مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

چیزهایی که نباید با ماشین لباسشویی بشویید ؛ 13مورد را در لباسشویی نیندازید

0 232
زمان مطالعه : 5 دقیقه

 نباید با ماشین لباسشویی بشویید ؛ مطمئناً برای شستن لباس های کثیف با ماشین لباسشویی تنها کاری که باید انجام دهید پرت کردن لباس های کثیف داخل لباسشویی ، اضافه کردن مقداری مواد شوینده و فشار دادن یک دکمه است . اما با یک حرکت اشتباه احتمال دارد لباس مورد علاقه خود را خراب کنید یا حتی به ماشین لباسشوییتان آسیب جدی وارد کنید . در ادامه این مطلب لیست طولانی از آنچه را که نباید با ماشین لباسشویی بشویید ، آورده شده است تا از این اتفاق ها جلوگیری کنید.

چیزهایی که نباید با ماشین لباسشویی بشویید


  • کلاه بافت

گرچه کلاه های بافت از ماندن روی سرهای عرق کرده در تمام طول روز ، کثیف و لکه دار می شوند ، پارچه و شکل ظریف آنها نمی توانند در چرخه های ماشین لباسشویی مقاومت کنند. اگر زمان شستن کلاه شما فرا رسیده است ، انجام این کار با دست و با مواد شوینده ملایم باعث می شود که ساختار و نرمی خود را حفظ کند.

چیز هایی که نباید در ماشین لباسشویی قرار دهید

  • بالش های فوم

    بالش های فوم قابل شستشو نیستند ، مگر در مواردی که بالش برچسب قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی داشته باشد . هنگامی که این بالش ها شسته می شوند ، آن ها مسطح می شوند و برخی حتی به طور کلی از بین می روند.

چیز هایی که نباید در ماشین لباسشویی قرار دهید

  • نباید با ماشین لباسشویی بشویید : سکه

    اکثر مردم به صورت عمد سکه را داخل ماشین لباسشویی نمی اندازند . اما حتی انجام این کار به طور تصادفی می تواند باعث آسیب جدی به دستگاه شود. قبل از اینکه شلوار جین و لباس های خود را وارد ماشین لباسشویی کنید ، جیب های آن ها را چک کنید و سکه ها را بیرون بیاورید.

چیز هایی که نباید در ماشین لباسشویی قرار دهید

  • لباس های ظریف و کار شده

    این لباس ها به ماشین لباسشویی تعلق ندارند ، زیرا آن ها بسیار ظریف تر از آن هستند که چرخه شستشوی لباسشویی را تحمل کنند . برای حفظ این لباس ها ، یا آن ها را با دست بشویید و یا آن ها را به خشک شویی ببرید.

 

  • لباس های آغشته به مواد قابل اشتعال

    بله ، هدف اصلی ماشین لباسشویی خلاص شدن از شر لکه ها است ، اما مواردی وجود دارد که با دستگاه سازگار نیستند . مواردی مانند بنزین و الکل بسیار قابل اشتعال هستند و قرار دادن لباس های آغشته به آن ها در ماشین لباسشویی می تواند موجب آتش سوزی شود . اگر به طور اتفاقی لباس هایتان به این مواد آغشه شد ، به راحتی لکه را با یک پاک کننده لکه بر تمیز پاک کنید .

 

چیزهایی که نباید با ماشین لباسشویی بشویید ؛ 13مورد را در لباسشویی نیندازید

  • کفش ورزشی

    شستن کفش های معمولی با ماشین لباسشویی مشکلی ندارد ؛ در واقع ، این یک ترفند خوب برای تمیز نگه داشتن کفش های سفید است . اما کفش های دویدن داستان دیگری دارند. بیشتر کفش های ورزشی که چرخه شستشو با ماشین لباسشویی را پشت سر می گذارند ، نسبت به گذشته کوچکتر می شوند . بنابراین مراقب باشید که در صورت داشتن برچسب شستشو با ماشین ، کفش های ورزشی خود را بشویید.

چیز هایی که نباید در ماشین لباسشویی قرار دهید

  • نباید با ماشین لباسشویی بشویید: چرم

    برخی از وبلاگ نویسان مد آماتور ممکن است توصیه کنند که یک چرم کثیف یا جیر را با لباسشویی شستشو دهید ، اما این وسایل گران قیمت هرگز نباید وارد این دستگاه شوند . واشر نه تنها به شکل و جنس آن ها آسیب می رساند بلکه زیپ و هرگونه تزئیناتی را که در قسمت بیرونی آن وجود دارد را خراب می کند.

 

چیز هایی که نباید در ماشین لباسشویی قرار دهید

  • کت بارانی

     پالتوی بارانی ضد آب است ، پس هر بار که یک بارانی شسته می شود ، آب را مانند بالون به دام می اندازد تا در نهایت منفجر شود ( و آشفتگی بزرگی ایجاد می کند ).

چیز هایی که نباید در ماشین لباسشویی قرار دهید

  • نباید با ماشین لباسشویی بشویید : زیپ باز

    لباس هایی که زیپ دارند ، تا زمانی که بسته شوند ، مطمئناً می توانند در ماشین لباسشویی قرار گیرند . با این حال زیپ های باز که در ماشین لباسشویی چرخانده می شوند ، به لباس های دیگر گیر می کنند . که باعث ایجاد آسیب های فاجعه آمیز به لباس های گرانبهای شما می شوند.

چیز هایی که نباید در ماشین لباسشویی قرار دهید

  • کراوات

    کراوات ها با پارچه هایی مانند ابریشم و پشم ساخته می شوند ، بنابراین گذاشتن آن ها در ماشین لباسشویی منجر به کوچک شدن ، آسیب دیدن و یا کمرنگ شدن آن ها خواهد شد . بهترین روش برای شستن کراوات ها این است که ان ها را به خشک شویی ببرید.

چیز هایی که نباید در ماشین لباسشویی قرار دهید

  • روتختی های بزرگ

    روتختی برای یک ماشین لباسشویی معمولی خیلی بزرگ است و تلاش برای شستن آن باعث می شود دستگاه خراب شود . با این حال ، بیشتر لباسشویی ها و خشک شویی ها ماشین های صنعتی به اندازه کافی بزرگ دارند. که تقریباً هر چیزی را شستشو می دهند.

  • چیز هایی که نباید در ماشین لباسشویی قرار دهید

  • نباید با ماشین لباسشویی بشویید : خودکار و جوهر

    همیشه جیب های کت خود را قبل از قرار دادن در ماشین بررسی کنید. اگر یک خودکار به طور اتفاقی وارد لباسشویی شود ، می تواند در ماشین لباسشویی منفجر شود و جوهر روی هر چیزی که در دستگاه قرار دارد را لکه دار کند . نباید با ماشین لباسشویی بشویید .

چیز هایی که نباید در ماشین لباسشویی قرار دهید

  • کلید

    دیگر موردی که نباید با ماشین لباسشویی بشویید و هیچ کس به طور هدفمند کلیدهای خود را وارد لباسشویی نمی کند . اما به هر حال اغلب این اتفاق می افتد و باعث خراش های جدی به قسمت داخلی ماشین لباسشویی می شود . همچنین ، این روزها بیشتر سوئیچ ها برقی هستند و شستن آن ها در آب می تواند آن ها را غیر قابل استفاده کند.

چیز هایی که نباید در ماشین لباسشویی قرار دهید

  • نباید با ماشین لباسشویی بشویید : سینه بند

    ماشین لباسشویی نه تنها می تواند سینه بند را از بین ببرد بلکه بندهای آن می توانند به سایر قسمت های لباسشویی گیر کرده و باعث مشکلات جدی شوند.

 

  • عروسک های پنبه ای

    یکی از اشیایی که نباید با ماشین لباسشویی بشویید عروسک های پر شده با پنبه در ماشین لباسشویی کاملاً بی خطر هستند و در بیشتر موارد شستن آن ها با لباسشویی مشکلی ندارد. با این حال ، اگر فرزند شما عروسکش را خیلی دوست دارد و نمی تواند بدون آن زندگی کند ، بهتر است فقط آن را با دست بشویید. همیشه این احتمال وجود دارد که ماشین لباسشویی چشم یا دکمه ای از آن را بکند.

نباید در ماشین لباسشویی قرار دهید
نباید در ماشین لباسشویی قرار دهید

بیشتر بخوانید :

 نکات مهم در خرید ماشین لباسشویی
« حتما بخوانید  راهنمای خرید ظرفشویی و نحوه استفاده صحیح انواع ظرفشویی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .