مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تفاوت پیچ گوشتی و دریل ضربه ای برقی

0 278
زمان مطالعه : 5 دقیقه

تفاوت پیچ گوشتی و دریل ضربه ای برقی ؛ در اینجا شما یک نمای کلی از دستگاه های مختلف دریافت می کنید. علاوه بر این ، ما به سؤالات زیر پاسخ می دهیم : آیا پیچ گوشتی برقی با دریل ضربه ای یکی هستند ؟ آیا می توان یک دریل را به پیچ گوشتی برقی تبدیل کرد ؟ تفاوت پیچ گوشتی برقی و دریل ضربه ای چیست ؟ کاربرد آن ها چیست ؟ و به کدام یک نیاز دارید ؟


تفاوت پیچ گوشتی و دریل ضربه ای برقی

در حالی که پیچ گوشتی برقی مخصوصاً برای باز و بسته کردن پیچ ها طراحی شده اند ، دریل ها برای ایجاد سوراخ هستند. دریل ضربه ای ، هم برای باز و بسته کردن پیچ و هم برای سوراخ کردن استفاده می شود. هر دو کارکرد بسیار شبیه به هم دارند و اساساً به همان روش کار می کنند ، با این حال برخی تفاوت ها نیز وجود دارد.
یکی از تفاوت پیچ گوشتی و دریل ضربه ای برقی این است که ، پیچ گوشتی برقی می توانند به طور خودکار پیچ ها را تغذیه کنند و آن ها را برای نصب ، که در آن بسیاری از پیچ ها به یک اندازه بسته می شوند ، ایده آل می کند. در حالی که برخی از دریل ها می توانند به عنوان پیچ گوشتی برقی هم استفاده شوند ، این بهترین روش برای باز و بسته کردن تعداد زیادی از آن ها نیست.

پیچ گوشتی برقی

همانطور که از نام آن پیداست ، پیچ گوشتی برقی صرفاً وسیله ای برای باز و بسته کردن پیچ است. یک پیچ گوشتی برقی معمولاً فقط در برنامه های کوچکتر استفاده می شود ، به عنوان مثال در مونتاژ مبلمان و جا هایی که می توان از پیچ گوشتی دستی استفاده کرد. پیچ گوشتی برقی ، کوچک و سبک است به همین دلیل می توان از آن در فضا های کوچک کشویی و تنگ استفاده کرد.
تفاوت پیچ گوشتی و دریل

دریل ضربه ای

باز هم ، این نام اطلاعاتی در مورد عملکرد های دستگاه ارائه می دهد :
دریل ضربه ای حالت چکشی و پیچ گوشتی را در یک دستگاه ترکیب می کند ، بنابراین پرکاربردترین ابزار علاقه مندان به کار های خانگی است . با این وجود ، دریل ضربه ای هنوز در زندگی روزمره تحت عنوان ” پیچ گوشتی برقی ” استفاده می شود. اما برخلاف پیچ گوشتی برقی ، این دریل دارای یک مته و دو دنده برای تمایز بین حفاری و پیچ گوشتی است.

 

دریل ضربه ای یک ابزار رایج است که از یک موتور الکتریکی تشکیل شده است و یک مته را می چرخاند تا سوراخی در چوب ، پلاستیک یا فلز ایجاد کند . یک دریل ضربه ای شامل یک دسته ، یک ماشه روشن / خاموش با یک قفل ایمنی ، یک سوئیچ معکوس برای تغییر جهت چرخش ، یک دستگیره تنظیم گشتاور و 3نظام است که مته را در جای خود نگه می دارد .

 

 

 دریل ضربه ای علاوه بر دو عملکرد پیچ گوشتی ​​و حفاری ،  همراه با عملکرد حفاری عملکرد ضربه قابل تنظیم را نیز دارد. این امر باعث می شود دریل ضربه ای در ایجاد حفره های بتونی و سنگ تراشی مناسب باشد. هنگامی که عملکرد ضربه غیرفعال می شود ، می تواند مانند یک دریل معمولی مورد استفاده قرار گیرد. از آنجا که وزن و نحوه استفاده از دریل ضربه ای تفاوت چندانی با مته ساده ندارد ، بسیاری از افراد دستگاه حفاری ضربه ای را ترجیح می دهند. عملکرد ضربه در دریل ضربه ای به صورت محوری تراز شده است. این بدان معنی است که نیرو به جلو هدایت می شود تا مته مربوطه بتواند در مواد سخت تر نفوذ کند. به عنوان مثال ، برای بستن یک مهره نیاز به نیروی ضربه ای شعاعی ( عمل نیرو در امتداد شعاع ) است .  
تفاوت پیچ گوشتی و دریل

چه زمانی باید ازپیچ گوشتی برقی استفاده کنید ؟

در حالی که تفاوت پیچ گوشتی و دریل ضربه ای برقی را می دانید. اگر می خواهید یک ابزار چند منظوره داشته باشید که بتواند حفاری ، نصب پیچ ها و طیف گسترده ای از کارهای دیگر را انجام دهد ، سراغ یک دریل ضربه ای بروید. بیشتر دریل ها دارای تنظیمات چند کلاچ هستند که به شما امکان می دهد مته را با سرعت کمتری با گشتاور زیاد یا سرعت بالاتر با گشتاور کمتر اجرا کنید. این به شما امکان می دهد تا کار های مختلفی را انجام دهید بدون این که قربانی کنترل شوید.

در صورت نیاز به جدا کردن پیچ های سفت یا پیچ و مهره ، دریل ضربه ای یک انتخاب عالی است. عمل چکش باعث می شود که چفت و بست هایی که دچار فرسایش شده اند یا بیش از حد گشت زده شده اند ، آسان تر شوند.

اگر شما قصد نصب سخت افزاری زیادی را دارید و باید چندین پیچ را ببندید. یک پیچ گوشتی برقی ممکن است بهترین دستگاه برای شما باشد. این ابزاری است که به طور خاص برای باز و بسته کردن پیچ ها طراحی شده است. و تغذیه خودکار پیچ ها به شما امکان می دهد بدون هیچگونه مکث در باز و بسته کردن پیچ های بیشتر ، سریع و کارآمد کار کنید.

آیا می توان یک دریل را به پیچ گوشتی برقی تبدیل کرد ؟

بله ، یک دریل می تواند به پیچ گوشتی برقی تبدیل شود.
با این حال ، به دلیل سرعت آهسته دریل ، این کار باعث کاهش چشمگیر کار شما خواهد شد.
گفته می شود ، بهترین ابزار برای کار همیشه ابزاری است که برای آن ساخته شده است ، بنابراین اگر باید تعداد زیادی پیچ را باز و بسته کنید ، پیچ گوشتی برقی را در نظر بگیرید. نگه داشتن سرعت کم بیشترین کنترل را برای بستن پیچ ها به شما می دهد ، به خصوص اگر تازه کار باشید یا از مته هایی استفاده می کنید که به سر پیچ نمی خورد .

 

« حتما بخوانید  آموزش تعویض مته سه نظام آچارخور و اتومات مرحله به مرحله همراه عکس

تفاوت پیچ گوشتی برقی و دریل ضربه ای
آن ها دو تا از رایج ترین ابزار های قدرتمند ، هم در آماتور ها و هم صاحبان خانه و همچنین حرفه ای ها هستند . از طرف دیگر پیچ گوشتی های برقی یک ابزار تخصصی هستند که عمدتاً توسط نصاب ها استفاده می شوند و برای سوراخ کردن ایده آل نیستند. با این حال ، برای بستن تعداد زیادی پیچ به طور مداوم و سریع مناسب است.

 

اگر عمدتاً می خواهید در سنگ و بتن حفاری کنید ، باید از دریل چکشی استفاده کنید . ما تفاوت بین دریل چکشی و دریل ضربه ای را در صفحه دریل چکشی Hammer Drill یا ضربه ای Impact Drill ؟ شرح داده ایم . 

راهنمای خرید پیچ گوشتی برقی


بیشتر بخوانید :

دریل چکشی Hammer Drill یا ضربه ای Impact Drill ؟

راهنمای خرید پیچ گوشتی برقی screwdriver

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .