مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

نحوه سوراخ کردن شیشه با دریل

0 1,615
زمان مطالعه : 4 دقیقه

نحوه سوراخ کردن شیشه با دریل ؛ می توانید شیشه را بدون شکستن آن سوراخ کنید ، اما باید از ابزار های مناسب استفاده کنید. اولین انتخاب مهم استفاده از مته های مخصوص شیشه است . برای برش شیشه ، باید از مته ساخته شده از کاربید تنگستن یا الماس استفاده کنید. اگر از یک بیت مته الماس استفاده می کنید ، از دریل چکشی استفاده نکنید ، زیرا این امر به بیت مته الماس آسیب می رساند.

وقتی تصمیم گرفتید که کجا روی شیشه حفاری کنید ، از لبه ها و گوشه ها دور شوید. شما باید حداقل سه چهارم اینچ از هر لبه فاصله داشته باشید تا احتمال ترک خوردن کل صفحه کاهش یابد. سپس باید شیشه را ایمن کنید. نحوه انجام این کار بستگی به شکل شیشه دارد. نکته اصلی استفاده از چیزی محکم و در عین حال نرم است که می تواند لرزش را جذب کند. یک لنت لاستیکی به خوبی در زیر یک ورق شیشه ای کار می کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نحوه سوراخ کردن شیشه با دریل را برای شما شرح دهیم.


نحوه سوراخ کردن شیشه با دریل

 

نحوه سوراخ کردن شیشه : شیشه را ایمن کنید

هنگامی که شما به عنوان مثال شیشه ای صاف را سوراخ می کنید ، بیت مته حفاری شما سعی در حرکت به اطراف دارد. ایمن سازی ناحیه با یک تکه نوار یا مقوا یک راه حل ساده و مؤثر برای این حالت است. علاوه بر این ، شما باید خود شیشه را ایمن کنید.

 

 

نحوه سوراخ کردن شیشه با دریل
مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید ، به حداقل رساندن ضربه حاصل از حفاری است. شما باید از یک ماده نرم اما محکم مانند تشک لاستیکی استفاده کنید تا ضربه را جذب کرده و شیشه را همچنان نگه دارید.

نحوه ایجاد سوراخ در شیشه با دریل

از ترک ها خودداری کنید

برای به حداقل رساندن خطر ترک خوردگی کل شیشه ، سعی کنید حداقل چند سانتی متر از لبه ها دور شوید. علاوه بر این ، همانطور که ممکن است در کار نجاری تجربه کنید ، بهتر است از سرعت مته کندتر و فشار کم شروع کنید . افزایش فشار بر روی دریل حفاری باعث افزایش سرعت ، افزایش گرما و خطر ترک خوردن شیشه شود. بگذارید بیت مته با قدم خودش پیش برود ، کند و آهسته . در حالی که ممکن است کمی طول بکشد تا بتوانید با این فرآیند کار را انجام دهید ، اما قرار دادن فشار غیرضروری روی شیشه ، می تواند کل کار شما را خراب کند و شیشه ترک بخورد.

یکی دیگر از تکنیک های معمولی که توسط متخصص های حفاری شیشه استفاده می شود ، سوراخ کردن شیشه تا تقریباً نیمه راه شیشه است ، و سپس در طرف دیگر عمل سوراخ کردن را تکرار کنید. اگر مراقب نیستید ( از یک تکه نوار استفاده کنید ، همانطور که در بالا توصیه شد ) با این روش شاید سوراخ کمی نا متقارن شود ( هیچ کس سوراخ نا متقارن را دوست ندارد! ) با این وجود ، با کمی صبر و دقت ، این روش می تواند اطمینان حاصل کند آن سوراخ به یک شکاف بزرگ تبدیل نشود!

نحوه سوراخ کردن شیشه با دریل: مته را خنک نگهدارید

حفاری می تواند گرما ایجاد کند ، بنابراین مطمئن شوید که مته را خنک نگه داشته اید .
از خنک کننده استفاده کنید تا مته خیلی داغ نشود. این خیلی مهم است.
روی منطقه ای که حفر می کنید کمی آب بریزید.
آب رایج ترین خنک کننده ای است که در بیت های مته استفاده می شود.
در صورت حفر سطح سخت تر باید از خنک کننده بیشتری استفاده کنید.
خنک کننده مته و شیشه را سرد نگه می دارد. اگر در حین حفاری شیشه خیلی داغ شود ، می تواند شکسته شود. مایع خنک کننده باید قبل و حین حفاری استفاده شود.

 

« حتما بخوانید  اجزای تشکیل دهنده دریل و ساختار و کاربرد آن ها
نحوه ایجاد سوراخ در شیشه با دریل
نحوه ایجاد سوراخ در شیشه با دریل

تجهیزات ایمنی مناسب را بپوشید

در آخر ، برخی از نکات ایمنی اساسی را به خاطر بسپارید.
مانند هر فعالیت تجاری ، پوشیدن تجهیزات ایمنی مناسب نیز مهم است.
سال های اخیر پیشرفت های گسترده ای در روند کلی عینک های ایمنی و دستکش مشاهده شده است .
بنابراین بهانه ‌ای برای عدم پوشیدن این قسمت های حیاتی وجود ندارد! از پوشیدن ماسک صورت نیز غافل نشوید. نفس کشیدن در خورده شیشه برای سلامتی مضر است ! در آخر ، اطمینان حاصل کنید که بیت مته شما قبل از تلاش برای ایجاد سوراخ به طور ایمن وصل شده است. 

اگر برای سوراخ کردن شیشه به دریل نیاز دارید ، برای خرید و دیدن جزئیات بیشتر هر دریل به صفحه خرید دریل در سایت تا خرید مراجعه کنید و خریدی آسان و مطمئن را با ما تجربه کنید.

 


بیشتر بخوانید :

راهنمای انتخاب سایز سه نظام دریل
دریل بتن کن SDS و انواع آن ها
مته دریل کبالت یا تیتانیوم ، کدام یک بهتر است ؟
انواع سه نظام دریل و نحوه استفاده از آن ها
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .