مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تلفن ثابت ؛ راهنمای خرید تلفن ثابت

0 376
زمان مطالعه : 12 دقیقه

راهنمای خرید دستگاه تلفن ثابت

تلفن ثابت وسیله ای برای ارسال و دریافت پیام و یکی از نیاز های اساسی جامعه است، که از زمان به وجود امدنش زندگی بشر را به کلی تغییر داده . دستگاه تلفن برای اولین بار در سال 1875 ، توسط یک جوان بیست ساله به نام الکساندر گراهام بل در شهر اسکاتلند اختراع شد. و در سال 1891 برای اولین بار وارد ایران گردید. این دستگاه فوق العاده از زمان به وجود امدنش تغییرات زیادی کرده است و هر بار به شکلی وارد بازار شده است.

در سال 1973 اولین تلفن همراه توسط مارتین کوپر یکی از مهندسین شرکت موتورالا با یک کیلوگرم وزن و 25 سانت طول تولید شد.

در اوایل اختراع تعداد معدودی از خانه ها تلفن ثابت داشتند و مردم برای برقراری تماس باید به مخابرات می رفتند، اما امروزه در هرخانه ای که می رویم حتما تلفن ثابت وجود دارد و یکی از وسایل ضروری هر خانه ای محسوب می شود. در واقع تلفن های ثابت دارای دو نوع هستند؛ یکی از ان ها که فقط قابلیت نصب در یک مکان را دارند و باید به پریز وصل شوند که قابل حمل نیستند. ولی نوع دیگر ان ها یک دستگاه بیسیم با خود دارند و می توانید به هر جایی از خانه که بروید ان را با خود ببرید. تلفن ثابت یکی از قابل اطمینان ترین تلفن ها است و هیچ کس نمی تواند با ان مزاحمت ایجاد کند.

از وقتي که تلفن اختراع شده است زنگي هم بسيار اسان شده است. در واقع دو نوع تلفن ثابت وجود دارد تلفن روميزي و تلفن هاي بيسيم

 

یکی از رایج ترین تلفن های ثابت، تلفن هایی هستند که مستقیما به خط تلفن وصل می شوند و فاقد دستگاه بیسیم هستند.

تلفن هایی که به وسیله ی یک سیم به پریز وصل می شود از تلفن های بدون سیم خیلی بهترند، چون در تلفن های بدون سیم به دلیل قطع شدن ارتباط گوشی با دستگاه مرکزی که به وسیله ی ان تماس برقرار می کند، تماس شما هم قطع خواهد شد و تا ارتباط برقرار نشود نمی توانید با مخاطب مورد نظر در تماس باشید. برای این که با این مشکل روبه رو نشوید، در هنگام خرید تلفن های بدون سیم، به برند ان توجه کنید و تلفن هایی با بهترین برند را خریداری کنید. یکی از رایج ترین تلفن های ثابت تلفن هایی هستند که مستقیما به خط تلفن وصل می شوند و فاقد دستگاه بیسیم هستند. این نوع تلفن ها در جاهایی که کار رسمی در ان انجام می شود، مانند اموزشگاه ها، ادارات و … خیلی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مشکلات که تلفن ثابت سیم دار دارند، طول سیم ان ها است چرا که سیم ان ها طول کمی دارد و نمی توان ان ها را جابه جا کرد و به اتاق های دیگر برد.

تلفن مادر با بیسیم

نوعی دیگر از تلفن های ثابت، تلفن های همراه با گوشی سیار هستند. این تلفنها بوسیله ی پشتیبانی از امواج خاصی کار می کنند ، به این صورت که می توان گوشی سیار را از تلفن دور کرد و با خود حمل نمود. هم چنین دارای برد مخصوص خود هستند که کارایی هر کدام فرق می کند. طراحان در این نوع گوشی ها برای تبادل سیگنال کیت های مخصوصی برای گیرنده و فرستنده ی امواج در ان ها طراحی کرده اند. بسیاری از تلفن های مادر دارای تعدادی بیسیم هستند، که شما می توانید در اتاق های مختلف با بیسیم صحبت کنید بدون ان که به دستگاه مادر احتیاج داشته باشید.

از وقتي که تلفن اختراع شده است زنگي هم بسيار اسان شده است. در واقع دو نوع تلفن ثابت وجود دارد تلفن روميزي و تلفن هاي بيسيم

این نوع تلفن برای کسانی که می خواهند، در هر طبقه ی ساختمان یا در اتاق های مختلف یک واحد تلفن وجود داشته باشد، بهترین گزینه هستند. یکی از قابلیت های که این دستگاه دارد این است که در هنگام قطعی برق هم قطع نمی شود و می توانید از ان استفاده کنید. نوعی دیگری از تلفن های ثابت وجود دارند، که دارای دستگاه مادر و تعدادی بیسیم هستند اما از دستگاه مادر ان نمی توان برای مکالمه استفاده کرد، و فقط برای شارژ بیسیم و شنیدن پیغام گیر از ان استفاده می شود. این نوع تلفن ها از اندازه ی کوچک تری نسبت به مدل قبلیشان برخوردارند. یکی از مشکلاتی که این تلفن ها به همراه دارند این است که در زمان قطعی برق نمی توان از ان ها استفاده کرد و برای نقاطی که به برق خیلی کم دسترسی دارند توصیه نمی شود . برد دستگاه یکی از نکات بسیار مهم تلفن ثابت است. زمانی که شما با بیسیم از دستگاه مادر فاصله می گیرید، به وسیله ی بردی که طراحی شده است با دستگاه ارتباط برقرار می کنید. اگر در همان اتاق دور از تلفن باشید این برد بهتر کار می کند تا در اتاق های دیگر چون سیگنال در دیوار ها کمتر رد و بدل می شوند. تلفن های ثابت دارای انواع پایه برای شارژ کردن دستگاه بیسیم هستند. دستگاه هایی که از پایه های فنری برخوردارند به دلیل این که زود کج و خراب می شوند زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند .

شناسه تلفن

خیلی وقت ها پیش می اید که خط دستگاه تلفن ثابت شما با یکی از همسایگان که در یک محدوده قرار دارید تر
کیب می شود مثلا اگر شماره ی یکی از دوستانتان را بگیرید یکی از همسایگان جواب می دهد یا خود به خود گوشی شما زنگ می خورد، در حالی که با شما کار ندارند یا وقتی تلفن را بر می دارید صدای دو نفر را می شنوید که با هم صحبت می کنند این به خاطر این است، که تلفن شما از شناسه ی معتبر و قابل اطمینان برخوردار نیست . اگر شما می خواهید با این مشکل روبه رو نشوید، در هنگام خرید از تلفن های ارزان قیمت پرهیز کنید. چون خیلی از ان ها تقلبی و دارای این مشکل بزرگ هستند. برخی از افراد وجود دارند که در تلفن هایشان شنود کار می گذارند و در هنگام خط به خط شدن به صحبت های افراد دیگر گوش می دهند. بر اساس قانون ایران هر تلفن ثابت باید به صورت جداگانه دارای شناسه مخصوص خودش باشد، تا تداخل ایجاد نکند چه بسا برخی افراد دستگاه های تقلبی و بدون شناسه را وارد بازار می کنند و خیلی از مصرف کنندگان بدون این که از این تلفن ها اگاهی داشته باشند ان ها را خریداری می کنند.

 

نمایشگر ID caller

ID caller نوعی از صفحه نمایش بسیار عالی شرکت پاناسونیک است. این نوع صفحه نمایش ها تمامی اطلاعات تماسهایی، را که دریافت می کنید از جمله نام و شماره تلفن مخاطب بر روی صفحه ی تلفن نمایان می کند. هم چنین این اطلاعات در حافظه ی دستگاه ثبت می گردد تا هر وقت که خواستید ان ها را در اختیار داشته باشید. بیشتر تلفن های موجود در بازار بر اساس این صفحه نمایش ها ساخته شده اند ولی حافظه ی ذخیره سازی ان ها با توجه به نوعشان متفاوت است. با ذخیره کردن تمامی شماره های مخاطبان در این تلفن ها دیگر نیازی نیست که تک تک ان ها را حفظ کنید بلکه تلفنتان این کار را برای شما انجام می دهد.

از وقتي که تلفن اختراع شده است زنگي هم بسيار اسان شده است. در واقع دو نوع تلفن ثابت وجود دارد تلفن روميزي و تلفن هاي بيسيم

اتصال چند خط تلفن به یک دستگاه

یکی از مشکلاتی که در محل کار دیده می شود این است، که بر روی یک میز چندین تلفن می گذارند تا به خط های مختلف وصل شوند برای این که در محل کارتان مانند ادارات از وجود چند دستگاه تلفن راحت شوید بهتر است یک تلفن با چندین خط را خریداری کنید. شما با این کار با یک تلفن می توانید به چند خط هم زمان وصل شوید. هر چند این تلفن ها قیمت بیشتری دارند، اما کار شما را بسیار راحت می کند. و می توانید اطراف خود را خلوط کنید و از قرار دادن وسایل غیر ضروری بر روی میز کارتان خوداری کنید.

پیغام گیر تلفن

در چند سال پیش وقتی که افراد خانه نبودند یا نمی توانستند تلفن را جواب دهند باید درون تلفن ها یک کاست می گذاشتند تا پیغام هایی که برایشان فرستاده می شد ضبط شود. این کار تا حدودی دردسر ساز بود اما با مرور زمان و تلفن های جدیدی که اختراع شد، دیگر این مشکل وجود ندارد و به وسیله ی حافظه ی خوبی که دارند تمامی پیغام های شما ضبط می شود و با فشار دادن یک دکمه می توانید به ان ها گوش دهید. اگر شما قصد خرید این تلفن ها را دارید بهتر است تلفنی را خریداری کنید که دارای بالاترین ظرفیت باشد تا با بهترین کیفیت پیغام های شما را ضبط کند.

از وقتي که تلفن اختراع شده است زنگي هم بسيار اسان شده است. در واقع دو نوع تلفن ثابت وجود دارد تلفن روميزي و تلفن هاي بيسيم

 

هر چه دکمه های تلفن بزرگ تر باشند راحت تر میتوانید شماره ها را بگیرید.

 

  • برای همین سعی کنید تلفنی را خریداری کنید که دارای بزرگترین دکمه ها باشد. بهترین و با کیفیت ترین تلفن باید از این سه ویژگی برخوردار باشد؛

 

  • مواد اولیه ان از بهترین و باکیفیت ترین مواد باشد،

 

  • جنس بدنه ی ان محکم و ضد، ضربه ، سبک و کم وزن باشد به طوری که به راحتی و از مکانی به مکانی دیگر منتقل شود،

 

  • ظاهر و طراحی دستگاه را هم فراموش نکنید،

 

البته تلفن هایی با این ویژگی های منحصر به فرد از قیمت بیشتری برخوردارند. خیلی برایتان پیش می اید که تلفن از دستتان می افتد. هر چند فاصله کم هم باشد باز هم  اسیب می بیند برای این که در اثر چنین اتفاقی ضرر زیادی برایتان اتفاق نیفتد بهتر است از شرکت های معتبر همراه با ضمانت نامه تلفنتان را خریداری کنید.

« حتما بخوانید  تاثیر تماشای تلویزیون روی مغز ؛ آیا تماشای تلویزیون ذهن را کند می کند ؟

 

باتری تلفن

یکی دیگر از مشکلاتی که تلفن های قدیمی به همراه داشتند این بود که در بی سیم تلفن های مادر ، سه باتری کار گذاشته شده بود و بعد از مدتی که این باتری ها شارژشان تمام می شد و چندین بار شارژ می شدند ، شارژشان زودتر خالی می شد و به مرور زمان از کار می افتادند. امروزه مهندسان برای این گوشی ها باتری هایی را طراحی کرده اند که دارای بدنه ی لیتیومی هستند. با وجود کیفیت عالی که این باتری ها دارند کارایی و طول عمر ان ها به چند
ین برابر رسیده است . این گوشی ها از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردارند. شما باید در هنگام خرید تلفن به جعبه ی ان توجه ی زیادی داشته باشید، بر روی ان نوع باتری و زمان کارکرد باتری به خوبی نوشته شده است. البته باید در مورد باتری ها اطلاعات کافی را داشته باشید تا در انتخاب ان ها با مشکل برنخورید. زمان کار کرد باتری ها با توجه به نوع ان ها متفاوت است اما معمولا از هفت روز شروع می شود و تا 30 روز ادامه خواهد یافت.
خیلی از اوقات پیش می اید که ما مشغول ظرف شستن، لباس شستن و … هستیم و تلفن زنگ می خورد و مجبور می شویم که با دستان خیس جواب بدهیم این کار ما سبب می شود که به مرور زمان تلفن از کار بیفتد و اگر ان را هم پیش تعمیر کار ببریم و هزینه ی زیادی بابت تعمیر ان بدهیم در صورت درست شدن بازهم مثل اول کار نمی کند و زود خراب می شود ما مجبور می شویم که یک تلفن تازه خریداری کنیم. با پیشرفت تکنولوژی و اختراعات تازه ای که انجام گرفته است مهندسان تلفن ها را طوری تولید می کنند که در اثر خیس شدن خراب نشوند و شما بتوانید با دست خیس بدون هیچ نگرانی به تلفن جواب بدهید.

رومیزی یا بی سیم؟

یکی از تلفن هایی که در منزل و جاهای رسمی خیلی به چشم می خورد تلفن های رومیزی هستند. این نوع تلفن ها همان طور که از نامشان پیداست همیشه روی میز قرار می گیرند و به وسیله ی یک سیم متوسط به خط تلفن وصل می شوند. یکی از قابلیت هایی که تلفن های رومیزی دارند این است که دارای صفحه نمایش CALLER ID برای نشان دادن شماره ی مخاطب مورد نظر هستند. و تمامی شماره تلفن ها را در حافظه ی خود ذخیره می کند. هم چنین دارای بلندگو هستند، البته برخی از این تلفن ها به باتری نیاز دارند تا شماره ی مورد نظر را نمایش دهند و بلند گوی ان کار کند. ان دسته از تلفن های رومیزی که دارای پیغام گیر هستند، باید حتما به برق وصل شوند تا کار کنند. اما نوع بدون پیغام گیر ان ها بدون برق هم می تواند کار کند. اگر شما می خواهید تلفنی را خریداری کنید که در بین تمامی تلفن ها بهترین باشد برند پاناسونیک بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

از وقتي که تلفن اختراع شده است زنگي هم بسيار اسان شده است. در واقع دو نوع تلفن ثابت وجود دارد تلفن روميزي و تلفن هاي بيسيم

مواردی که در خرید تلفن ثابت باید به ان ها توجه کنیم

نوع صفحه نمایش: اگر شما می خواهید گوشی را خریداری کنید که تمامی تماس های دریافت و ارسال شما راضبط کند، بهتر است از صفحه نمایش Caller ID شرکت پاناسونیک با دو نوع (FSK) و (DTMF) استفاده کنید. این نوع صفحه نمایش ها سیگنال های مورد نظر را از طرف مخابرات دریافت می کنند و بر روی صفحه برای شما نمایش می دهند. شما مدل هایی را خریداری کنید که توانایی دریافت هر دو سیگنال مخابراتی را داشته باشد تا در هر نقطه ای از شهر توانایی نمایش بر روی صفحه را داشته باشد. یکی از قابلیت هایی که این صفحه نمایش ها دارند این است که با استفاده از بلند گویی که دارد اسم مخاطب که با شما تماس گرفته است را بیان می کند. یکی از مشکلاتی که تلفن های قدیم داشتند این بود که بر روی صفحه نمایش فقط اخرین تماس بی پاسخ نمایش داده می شد. اما در مدل های جدید تلفن ثابت تمامی تماس های بی پاسخ به صورت یک لیست پشت سر هم قرار می گیرند هم چنین می تواند اخرین تماس هایی را که بر قرار کرده اید را مشاهده کنید.3 پخش صدای همزمان یا call screen یکی از قابلیت هایی که به تازگی به تلفن ها بیسیم اضافه شده است این قابلیت در سرتاسر دنیا طرفدار فوق العاده ای دارد شما با توجه به ان می توانید در حین این که یکی از مخاطبین پیغامی را برای شما ارسال می کند ان را گوش کنید. اگر دوست دارید تلفن شما هم از این قابلیت برخوردار باشد در هنگام خرید به این نکته توجه کنید که ایا پیغام گیر گوشیتان از این قابلیت برخوردار است یا نه. اگر شما زیاد خانه نیستید و پیغام های زیادی برای شما ارسال می شود بهتر است تلفنی را خریداری کنید که دارای حداکثر حافظه باشد تا بتواند به راحتی تمامی پیام های شما را ذخیره کند هم چنین دارای پشتیبانی ذخیره نام باشد. خیلی وقت ها پیش می اید که در شب با صدای ازار دهنده ی تلفن از خواب بیدار می شوید و دیگر نمی توانید بخوابید یا بسیار مریض هستید و با شنیدن صدای تلفن از خواب بیدار می شوید و مریضیتان از اینی که هست بدتر می شود یکی از قابلیت های بسیار مهمی که تلفن های ثابت امروزی دارند این است که شما می توانید ان ها را بر روی حالت شب بگذارید تا در مدت زمانی که شما تعین می کنید صدای تلفن قطع شود و به ارامی استراحت کنید. گوشی ای را خریداری کنید که تمامی افراد با هر سن و سال و مقطع تحصیلی بتوانند از ان استفاده کنند تلفن هایی با برند پاناسونیک از این قابلیت برخوردارند و هر کس توانایی استفاده از ان را دارد حتی کودکانتان شما هم می توانند به راحتی از ان ها استفاده کنید. به برد گوشی ها که فرکانس ها به ان ها انتقال داده می شوند خیلی توجه کنید و سعی کنید بردی را خریداری کنید که دارای بیشترین امنیت باشد و کسی نتواند برایتان مزاحمت ایجاد کند.

از وقتي که تلفن اختراع شده است زنگي هم بسيار اسان شده است. در واقع دو نوع تلفن ثابت وجود دارد تلفن روميزي و تلفن هاي بيسيم
در سال 1993 در تلفن های بیسیم از فرکانس 900 مگاهرتز استفاده می شد. این نوع فرکانس ها از اطلاعات زیادی برخوردار بودند و به راحتی از دیوار رد و بدل می شدند. این فرکانس ها با توجه به این که خیلی خوب بودند اما مشکل تداخل را داشتند و این امر سبب شد تا با مرور زمان استفاده از ان کاهش یابد. هم چنین به سادگی با یک رمز گشایی ساده می توانستند به مکالماتی که در این محدوده صورت می گرفت گوش داد و ان ها را ضبط کرد.
طی یک جلسه که در بین کشور ها ی جهان برقرار شد برای بی سیم، وای فای و … فرکانسی معادل 2.4 گیگاهرتز انتخاب شد. دلیل برتری این فرکانس ها این است که نیازی به انتن های بزرگ که همیشه دردسر ساز بودند را ندارند. چون قدرت این فرکانس ها خیلی زیاد است برد ان ها بزرگ تر خواهد بود و می توان داده های بسیاری را بر روی ان ها قرار داد و دارای امنیت بیشتری می باشد. البته این فرکانس از مشکلاتی هم چون تداخل ان ها برخوردار است. برای رفع این مشکل داخل گوشی های پاناسونیک FHSS کار گذاشته شده است. که از تداخل فرکانس ها جلوگیری می کند. در سال 2003 از یک نوع فرکانس جدید 6 گیگیاهرتزی برای تلفن ها استفاده می شد. تداخل در این فرکانس ها بسیار کم تر از فرکانس های قبلی بود و از دو فرکانس قبلی بیشتر استفاده می شود.

از وقتي که تلفن اختراع شده است زنگي هم بسيار اسان شده است. در واقع دو نوع تلفن ثابت وجود دارد تلفن روميزي و تلفن هاي بيسيم

چرا تلفن بیسیم پاناسونیک حرف اول را در بازار می زنند

برای اولین بار در دنیا شرکت پاناسونیک اولین تلفن بیسیم را تولید کرد او در ساخت تلفن هایش از بهترین نمایشگر ها یعنی نمایشگر LCD استفاده می کند. این تلفن ها دارای طراحی بسیار ساده و شیک هستند. اگر گوشی در ارتفاع 1.5 متری بیفتد مشکلی برایش پیش نخواهد امد. ضد اب بودن و مقاومت بسیار عالی در برابر سرما و گرمای 5 تا 45 درجه. جای شارژ گوشی به صورت اتوماتیک پاک می شود. در ساخت ان از سرب و مواد شیمیایی استفاده نشده است. هم چنین به دلیل طراحی ارگونومیک این تلفن ها به راحتی در دست قرار می گیرند.

از وقتي که تلفن اختراع شده است زنگي هم بسيار اسان شده است. در واقع دو نوع تلفن ثابت وجود دارد تلفن روميزي و تلفن هاي بيسيم

 

بر اساس قانون ایران تنها کسانی می توانند تقاضای تلفن ثابت کنند که به سن قانونی رسیده باشند و تحت هیچ شرایطی به افراد زیر 18 سال تلفن ثابت تعلق نمی گیرد . در ایران تمامی دستگاه های بیسیم فقط در محدوده های زیر کار می کنند و شما در غیر از این ها نمی توانید با ان ها کار کنید . باند 46 تا 47 مگاهرتز،49 تا 50 مگاهرتز،86 تا 88 مگاهرتز،931 تا 932 مگاهرتز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .