مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

ترموستات يخچال چیست و نحوه عملکرد ترمستات برودتی

0 335
زمان مطالعه : 3 دقیقه

ترموستات يخچال چیست و نحوه عملکرد ترمستات برودتی ؛ به منظور تازه نگه داشتن مواد غذایی ، برای کاهش میزان تولید مثل باکتری های مضر باید درجه حرارت کم در محیط حفظ شود. یخچال و فریزر برای انتقال گرما از داخل به خارج کار می کند ، به همین دلیل اگر دست خود را در قسمت پشتی یخچال و فریزر در نزدیکی لوله های فلزی قرار دهید ، احساس گرما می کنید . ترموستات با نظارت بر دما و سپس روشن و خاموش کردن کمپرسور ، روند خنک کننده را کنترل می کند. وقتی سنسور احساس کرد که به اندازه کافی داخل یخچال سرد است ، کمپرسور را خاموش می کند. و برعکس اگر گرما را احساس کند ، کمپرسور را روشن می کند و دوباره روند خنک کردن را شروع می کند. ما جزئیات بیشتری را برای درک بهتر نحوه کارکرد ترموستات در ادامه این مطلب آورده ایم .


نحوه کار یخچال 

اولین قدم برای درک چگونگی عملکرد ترموستات های برودتی ( کنترل های سرد ) ، درک یک واقعیت درباره فیزیک یخچال است : اولین واقعیت که به درک شما از نحوه کارکرد یخچال کمک می کند این است که خنک شدن با از بین بردن هوای گرم حاصل می شود ، نه با اضافه کردن هوای خنک. دماسنج میزان گرما را اندازه می گیرد. اگر سطح گرما به حد خاصی برسد ،  مکانیسم تبرید ضربه می زند و مبرد سفر خود را از طریق پیچ و خم سیم پیچ های روده مانند شروع می کند و هوای گرم برداشته می شود.

بیایید در این قسمت بیشتر پیش برویم و جزئیات بیشتری را کشف کنیم

ترموستات یخچال در واقع مغز سیستم خنک کننده یخچال است و این مراحل را اجرا می کند. دماسنج به طور معمول در داخل یخچال یافت می شود و دارای دستگیره ای است که به کاربران امکان تنظیم دما را می دهد.  در واقع دماسنج چیزی است که دما را اندازه گیری می کند اما ترموستات وسیله ای است که سعی در حفظ درجه حرارت دارد ( تقریباً یکسان نگه داشتن دما ). هنگامی که کاربر دمای مورد نظر خود را تنظیم کرد ، ترموستات با کنترل جریان برق به کمپرسور ، آن دما را حفظ می کند. اگر ترموستات مغز باشد ، کمپرسور قلب این عملیات است ، که وظیفه پمپاژ مبرد را از طریق سیم پیچ ها دارد. 

ترموستات

ترموستات يخچال چیست 

شاید شما بپرسید چگونه ترموستات برق را کنترل می کند؟ هنگامی که هوای داخل یخچال در دمای مطلوب قرار دارد ، ترموستات جریان برق به کمپرسور را متوقف می کند. هنگامی که ترموستات گرمای زیادی را احساس می کند ، اجازه می دهد تا جریان الکتریسیته جریان یابد و کمپرسور را فعال می کند. در بیشتر یخچال های تجاری ، ترموستات دارای یک لوله مویرگی است که پر از گاز است. با افزایش دما در یخچال ، گاز منبسط می شود و به دیافراگم فشار وارد می کند .

ترموستات

 

« حتما بخوانید  یخچال فامیلی هاب سامسونگ ؛ قابلیت های یخچال Family Hub
امیدوارم با مطالعه مطلب در یافته باشید که ترموستات يخچال چیست و نحوه عملکرد ترمستات برودتی و سپس در صورت تمایل برای خرید یخچال از سایت تا خرید روی خرید یخچال کلیک کنید .

بیشتر بخوانید :

 خرید یخچال فریزر و استفاده ی صحیح از آن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .