مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

مایکروویو اینورتر چیست؟ تکنولوژی اینورتر inverter در مایکروویو

0 2,133
زمان مطالعه : 5 دقیقه

تکنولوژی مایکروویو اینورتر چیست ؟ مایکروویو ها همیشه وسایل مفیدی بوده اند ، اما بیشتر افراد برای گرم کردن باقی مانده یا پختن غذا های یخ زده از آن ها استفاده می کنند. آن ها به ندرت برای کار های پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرند ، اما مایکروویو های اینورتر شروع به تغییر این رویه کردند . با ما همراه باشید تا بیشتر با تکنولوژی مایکروویو اینورتر inverter ، قابلیت های آن و همچنین تفاوت آن با مایکروویو های معمولی آشنا شوید .


تکنولوژی مایکروویو اینورتر چیست ؟

مایکروویو اینورتر از نظر طرز تهیه غذا کمی متفاوت از مایکروویو معمولی است.
تکنولوژی مایکروویو اینورتر inverter به جای منبع سیم کشی مغناطیسی یا ترانسفورماتور ، به عنوان منبع اصلی به اینورتر متکی است . در مایکروویو هایی که از سیم پیچ ها ( coil ) یا ترانسفورماتور ها استفاده می شود ، قدرت پخت و پز با چرخش انرژی با وسیله ای به نام مگنترون کنترل می شود.
بنابراین وقتی درجه مایکروویو خود را کم می کنید ( مثلا قدرت 50 درصد را انتخاب کنید ) ، مگنترون در بخشی از زمان روشن و در بخشی از زمان خاموش می شود .

در واقع مایکروویو معمولی از 100 درصد انرژی خود استفاده می کند و این خاموش و روشن شدن برای این است که میانگین قدرت به 50 درصد برسد. پخت غذا با مایکروویو اینورتر ، یک روش پخت و پز کارآمد تر از سبک معمولی است. فن آوری inverter به طور پیوسته با قدرت 50 درصد در کل زمان پخت کار می کند ، بنابراین انرژی به طور مداوم توزیع می شود و غذا ها به طور یکنواخت پخته می شوند . توزیع مداوم گرما همچنین به شما این امکان را می دهد که مواد غذایی را بدون این که کناره های آن ها بیش از باقی قسمت ها خشک بشود ، بپزید.
مایکروویو اینورتر

مروری کوتاه بر تاریخچه ی مایکروویو اینورتر

مایکروویو مبتنی بر اینورتر ، برای اولین بار توسط شرکت پاناسونیک در هند طراحی شد. اما امروزه بسیاری از شرکت های شناخته شده مایکروویو های inverter را تحت عنوان نام تجاری خود دارند.
بنابراین بر اساس استفاده ، بودجه ، اندازه و نیاز خود ، مایکروویو خود را انتخاب کنید و از آشپزی هوشمند با آن لذت ببرید.

 

بیشتر مایکروویو های اینورتر به عنوان لوازم برتر در بازار به فروش می رسند و شرکت ها تعداد زیادی زنگ و سوت اضافی مانند قفل کودک به آ ن ها اضافه کرده اند . آن ها همچنین از انرژی بسیار کمتری نسبت به مایکروویو های معمولی استفاده می کنند ، بنابراین ممکن است خرید خوبی برای مصرف کنندگان آگاه از نظر محیط زیست باشد.

مزایای تکنولوژی مایکروویو اینورتر inverter

  • غذا را به طور مساوی با گرمایش مداوم و یکنواخت می پزد.
  • بدون پختن لبه های مواد غذایی یخ زده ، یخ آن ها را آب می کند.
  • غذای را به مدت طولانی تری گرم نگه می دارد .

 

تفاوت بین مایکروویو معمولی و مایکروویو اینورتر چیست ؟

  • منبع تغذیه ( Power Supply )

  1. منبع تغذیه مایکروویو از طریق ترانسفورماتور موجود در ورودی برق مایکروویو انجام می شود. کارکرد اصلی ترانسفورماتور بالا بردن یا پایین آوردن برق به ولتاژ های بالا تر است. در این ترانسفورماتور ، جریان AC با توجه به چرخه گرمایش غذا افزایش یا کاهش یابد. این مدل اصلی مایکروویو معمولی است.
  2. منبع تغذیه مایکروویو اینورتر از طریق مدار inverter به جای ترانسفورماتور که در یک مایکروویو معمولی استفاده می شود ، انجام می شود. این اینورتر همان مقدار ولتاژ را در طول پخت و پز بدون افزایش یا کاهش ، در مایکروویو معمولی تأمین می کند.

 

« حتما بخوانید  راهنمای خرید گوشت کوب برقی ؛ کاربرد و ویژگی های گوشتکوب برقی
  • بهره وری ( Efficiency )

هنگامی که صحبت از راندمان انرژی می شود ،
یک مایکروویو معمولی دارای 56 درصد راندمان انرژی است در حالی که مایکروویو اینورتر 65 درصد راندمان انرژی دارد.

  • طعم غذا

مایکروویو اینورتر

  1. با توجه به منبع تغذیه ی مایکروویو معمولی که دائما روشن و خاموش می شود این عمل به سلول های غذایی آسیب وارد می كند كه منجر به سوخته شدن لبه های مواد غذایی و از بین رفتن طعم اصلی آن می شود.
  2. در حالی که در مورد مایکروویو اینورتر ، کنترل قدرت تنظیم شده ، در جلوگیری از صدمه به سلول های غذایی کمک می کند و منجر می شود که غذا بافت و طعم اصلی خود را از دست ندهد .

 

  • مواد مغذی و ویتامین های موجود در مواد غذایی

مایکروویو اینورتر

  1. یک اشکال در مایکروویو وجود دارد
    و آن هم این است که مواد غذایی موجود در مایکروویو مواد مغذی موجود در خود را از دست می دهند و باعث می شود که غذا هیچ گونه ویتامینی به بدن نرساند .
  2. اشکال مایکروویو معمولی می تواند با مایکروویو اینورتر برطرف شود.
    طبق تحقیقات دانشمندان علوم تغذیه دانشگاه کرنل ، پختن غذا در مایکروویو اینورتر ، باعث تقویت مواد مغذی موجود در مواد غذایی بعد از پختن در آن می شود.

 

  • یخ زدایی از مواد غذایی منجمد

  1. اگرچه مایکروویو معمولی دارای حالت یخ زدایی است ، اما برخی ایراد ها مانند نقاط سرد ، لبه های خشک و… وجود دارد.
  2. در مایکروویو اینورتر با منبع تغذیه خطی ، گرما به طور مساوی و آهسته در پخت و پز و در یک محیط مرطوب توزیع می شود و باعث می شود مواد غذایی به طور یکنواخت حالت یخ زدگی خود را از دست بدهند بدون این که در قسمت های کناری آن ها خشکی ایجاد شود و یا این که قسمتی کاملا نرم شود و قسمت دیگر هنوز حالت یخی داشته باشد .

 

 نتیجه :
اگر فردی هستید که برای پخت غذا بیشتر ترجیح می دهید از مایکروویو استفاده کنید
و همچنین در آشپزی عجله دارید و می خواهید خاصیت مواد غذایی خود را نیز ، به صورت کامل حفظ کنید ، پس بهتر است مایکروویو اینورتر را انتخاب کنید ، زیرا کار را سریع تر و به مراتب بهتر از یک مایکروویو معمولی به شما تحویل خواهد داد .

 

 اگر هنوز هم در خانه ی خود ، از مایکروویو استفاده نمی کنید ، وقت آن شده است که به فکر خرید آن باشید . شما می توانید با مراجعه به صفحه خرید مایکروویو  در سایت تا خرید ، به راحتی خرید خود را انجام دهید .

 


بیشتر بخوانید :

تفاوت های مایکروفرو و مایکروویو

عوامل ایجاد دود مایکروویو و مایکروفر

دلایل خاموش شدن مایکروویو و مایکروفر

راهنمای خرید اجاق گاز فر و انواع ان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .