مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

آسیب سشوار یا اتو مو کدام بیشتر ضرر دارد ؟

0 725
زمان مطالعه : 4 دقیقه

آسیب سشوار یا اتو مو کدام بیشتر ضرر دارد ؟ حالت دادن به موها کار جدیدی نیست. خانم ها از زمان های بسیار قدیم موهای خود را مدل می دادند و برای حالت دادن به مو ها ، شما به برخی از ابزارهای مو نیاز دارید. ابزار گرم مانند سشوار یا اتو مو رایج ترین ابزار برای مو است زیرا می تواند موهای شما را برای داشتن سبک های دلخواه آماده کند و با برخی از ترفندهای ساده می تواند هر نوع مدل موی برای شما را بسازد.

آسیب سشوار یا اتو مو کدام بیشتر ضرر دارد ؟


ضرر و زیان سشوار 

مهم نیست که این ابزارها چقدر مفید هستند ، با استفاده مکرر به تدریج به موهای شما آسیب می رساند. بیشتر این ابزارهای مو از گرما استفاده می کنند و همه ما می دانیم که گرما یکی از بزرگترین دشمنان مو ها است . گرما تمام رطوبت مو را جذب کرده و باعث خشک شدن ، آسیب دیدن و وز شدن آن می شود. این حالت بیشتر روی موهای ضخیم ، فر یا پرپشت اتفاق می افتد زیرا این نوع موها زمان بیشتری برای مدل دادن می خواهند.
با این وجود سشوار و اتوی مو هر دو کم و بیش به مو آسیب می رسانند. سوال این است که کدام یک بیشتر آسیب می رساند؟
قبل از استفاده از هرگونه ابزار داغ برای آرایش مو ، سشوار کشیدن مو ضروری است. در غیر این صورت ، می تواند به موهای شما آسیب جدی برسد. سشوار کشیدن یا خشک کردن موهای شما به طور طبیعی بهترین گزینه است. اما اگر از سشوار استفاده کنید ، آرایش موهای شما بسیار راحت می شود. این باعث صرفه جویی در وقت می شود و به شما کمک می کند تا به مدل دلخواه خود برسید.

همه چیز هزینه خاص خود را دارد. حتی اگر سشوار روند کار را آسانتر می کند اما در طولانی مدت به مو آسیب می رساند. به دلیل گرما ، منافذ پوست سر ما باز می شوند. در نتیجه ریزش مو افزایش می یابد. همچنین به فولیکول های مو آسیب می رساند و موها را می شکند. اگر به طور منظم از سشوار استفاده کنید بعد از مدتی بافت طبیعی موهای خود را از دست داده و موهای کدر و غیر براقی خواهید داشت. و اگر به اندازه کافی احتیاط نکنید می تواند پوست سر ، گوش یا ناحیه گردن را بسوزاند.

 

 

ضرر و زیان اتومو : آسیب سشوار یا اتو مو 

پس از سشوار کشیدن مو ، به بخشی می رسید که می توانید در واقع حالت دادن به موهای خود را شروع کنید. اتو مو یکی از محبوب ترین ابزارهای گرمایی برای داشتن مدل موهای شیک ، صاف است. فقط با استفاده از اتوی تخت می توانید چندین مدل مو ایجاد کنید. بیشتر دختران تمایل دارند موها را با اتو صاف کنند اما همچنین می تواند انواع مختلف مدل موهای موج دار را ایجاد کند.

« حتما بخوانید  اسکوتر هوشمند چیست ؟

اگرچه برای آرایش مو ، اتو مو ابزاری عالی است اما ابزار سالمی نیست. در حالی که با استفاده از اتو ، موهای شما به میزان قابل توجهی آسیب می بینند. با استفاده مرتب از اتو مو ، موهای شما می سوزد و مو را شکننده می کند. استفاده از اتو مو یکی از دلایل اصلی موخوره است. زیرا تمام رطوبت مو را گرفته و خشک می کند. خشکی مو دلیل عمده موخوره است. مانند سشوار اتوی تخت نیز می تواند باعث ریزش مو شود ، در بعضی موارد ریزش دائمی مو. اتو مو می تواند برخی واکنش های آلرژیک را تحریک کرده و باعث خارش پوست در پوست سر و بدن شود.

 

 

در پایان ، اگر پاسخی قطعی از ما بخواهید که کدام یک به موهای ما آسیب بیشتری می رساند ، در واقع پاسخ  ، ” هر دوی آن ها ” است. هردو این ابزار از گرمای روی موهای ما استفاده می کند و هم آسیب ها تقریباً یکسان است. برخی از متخصصان مو می گویند که اتو ها آسیب بیشتری می زنند زیرا بیشتر افراد تمایل دارند صاف کننده مو را در یک مکان نگه دارند و موها با صفحات گرم تماس مستقیم می گیرند. بنابراین استفاده بیش از حد از اتو مو آسیب بیشتری نسبت به سشوار می زند. اما ما می خواهیم این بار به این دو ابزار تساوی بدهیم.
با این حال ، شما همیشه می توانید گزینه هایی برای به حداقل رساندن آسیب داشته باشید. بیایید در زیر بررسی کنیم تا ببینیم چگونه می توانید آسیب ها را کاهش دهید.

جمع بندی آسیب سشوار یا اتو مو 

درست است که ، اگر از ابزارهای گرمایشی استفاده کنید ، به تدریج موهای شما آسیب می بینند. اما روش های زیادی برای کاهش این آسیب وجود دارد. اگر برخی از مراحل را دنبال کنید ، می توانید آسیب را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. اول از همه ، شما باید ابزار را هوشمندانه انتخاب کنید. امروزه می توانید سشوار و اتوی مو های بسیار مرغوب پیدا کنید. این وسیله ها با موادی ساخته شده اند که تا حد ممکن از مو در برابر گرما محافظت می کنند.

اخیراً ، آن ها تنظیمات گرما را نیز اضافه کرده اند تا بتوانید گرما را به میزان نیاز مو برای جلوگیری از آسیب ، تنظیم کنید. همانطور که همه ما می دانیم انواع مختلف مو توانایی تحمل حرارت متفاوتی دارند.

خوشحالیم که در خواندن آسیب سشوار یا اتو مو کدام بیشتر ضرر دارد ؟ با ما  همراه بودید در صورتی که نظری در مورد این مطلب دارید در نظرات برای ما بنویسید.

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .