روی بالاترین نقطه ی مانیتور قرار دهید . تا گردن و چشمانتان کم تر درد کند . مانیتورتان را به اندازه ی طول دستانتان از خود دور کنید . سعی کنید کنار پنجره ننشینید تا افتاب بر روی مانیتورتان نتابد یا روشنی زیاد بیرون شما را هنگام نگاه کردن به مانیتور اذیت نکند . برای این که از خستگی چشم جلوگیری کنید سعی کنید که هر چند وقت یک بار به جای دیگری غیر از کامپیوتر نگاه کنید یا به مدت 10 دقیقه چشمانتان را ببندید .

صحیح نشستن

8_ سعی کنید وسایلی که با ان ها کار می کنید را طوری تنظیم کنید که با نحوه ی نشتن صحیح شما جور دربیاید . خودکار، کتاب، کیبورد،موس، و سایر موارد را به گونه ای روی میز قرار دهید که به راحتی بتوانید با ان ها کار کنید و دچار درد یا خستگی نشوید .

 

طرز صحیح نشستن روی صندلی : به این چند نکته ی مهم توجه کنید:

9_جنس صندلی هم یکی از نکته های خیلی مهم زمان انجام کار است سعی کنید از صندلی هایی استفاده کنید که جنس ان ها نرم باشد . نشستن صاف در مدت زمان خیلی زیاد بدون این که هیچ حرکتی انجام می دهیم هم باعث می شود که خون کافی به مهره ها نرسد . اگر تمامی این نکات را هم رعایت کنید بعضی وقت ها احساس خستگی می کنید پس سعی کنید که در هنگام نشستن هر چند دقیقه بدون این که خم شوید یک کشی به بدنتان بدهید یا به بهانه ی اوردن چای و قهوه از جایتان بلند شوید .

صحیح نشستن

 

بهترین راهکار 

با مطالعه بالا طرز صحیح نشستن روی صندلی ؛ 9 راهکار نشستن در محیط کار . اگر شما جزء ان دسته افرادی هستید که زیاد پشت میز کار هستید ، سعی کنید که حداقل هفته ای دو بار ورزشهایی مانند شنا ، پیاده روی ، دوچرخه سواری و … را انجام دهید.


بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .