مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تفاوت سنگ فرز با ابزار برش و مقایسه آن ها

0 284
زمان مطالعه : 4 دقیقه

تفاوت سنگ فرز با ابزار برش ؛ سنگ فرز یک قطعه از تجهیزات همه کاره است که برای طیف وسیعی از موارد استفاده می شود. می توان از آن برای برش ، یک دست کردن سطوح ، صیقل دادن و تیز کردن ابزار ها استفاده کرد. از طرف دیگر ، ابزار برش یک تیغه برش کوچک و یک دست است که به طور عمود بر روی محور سوار شده است. بهتر است برای کارهای برش فلز سبک از ابزار برش استفاده شود. در این مقاله ، تفاوت سنگ فرز با ابزار برشرا خواهیم گفت .
ما به مقایسه جنبه های مختلف این ابزار ها از جمله قیمت و عملکرد آن ها می پردازیم. این به شما کمک می کند تفاوت بین این دو را بدانید و اطلاعات جامع تری در مورد تفاوت های آن ها بدست آورید تا در هنگام خرید ، ابزاری را که برای نیاز های شما مفید تر است را انتخاب کنید.

تفاوت سنگ فرز با ابزار برش


تفاوت های اصلی ابزار برش و سنگ فرزکاربرد ها

از ابزار برش عمدتا برای برش سطوح استفاده می شود ، در حالی که یک سنگ فرز ابزاری متنوع تر است که نه تنها برای برش بلکه برای تیز کردن ، صیقل دادن و یک دست کردن نیز استفاده می شود. این بدان معناست که یک سنگ فرز دارای کاربرد های بیشتری است و ممکن است از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد ، به خصوص اگر به چیزی بیش از برش سطوح نیاز دارید. تنها کاری که شما باید انجام دهید خرید دیسک ها یا تیغه های مختلف است که برای نیاز خاصی که توسط یک صنعتگر در نظر گرفته شده است ساخته می شوند.

 

نحوه استفاده

این دو ابزار مختلف هر دو به روش های مختلفی کنترل می شوند. ابزار برش با استفاده از یک دست کنترل می شود. این کار بسیار ساده است زیرا از نظر وزن بسیار سبک است. هرچند یک سنگ فرز با استفاده از هر دو دست استفاده می شود ، زیرا به یک کنترل خاص نیاز دارد. علاوه بر این ، کنترل اضافه شده در استفاده از هر دو دست ، به معنای ثابت نگه داشتن برش در حین استفاده است. این روش ، بیشتر مناسب کار های سنگین است.

علاوه بر این ، یک سنگ فرز در هنگام استفاده با توجه به کار هایی که توسط آن انجام می شود ، به فضای زیادی احتیاج دارد. بر خلاف ابزار های برش ، از سنگ فرز می توان در انواع سطوح مانند فلز ، آجر ، بتن ، کاشی های چینی و سرامیک استفاده کرد. فقط لازم است دیسک های سطوح مختلف را تغییر دهید. این به شما سطح تطبیق پذیری را نشان می دهد. ابزار های برش بیشتر فقط برای فلزات سبک استفاده می شوند.

 

« حتما بخوانید  کاربرد سشوار صنعتی و موارد استفاده از آن

تفاوت سنگ فرز با ابزار برش: موتور

هر دو ابزار برش و سنگ فرز در انواع مختلفی موجود اند. آن ها می توانند شارژی ، سیمی و یا به صورت دستی کار کنند. یک ابزار برش دارای موتوری سبک است که تقریباً به 1 اسب بخار می رسد. در حالی که یک سنگ فرز دارای موتورهایی است که از 3-7 اسب بخار متغیر است. بر خلاف ابزار های برش ، سنگ فرز بسیار بزرگتر و قدرتمند است ، از این رو می توان از آن در چندین سطح استفاده کرد.

 

تفاوت سنگ فرز با ابزار برش
ابزار های برش برای مکان هایی که به سختی می توان به آن دسترسی پیدا کرد ، جایی که ابزار بزرگتر مانند سنگ فرز قادر به جابجایی در آن نباشد ، به بهترین وجه عمل می کند . علاوه بر این ، آن ها برای برش دادن وسایل نزدیک به سطح مانند قاب ماشین یا یک تکه فلز بسیار عالی هستند. در حالی که یک ابزار برش برای دستیابی به تمام نقاط سخت مفید است ، بدون شک یک سنگ فرز استاد تطبیق پذیری است. نه تنها با تعویض دیسک ها می توان از آن در سطوح مختلف استفاده کرد بلکه می تواند زنگ زدگی ها را نیز از بین ببرد. همچنین می توان از آن برای تیز کردن تیغه های چمن زن و بهبود سایر ابزار های فضای باز استفاده کرد.

 

تفاوت سنگ فرز با ابزار برش و مقایسه آن ها

 

قیمت

ابزار برش ارزانتر از سنگ فرز است زیرا کاربردهای کمتری دارد. تیغه های آن نیز به همان اندازه مقرون به صرفه هستند. بنابراین برای خرید آن نیازی به صرف هزینه زیادی نیست. در مقایسه با ابزار برش ، یک سنگ فرز بیش از یک ابزار برش هزینه دارد. این به دلیل اضافه شدن قدرت و تطبیق پذیری است که به شما ارائه می دهد. برای برش ، تیز کردن ، صیقل دادن و یک دست کردن دیسک های زیادی وجود دارد.

سوالی که وجو دارد این است که ، آیا شما مایل به سرمایه گذاری برای خرید کالایی هستید که طیف وسیعی از کاربرد ها را ارائه می دهد ، اما پرهزینه است یا ابزاری که ارزان تر است اما یک کار که هدف اصلی شما است را انجام می دهد ؟

برای خرید انواع فرز به صفحه خرید فرز رجوع کرده و انواع آن را با جزئیات مشاهده و سپس خریداری کنید .

بیشتر بخوانید :

انواع مختلف فرز های انگشتی و کاربرد های آن ها

انواع دیسک سنگ فرز و کاربرد هرکدام

راهنمای خرید سنگ فرز یا پولیش

چگونه دیسک فرز یا سنگ را تعویض کنیم ؟

آشنایی با انواع فرز و کاربرد های آن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .