مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای خرید چرخ خیاطی ؛ معرفی بهترین چرخ های خیاطی

0 177
زمان مطالعه : 7 دقیقه

راهنمای خرید چرخ خیاطی ؛ معرفی بهترین چرخ های خیاطی ؛ خیاطی هنر است ، هنری که ذهنی خلاق و روحی هنرمند می خواهد . چرخ خیاطی به عنوان ابزاری اولیه در خیاطی محسوب می شود . تا به امروز تغییرات وتحولات زیادی در ساختار و کیفیتش بوجود آمده است . از ساخت اولین چرخ خیاطی ، زمان زیادی می گذرد که با روند پیشرفت و تکامل تکنولوژی همگام بوده و تغییرات زیادی در آن صورت گرفته است .

چرخهای خیاطی به دو دسته ی مجزا قابل تقسیم هستند ، چرخ خیاطی خانگی و چرخ خیاطی صنعتی که به صورت ساده و دیجیتال وجود دارند .

 

راهنمای خرید چرخ خیاطی ؛ معرفی بهترین چرخ های خیاطی

چرخ خیاطی وسیله است که تنها افراد علاقه مند و یا افرادی که تبحر کافی را دارند اقدام به خرید آن می کنند و دیگر مثل گذشته ها نیست که چرخ خیاطی در هر خانه ای واجب و ضروری باشد .

برای آن دسته از افرادی که علاقه مند هنر خیاطی هستند و یا آن دسته که حرفه ی خیاطی دارند انتخاب یک چرخ خیاطی خوب بسیار مهم است . ما سعی کرده ایم که نکات مهمی را در این زمینه برای شما ارائه دهیم .

 

 

چرخ خیاطی ؛ راهنمای خرید بهترین چرخ خیاطی ساده و صنعتی

 

چرخ خیاطی خانگی و صنعتی

از جمله قدیمی ترین نوع چرخ خیاطی ، چرخ خیاطی خانگی است که جهت دوخت و دوزهای ساده به کار می رود . این نوع چرخ خیاطی  دارای یک دسته هستند . که هنگام دوخت زدن باید آن دسته را به حرکت در آورد و با استفاده از آن دوخت زد . این چرخها امکانات و قابلیتهای چندانی ندارند و تنها کاربرد آنها دوخت و دوزهای ساده است .

اما خبر خوبی که برایتان داریم این است که ،چرخهای خانگی اکنون قیمت بسیار پایینی دارند . جعبه ی چرخ خیاطی که برای چرخ های خانگی طراحی شده است . برای اوقاتی که از دستگاه استفاده نمی کنید کارآمد است . شما می توانید چرخ را داخل جعبه قرار دهید تا از وارد شدن هر نوع آسیب احتمالی جلوگیری شود و طول عمر دستگاه نیز افزایش یابد.

چرخهای بدون سر و صدا ، چرخهای ماکو گرد هم نامیده می شوند.

راهنمای خرید چرخ خیاطی

چرخهای صنعتی دارای امکانات بیشتری نسبت به چرخهای قدیمی هستند . کار بر روی آنها بسیار راحتتر و حرفه ای تر است . این چرخها بر خلاف چرخهای قدیمی که از نیروی مکانیکی دست برای کار کردن استفاده می کردند . از نیروی برق استفاده می  کنند و قیمت بالاتری دارند و برای کارهای تولیدی و صنعتی و تولید انبوه لباس مناسب هستند .

چرخهای صنعتی انواع برنامه و قابلیت انواع دوخت را دارا می باشند . چرخهای خیاطی انواع دوخت و عملکردهای متفاوت و متنوعی دارند . دوخت معمولی ، زیگزاگ ، دوخت ترکیبی ، دوخت اعداد و دوخت حروف انگلیسی ، دوخت جا دکمه ، دوخت نازک و ضخیم ، گلدوزی و… هر کدام از این دوختها با استفاده از یک دکمه که بر روی چرخ خیاطی تعبیه شده است فعال می شوند.

در چرخهای خانگی تنها کافی است که روغن را بر روی صفحه ی دندانه دار دوخت بریزید تا عمل دوخت راحت و روان و سریع تر گردد و مشکلی برای چرختان پیش نیاید ؛ اما در چرخهای صنعتی چنین نیست و باید روغن را در محفظه ی روغن که در چرخ تعبیه شده است بریزید و سپس پمپاژ کردن روغن را به عهده ی چرخ بگذارید .

شناخت نیاز ها « راهنمای خرید چرخ خیاطی »

کاربران و مصرف کنندگان چرخ خیاطی ، با توجه به نوع نیاز و میزان کاربردی بودن چرخ میتوانند ، از بین انواع چرخ خانگی و یا چرخ صنعتی یکی را انتخاب نمایند . اگر شما از آن دسته افراد هستید که خیاطی را بصورت حرفه ای دنبال می کنید و منبع درآمدتان محسوب می شود . قطعاً چرخ خیاطی صنعتی برای شما مناسبتر خواهد بود ؛ اما اگر تنها به خاطر علاقه ی خود و انجام خیاطی های ساده چرخ می خرید .

ترجیحاً چرخ خیاطی خانگی را انتخاب کنید چرا که مقرون به صرفه تر است . با ذکر چند دلیل شما راقانع می کنیم که خرید چرخ خانگی برای کاربران خانگی و خیاطهای مبتدی مناسبتر است ، برای نمونه چرخهای خانگی دارای امکانات و قابلیتهای دوختی متنوع و بیشتری هستند اما سرعت پایینتری دارند . در عوض چرخهای صنعتی تنها از قابلیت راسته دوزی بهره می برند و لی سرعت بسیار زیادی دارند .

همین ویژگی ، چرخهای صنعتی را برای تولیدی ها و افراد سری دوز که حجم تولید در واحد زمان برایشان مهم است مناسبتر کرده . البته ناگفته نماند که چرخ های صنعتی چون اکثراً در تولیدی ها و خیاطی های حرفه ای استفاده می شوند لذا باید به همراه آنها یک چرخ over هم تهیه کنید . اما چرخهای خانگی احتیاجی به سردوز ندارند و کاربران کنترل بیشتری می توانند بر روی آنها داشته باشند و سرعت پایینتری دارند که برای نوآموزان و مبتدی ها مناسبتر است. قیمت چرخهای صنعتی بیشتر از انواع خانگی است.

 

چرخ خیاطی ؛ راهنمای خرید بهترین چرخ خیاطی ساده و صنعتی

 

پایه ی چرخ

چرخهای صنعتی به همراه خود پایه دارند ، پایه ای چوبی . اما چرخهای خانگی چنین پایه ای ندارند ولی بصورت جداگانه می توان برایشان پایه خریداری کرد . اگر کاربر صنعتی هستید و می خواهید چرخ صنعتی بخرید ، حتما توجه کنید که پایه ی چرخ اندازه ی مناسبی داشته باشد . معمولاً خیاطها ترجیح می دهند که پایه ی چرخشان عریض باشد . هر چه این پایه عریض تر باشد . مساحت در دسترس کاربر بیشتر خواهد بود ، مخصوصاً در تولیدی ها که تکه های روی هم رفته ی لباس ها را بر روی پایه ( میز چرخ ) می گذارند .

« حتما بخوانید  آموزش بستن چادر مسافرتی اتوماتیک ؛ نحوه جمع کردن

چرخهای خیاطی که قابلیت استفاده از برق و باطری را دارند در صورتی که برق در دسترس نباشد می توانند با باطری کار کنند و به مقدار قابل توجهی در وقت و زمان شما صرفه جویی به عمل آورند . سوزنهای چندگانه که برای دوخت چند رنگ مورد استفاده قرار می گیرند و لامپ نورافکن که در روشن نمودن محل دوخت تاثیر زیادی دارد از جمله قابلیتهای یک چرخ خیاطی هستند.

چرخهای دینام دار و بدون دینام

در بین چرخهای صنعتی ، دو نوع بدون دینام و دینام دار وجود دارد . چرخهای بدون دینام سر و صدای بسیار کمی تولید می کنند . اما چرخهای دینام دار سر و صدای زیادی دارند . این سر و صدا اگر به مدت پنج دقیقه باشد چنان اهمیت ندارد . اما اگر در طول روز هفت ساعت بر روی چرخ کار کنید . متوجه می شوید که تا چه اندازه میزان سر و صدا می تواند روی اعصابتان باشد . بنابراین اگر نصف روزتان را با هنر زیبای دوختن سپری می کنید ، حتماً چرخ بدون دینام بخرید .

اما اگر مدت زمان کمی از چرخ استفاده می کنید می توانید ، چرخ دینام دار و پر سر و صدا بخرید . نکته ی دیگری که حائز اهمیت است ، این است که چرخهای بدون دینام تا زمانی که کاربر عملاً دوخت انجام نداده باشد ، برق مصرف نمی کنند ، اما در چرخهای دینام دار چنین نیست و به محض روشن کردن چرخ (زدن دکمه ی پاور) مصرف برق شروع می شود . اختلاف قیمت این دو نوع چرخ چیزی بین 500 تا 800 هزار تومان می باشد.

دکمه ی کنترل سرعت

سرعت دوخت به معنی تعداد دوختی است که چرخ خیاطی در  دقیقه می تواند بر روی پارچه بزند . دکمه ی کنترل سرعت که بر روی بدنه ی چرخ خیاطی قرار گرفته است و به منظور تغییر سرعت دوخت در دقیقه ایجاد شده است . با استفاده از این قابلیت کاربران می توانند سرعت دوخت خود را تا چند برابر افزایش دهند .

البته افزایش سرعت به سادگی زدن یک دکمه نیست ؛ بلکه باید توانایی کنترل پارچه و کنترل دوخت را در حین خیاطی داشته باشید . این قابلیت به دسته های مختلف خیاطها( از مبتدی تا پیشرفته ) امکان کنترل سرعت و کنترل دوخت را می دهد و هر کاربری می تواند بسته به توانایی خود در کنترل نمودن چرخ ، دکمه ی کنترل را بر روی یکی از سرعتها قرار دهد.

برنامه های متنوع دوخت

چرخهای خیاطی دارای انواع دوخت هستند . دوخت مستقیم و دوختهای زیگزاگی که دارای طول و عرض متفاوتی میباشند . بنابراین هنگام خرید دقت کنید که چرخ مورد نظر شما دارای انواع دوخت باشد تا هنر خیاطی شما را چند برابر زیباتر جلوه دهد . این نوع چرخها برای دوختن جا دکمه ، توردوزی ،روبان دوزی و … بسیار مناسب و کاربردی هستند.

چرخهای خیاطی جدید نسبت به چرخ خیاطی های قدیمی دارای قابلیتهای زیادی هستند که اگر با این قابلیتها و امکانات آشنایی داشته باشید ، کار خیاطی بسیار راحت و دلپذیر می شود . برای نمونه اگر می خواهید مانتو و یا پیراهن دکمه دار بدوزید ، ولی چرختان قابلیت زدن جا دکمه را نداشته باشد با مشکل بر می خورید.

 

 

چرخ خیاطی ؛ راهنمای خرید بهترین چرخ خیاطی ساده و صنعتی

 

قابلیتهای دیگر چرخ خیاطی

سوزن نخ کردن یکی از کارهای اولیه در شروع خیاطی است ، اما برای تازه کاران بسیار سخت و وقتگیر است به همین جهت قابلیتی که به چرخ های خیاطی امروزه اضافه شده است ، سوزن نخ کردن است و با این امکان دیگر نیازی به دقت بالا و وقت تلف کردن نیست.

بعضی از چرخها قدرت دوخت پارچه های ضخیم و کلفت را ندارند ، بنابراین هنگام خرید دقت کنید که چرخهایی را بخرید که دارای پایه ی فشار دهنده ی قوی باشند که بتوان با آن انواع پارچه ی ضخیم را بدون اینکه به چرخ خیاطی فشار وارد آورد دوخت کرد .

سوزنهای چندگانه که برای دوخت چند رنگ مورد استفاده قرار می گیرند و لامپ نورافکن که در روشن نمودن محل دوخت تاثیر زیادی دارد از جمله قابلیتهای یک چرخ خیاطی هستند.,نمایشگرهای دیجیتال که به تازگی به چرخهای خیاطی افزوده شده اند جهت نمایش دادن برنامه ها به کار می روند .

 

با خرید یک چرخ خیاطی خوب . میتونید زیباترین لباسها را بر طرح اندام زندگی بدوزید . امیدواریم از خواندن متن « راهنمای خرید چرخ خیاطی ؛ معرفی بهترین چرخ های خیاطی » لذت برده باشید .

بیشتر بخوانید :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .