مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

نکات ایمنی سشوار صنعتی ؛ توصیه های ایمنی کار با سشوار صنعتی

0 320
زمان مطالعه : 4 دقیقه

نکات ایمنی سشوار صنعتی ؛ مردم از سشوار های صنعتی برای کار های مختلف استفاده می کنند و آن ها واقعاً مفید هستند و کار شما را بسیار آسان و سریع تر می کنند ، اما از آنجا که هوای واقعاً گرم تولید می کنند و بسیار گرم هستند ، آن ها می توانند بسیار خطرناک باشند ، به خصوص برای افرادی که هرگز از آن ها استفاده نکرده و هیچگونه لباس ایمنی برای محافظت از خود ندارند. اگر تازه وارد هستید و هرگز از سشوار صنعتی استفاده نکرده اید در اینجا نکات ایمنی سشوار صنعتی وجود دارد که برای محافظت از خود ، محافظت از شیء در حال کار و محافظت از اطرافیان شما باید دنبال کنید !


سشوار صنعتی چیست ؟

سشوار های صنعتی اساساً ابزاری چند کاربردی اند که می توانند در صنایع مختلفی چون ، ساخت و ساز ، خودرو و حتی صنایع دستی مفید باشند. شما می توانید آن را ابزاری مخصوص بنامید که هوای بسیار گرم تولید می کند ؛ بنابراین اگر با احتیاط از آن استفاده نشود می تواند خطرناک باشد. ابتدایی ترین کاربرد این ابزار برای نرم کردن مواد است به گونه ای که بتوانید آن را در جای دیگری مورد استفاده قرار داد و یا به شکل ترجیحی دربیاورید .

نکات ایمنی سشوار صنعتی

این مهم است که کاربران روش صحیح کار با سشوار های صنعتی را یاد بگیرند و دانش کافی در مورد اقدامات احتیاطی داشته باشند . در ادامه نکاتی برای ایمن ماندن هنگام کار با سشوار صنعتی را ذکر کرده ایم . برخی از نکات ایمنی سشوار صنعتی عبارتند از :

پوشیدن دستکش های مخصوص 

سشوار های صنعتی با دست نگه داشته می شوند ،
و پوشیدن دستکش های محافظ مخصوصاً از مواد مقاوم در برابر گرما برای کاربران مهم است.
چنین دستکشی می تواند در محافظت از دست کاربر در برابر گرمای ساطع شده از نازل کمک کند.
استفاده از دستکش مهمترین اقدامی است که هنگام کار با سشوار صنعتی باید انجام دهید .
به خصوص اگر سشواری داشته باشید که دارای کنترل دما نیست.
زیرا آن ها می توانند هوا را خیلی گرم کنند و از آنجا که آن ها هیچ محافظ داخلی ندارند ، پس از لمس آن ها ممکن است پوستتان بسوزد.

 

اگر هرگز از سشوار های صنعتی استفاده نکرده اید ، استفاده از وسایل ایمنی مانند عینک ایمنی برای محافظت از چشم در حین کار بسیار توصیه می شود.

 

 

نکات ایمنی هنگام استفاده سشوار صنعتی

پوشیدن ماسک

توجه به این نکته حائز اهمیت است که استفاده از سشوار صنعتی بر روی ماده های خاص می تواند منجر به ایجاد دود های خطرناک شود که می تواند باعث ایجاد مشکلات جدی در سلامتی شود. کاربران باید اطمینان حاصل کنند که هر زمان که از سشوار صنعتی استفاده می کنند ، محل کار به خوبی تهویه شده باشد. علاوه بر این ، توصیه می شود برای به حداقل رساندن خطرات استنشاق چنین دود های مضری از ماسک های تنفسی استفاده کنید.

 

نکات ایمنی سشوار صنعتی : بررسی محل کار

شما باید محلی را که در آن از سشوار صنعتی استفاده می کنید بررسی کنید ،
اگر از آن در فضای بسته استفاده می کنید ، مطمئن شوید که هر چیزی را که می تواند در اثر گرما  به شما آسیب برساند را بررسی کنید. اگر جسم مورد نظر قابل جابجایی است ، بنابراین ترجیحا آن را بیرون ببرید و در فضای باز روی آن کار کنید ، زیرا کار کردن در داخل نه تنها برای چیز های حساس دیگر بلکه برای شما و افراد دیگر نیز بدلیل دفع سموم و استنشاق آن مضر باشد . کاربران باید اطمینان حاصل کنند که هیچ ماده قابل اشتعالی در محدوده این سشوار ها نگهداری نمی شود. همچنین ، هنگام استفاده از سشوار صنعتی برای هر کاری ، زنان باردار و کودکان کوچک نباید در نزدیکی محل کار باشند.

 

« حتما بخوانید  دریل سرکج چیست و چه کاربردی دارد ؟

جمع کردن موهای بلند

همچنین اگر مو های بلندی دارید ، مطمئن شوید که از کلاه یا چیزی برای نگه داشتن مو های خود استفاده می کنید. زیرا اگر آن ها در معرض سشوار قرار بگیرند ، می توانند خیلی سریع دچار سوختگی شوند. بسیار مهم است که کاربر در حین کار با این سشوار ها کاملاً متمرکز باشد. زیرا هوای ساطع شده از آن ها ممکن است دارای درجه حرارت تا 13000 F باشد. از این رو ، حتی کمترین تماس با این هوای بسیار گرم نیز می تواند باعث سوختگی شدید شود. از آنجا که دمای سشوار های صنعتی تا 1000 درجه یا بیشتر می رود ، آن ها به عنوان ابزاری خطرناک شناخته می شوند. اطمینان حاصل کنید که هرگز هوای گرم را روی پوست خود یا پوست هر شخص دیگری هدایت نکنید. زیرا این امر می تواند باعث سوختگی دائمی پوست شود.

 

خواندن دستورالعمل های سازنده

تقریباً هر سازنده سشوار صنعتی دستورالعمل های استفاده دقیق همراه با اقدامات احتیاطی لازم را ارائه می دهد.
حتی هنگام خرید سشوار های صنعتی نیز ، این دستورالعمل ها به شما ارائه می شوند.
کاربران باید بدون هیچ گونه بی احتیاطی از آن ها پیروی کنند.

 

نکات ایمنی سشوار صنعتی : بررسی درجه حرارت

ابتدا باید درجه حرارت لازم برای کار با یک ماده خاص را بررسی کنید. نه این که مستقیماً از سشوار صنعتی در بالاترین درجه استفاده کنید. این ممکن است باعث آسیب به مواد شود.

 

سرد کردن سشوار بعد از اتمام کار

و آخر این که وقتی کار را با سشوار صنعتی تمام کردید حتما صبر کنید تا اسشوار کاملاً خنک شود
یا اگر سشوار ، ویژگی ” خنک کننده ” را دارد که به جای هوای گرم هوا را سرد می کند پس حتماً آن را روشن کنید و چند دقیقه صبر کنید تا سرد شود .

نکات ایمنی سشوار صنعتی فوق برای اطمینان از استفاده صحیح از سشوار صنعتی از اهمیت اساسی برخوردار است.
رعایت این نکات می تواند خطرات را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
قیمت سشوار های صنعتی بسته به ویژگی ها و قابلیت های آن متفاوت است.


شما می توانید قیمت های واقعی را بصورت آنلاین و به آسانی در صفحه خرید سشوار صنعتی در سایت تا خرید بررسی کنید.

 


بیشتر بخوانید :

موارد استفاده و کاربرد سشوار صنعتی

نحوه استفاده از سشوار صنعتی و انواع آن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .