مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

علت سر و صدای مایکروویو یا مایکروفر

0 242
زمان مطالعه : 4 دقیقه

علت سر و صدای مایکروویو یا مایکروفر ؛ در این مطلب قصد داریم که مهم ترین دلایل برای این که مایکروویو شما صدا های نا خوشایندی ایجاد میکند را ، بررسی کنیم . این مسئله که وجود مایکروویو تقریبا برای هر خانه ی مدرنی یک نیاز محسوب می شود و همچنین کاربرد های فراوان آن ، بر هیچ کسی پوشیده نیست. اما متأسفانه ، این ابزار مفید می تواند در حین کار ، با انتشار صدا های نا آشنا برای شما مشکلاتی ایجاد کند . در ادامه ، مهم ترین علت سر و صدای مایکروویو یا مایکروفر آورده شده است ، با ما همراه باشید .


علت سر و صدای مایکروویو یا مایکروفر

  • صفحه گردان ( Turn Table )

    مانند اکثر موتور ها ، کار زیاد در نهایت می تواند باعث خراب شدن موتور چرخش شما شود. خوشبختانه این مسئله بیشتر از همه متداول است و یک تکنسین به راحتی می تواند این مشکل را رفع کند . 

دلایل ایجاد سر و صدا در مایکروویو یا مایکروفر

  • علت سر و صدای مایکروویو یا مایکروفر: فن خروجی ( Exhaust Fan )

    اگر مایکروویو را در نقطه ای بالای آشپزخانه نصب کرده اید ، به احتمال زیاد دارای فن خروجی برای تهویه آشپزخانه شما است . این فن در بعضی مواقع می تواند صدای نا خوشایندی ایجاد کند که ممکن است باعث نگرانی شما شود. با خاموش کردن فن خروجی و گوش دادن به این که آیا صدا همچنان ادامه دارد ، می توانید این سر و صدا را از باقی صدا ها ، تشخیص دهید. اگر متوقف شود ، احتمالاً موتور روی فن دلیل ایجاد سر و صدا است. این صدا معمولاً نیازی به نگرانی ندارد ، اما اگر هنگام کار کردن فن ، این صدا بلند و بلند تر شد ، می توانید با یک شرکت تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید و درخواست کمک کنید .
    دلایل ایجاد سر و صدا در مایکروویو یا مایکروفر

 

  • لوله مگنترون ( The Magnetron Tube )

    صدای تق تقی که هنگام پخت و پز ، از دستگاه شما می آید نمی تواند نشانه خوبی باشد چون نشان دهنده این است که لوله مگنترون از کار افتاده است . مگنترون موجود در مایکروویو شما وظیفه ایجاد فرکانس پخت و پز غذای شما را بر عهده دارد. در شرایط مناسب ، این دستگاه بی سر و صدا عمل می کند. متأسفانه ، آن صدا های نا خوشایندی که دستگاه شما معمولا از خود نشان می دهد ، نشان دهنده ی این است که مگنترون در حال سوختن است. برای تعویض آن ، باید با یک تکنسین تعمیرحرفه ای تماس بگیرید.

 

  • موتور همزن ( Stirrer Motor )

    موتور همزن می تواند یکی از علت سر و صدای مایکروویو یا مایکروفر باشد .
    همزن یک تیغه فلزی است که انرژی چرخش مایکروویو ها را با چرخیدن توزیع می کند.
    این عمل همان چیزی است که باعث می شود غذای شما به طور یکنواخت پخته شود.
    پس از سال ها استفاده ، موتور همزن فرسوده می شود و سر و صدا ایجاد می کند .
    برای از بین بردن این صدای نا خوشایند در آشپزخانه شما ، باید این موتور را تعویض کنید.
    قبل از کنار گذاشتن مایکروویو ، یک لحظه برای رفع عیب آن عمل کنید.

    دلایل ایجاد سر و صدا در مایکروویو یا مایکروفر

 

  • لرزیدن ( Rattling )

    زمانی که مایکروویو مواد غذایی را می پزد ، یک صفحه شیشه ای در داخل آن می چرخد.
    شنیدن هر چند وقت یکبار صدای آن عجیب نیست اما اگر به طور مکرر اتفاق می افتد ، ممکن است نیاز به تمیز کردن مسیر و غلتک باشد تا به درستی در جای خود ، قرار بگیرد.

    اگر همه قطعات قابل جا به جایی به درستی نصب شده اند اما سر و صدا ادامه دارد ، برای رفع مشکل ، به مرکز پشتیبانی محصول خود ، یا مراکز تعمیری مراجعه کنید و یا تماس بگیرید.

 

  • علت سر و صدای مایکروویو: دیود ولتاژ بالا ( high voltage diode )

    اگر مایکروویو شما سر و صدایی غیرمعمول ایجاد می کند ، دیود ولتاژ بالا ممکن است دچار مشکل شده باشد .

 

نحوه آزمایش دیود ولتاژ مایکروویو با ولتاژ بالا با مولتی متر

قبل از شروع این کار یا هر نوع بررسی دیگر ، مطمعن شوید که دستگاه خود را از منبع تغذیه جدا کرده اید. برای آزمایش ، باید دیود ولتاژ بالا را بردارید. با جدا کردن قفسه ( cabinet ) و تخلیه خازن ولتاژ بالا شروع کنید تا دچار برق گرفتگی نشوید ، سپس دیود را از دستگاه خود خارج کنید. با استفاده از مولتی متر تنظیم شده بر روی Rx1 ، پروب ها را با ترمینال ها تماس دهید و سپس با برگشت دادن پروب ها ، در جهت مخالف آن را بررسی کنید. باید استمرار از یک جهت وجود داشته باشد . اگر دیود شما در هر دو جهت تداوم داشته باشد یا استمرار در هر دو جهت را نشان نمی دهد ، به یک دیود ولتاژ بالا جایگزین نیاز خواهید داشت.

 اگر سر و صدای مایکرویوتان آزار دهنده است و با درنظر گرفتن نکات بالا بازهم سر و صدا ایجاد می کند ، می توانید یکی از مایکروویو های جدید سایت اینترنتی تا خرید را با بهترین قیمت خریداری کنید .

 


بیشتر بخوانید :

تکنولوژی مایکروویو اینورتر inverter چیست ؟
راهنمای خرید اجاق گاز فر و انواع ان
تفاوت های مایکروفرو و مایکروویو
عوامل ایجاد دود مایکروویو و مایکروفر
« حتما بخوانید  ظرف های مناسب برای مایکروویو کدامند ؟ نکات مهم در انتخاب ظروف
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .