مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

طرز تهیه پخت برنج در پلوپز ؛ چگونه در پلوپز برنج بپزیم ؟

0 3,271
زمان مطالعه : 4 دقیقه

طرز تهیه پخت برنج در پلوپز ؛ چگونه در پلوپز برنج بپزیم ؟ هنگام پخت و پز مقادیر زیادی برنج ، هیچ چیز ساده تر از استفاده از پلوپز نیست. علاوه بر این ، بسیاری از رستوران ها پلوپز تجاری برنج را انتخاب می کنند زیرا هیچگونه زحمتی ندارد . شما به سادگی برنج و آب را اضافه می کنید و صبر می کنید ، این وقت کارکنان را آزاد می کند تا هنگام پخت و پز برنج کار دیگری را انجام دهند. در حالی که استفاده از پلوپز ساده است ، برخی اقدامات اضافی وجود دارد که می توانید برای صرفه جویی در وقت در هنگام تمیز کردن و اطمینان از تهیه برنج کاملاً پخته شده استفاده کنید. اگر ” طرز تهیه پخت برنج در پلوپز ؛ چگونه در پلوپز برنج بپزیم ؟ ” سوال شما هم هست ، در ادامه این مطلب باما همراه باشید تا تا پاسخ سوال خود را دریافت کنید .


طرز تهیه پخت برنج در پلوپز ؛ چگونه در پلوپز برنج بپزیم ؟

پلوپز یکی از تجهیزات آشپزخانه است که می تواند انواع بسیاری از برنج و غلات را بپزد. پلوپز با جوشاندن آب کار می کند ، که پس از آن درون برنج جذب می شود تا زمانی که دم بکشد . علاوه بر این ، پلوپز ها به صورت اتوماتیک هستند و وقت شما را آزاد می کند تا در هنگام پخت و پز برنج کار های دیگری را انجام دهید ، و دیگر نیازی به نگرانی در مورد سوزاندن آن نیست.

اگر پختن برنج برای شما هم دشوار است و یا وقت ندارید برای پختن آن منتظر بمانید ، می توانید بهترین پلوپز ها را از سایت تا خرید بخرید . به صفحه خرید پلوپز مراجعه کنید و پلوپز مورد نیاز خود را خریداری کنید .

طرز تهیه پخت برنج در پلوپز

طرز تهیه پخت برنج در پلوپز ؛ آیا باید برنج را از قبل بشویید ؟

بسیاری از کاربران با تجربه پلوپز قبل از قرار دادن برنج در پلوپز ، برنج خود را شستشو می دهند. اما چرا آن ها ابتدا برنج را شستشو می دهند ، و آیا باید شما هم آن را بشویید ؟ هدف از شستشو برنج خلاص شدن از شر هرگونه سموم دفع آفات یا مواد شیمیایی است که ممکن است روی دانه باقی بماند. علاوه بر این ، شستشو برنج ، نشاسته اضافی را از بین می برد ، که از چسبیدن برنج به هم جلوگیری می کند. در حالی که شستشو برنج شما یک عمل خوب برای اکثر انواع برنج ها است ، بنابراین ابتدا باید بسته بندی خاص روی برنج خود را بررسی کنید. بعضی از برنج ها با ویتامین ها و مواد معدنی غنی شده است ، که در صورت شستشوی برنج حل می شود.

چگونه با پلوپز برنج درست کنیم

چه مدت طول می کشد تا برنج شما در یک پلوپز پخته شود ؟

انواع مختلف برنج برای پخت کامل به مقادیر مختلف آب و زمان نیاز دارد. خوشبختانه ، پلوپز شما می تواند هنگامی که پخت و پز برنج شما تمام شد به طور خودکار خاموش شود. به طور معمول ، پختن مقدار زیادی برنج در یک پلوپز بین 25 تا 35 دقیقه طول می کشد.

چه مقدار آب برای استفاده در پلوپز نیاز دارید ؟

میزان آب مورد نیاز برای استفاده در پلوپز شما به نوع برنج مورد استفاده شما بستگی دارد و این که آیا قبل از افزودن آن به پلوپز ، برنج خود را بشویید یا خیر. در اینجا انواع مختلفی از برنج و میزان مصرف آب برای پخت آن ها را آورده ایم : برای هر یک فنجان برنج ، از مقدار آب ذکر شده در زیر استفاده کنید.

  • برنج سفید دانه بلند – 1 فنجان
  • دانه متوسط ​​- 1 فنجان
  • دانه کوتاه – 1 فنجان
  • برنج قهوه ای دانه بلند – فنجان 2
  • برنج سبز – 2 فنجان

 

« حتما بخوانید  راهنمای خرید زودپز و مهمترین نکات هنگام خرید ؛ مشخصات و برنامه ها

نحوه استفاده از پلوپز

  1. مقدار صحیح برنج را اندازه بگیرید و آن را درون یک کاسه قرار دهید.
  2. اختیاری : برنج را بشویید تا آب روشن شود.
  3. برنج را از کاسه به داخل قابلمه داخلی پلوپز منتقل کنید.
  4. آب را به برنج اضافه کنید.
  5. قابلمه را درون پلوپز خود قرار دهید و درب آن را ببندید.
    همچنین می توانید در این مرحله هر نوع ادویه ، روغن یا کره را اضافه کنید.
  6. سپس پلوپز خود را روشن کنید.
    بیشتر پلوپز ها دارای چراغی در قسمت جلویی هستند كه نشانگر زمان فعال بودن واحد است.
  7. هنگامی که برنج شما پخت ، پلوپز با خاموش کردن چراغ ، چرخیدن سوئیچ به بالا یا ایجاد صدا به شما اطلاع می دهد. بعد از اتمام کار پختن برنج ، بگذارید حداقل 15 دقیقه در حالت Keep Warm قبل از سرو استراحت کند. این باعث می شود رطوبت اضافی از بین برود و به برنج شما اجازه دهد آب را به طور کامل جذب کند.

چگونه با پلوپز برنج درست کنیم ؟
استفاده از پلوپز سریع و راحت است ، به خصوص هنگام تهیه مقادیر زیادی برنج ، باعث می شود آن ها وسایل ایده آل برای مراکز ارائه دهنده خدمات غذایی باشند. علاوه بر این ، یادگیری در مورد شستشوی برنج و نسبت مناسب برنج به آب می تواند به شما اطمینان دهد که برنج را به بهترین نحو برای مهمانان خود می پذید .


بیشتر بخوانید :

راهنمای خرید پلوپز

پلوپز و نکات مربوط به ایمنی و نگهداری آن

مزایای و معایب خرید پلوپز rice cooker

نکاتی که قبل خرید پلوپز باید بررسی کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .