مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

مقایسه ژیلت و ریش تراش کدام روش اصلاح بهتر است ؟

0 1,688
زمان مطالعه : 4 دقیقه

مقایسه ژیلت و ریش تراش کدام روش اصلاح بهتر است ؟  اگر مردی هستید که مو های صورتش را اصلاح می کند ، به احتمال زیاد در یکی از این دو گروه قرار می گیرید : کسانی که از ریش تراش برقی استفاده می کنند یا کسانی که از تیغ استفاده می کنند. بنابراین تفاوت چیست؟
وقتی می گوییم ریش تراش برقی ، منظور ما ریش تراش فویل یا ریش تراش چرخشی است و وقتی می گوییم تیغ ، منظور ما یا ژیلت یا تیغ کلاسیک است .  هر دو روش اصلاح مزایا و معایب متفاوتی را ارائه می دهد ، و هر دو بسته به خواسته شما به یک اندازه قابل اجرا هستند. هیچ یک از روش های اصلاح بهتر یا بدتر از روش های دیگر نیستند. این کاملاً مربوط به اولویت ها و ترجیحات شخصی شما است. ممکن است برخی از شما از برخی تفاوت های بین این دو روش بی اطلاع باشید ، بنابراین ما اطلاعاتی در مورد هر دو به همراه جوانب مثبت و منفی آن ها جمع آوری کرده ایم.

 

مقایسه ژیلت و ریش تراش کدام روش اصلاح بهتر است ؟


ریش تراش تیغی یا ژیلت

تیغ های یکبار مصرف کارتریجی که می توانید از سوپرمارکت خریداری کنید و اغلب به صورت سه و پنج تیغه عرضه می شوند و تیغ های کلاسیک ، به روشی سنتی برای اصلاح استفاده می شوند . به طور کلی موافقت شده است که تیغ های کلاسیک در مقایسه با ژیلت های یکبار مصرف چند تیغه ، اصلاح عالی دارند ، زیرا موارد دیگر می تواند باعث تحریک پوست و موهای داخلی شود. با این حال ، اگر با تیغ یکبار مصرف کار می کنید ، تفاوت آن با تیغ سنتی نسبتاً ناچیز است.

 

 

مزایا « مقایسه ژیلت و ریش تراش  »

هر نوع تیغی که می خواهید از آن استفاده کنید ، دارای مزایای قابل توجهی نسبت به ریش تراش برقی است. اصلاح بسیار صاف تر است و شما کنترل بیشتری بر تیغه ها و کار آن ها دارید. آن ها معمولاً ارزان ترند ، استفاده و نگهداری آن ها آسان تر است و به باتری یا شارژ نیاز ندارند.

معایب « مقایسه ژیلت و ریش تراش »

اما تیغ ها چند نکته منفی هم دارند. باید چند دقیقه را به خیس و صاف کردن صورت خود اختصاص دهید ، زیرا تیغ ها فقط در شرایط مرطوب پوست به خوبی کار می کنند. کرم ها و صابون های مختلفی که می توانید برای کف و صورت خود استفاده کنید ، هزینه های اضافی به روند اصلاح شما اضافه می کند و بسته به مواد تشکیل دهنده آن ها ، این امکان را دارند که روی پوست شما خیلی خوب واکنش نشان ندهند . اشکال دیگر این است که استفاده از یک تیغه برای اصلاح صورت به این معنی است که اگر از آن به درستی استفاده نکنید ، ممکن است دچار لک و بریدگی های کوچک یا بزرگ شوید.

به طور خلاصه ، استفاده از تیغ اصلاح برای کسانی که :

  • وقت و حوصله استفاده از روش اصلاح کندتر و وقت گیر را داشته باشند.
  • اطمینان دارند که می توانند از تراشیدن پوست یا بریدن آن با تیغ جلوگیری کنند.

 

ریش تراش برقی

این دستگاه ها بسیار پر زرق و برق و مدرن به نظر می رسند ، اما در واقع از دهه 1920 وجود داشته است ، اولین دستگاه توسط ( Jacob Schick ) در سال 1928 ثبت اختراع شده است. ریش تراش های برقی دو شکل فویل و چرخشی دارند. اولی از یک فویل پوشاننده تیغه برای ایجاد اصلاح صاف تر استفاده می کند ، در حالی که دومی از یک سری تیغه های چرخان برای دستیابی به یک اصلاح یکنواخت ، اما بلند تر استفاده می کند.

مزایا  « مقایسه ژیلت و ریش تراش »

در حالی که اصلاح توسط ریش تراش های برقی به طور کلی نسبت به اصلاح ارائه شده توسط تیغ صاف و دقیق نیست ، تراش های برقی مزایایی نیز دارند. به عنوان مثال ، تقریباً غیرممکن است که بتوانید خودتان را با استفاده از ماشین تراش برقی ببرید و تیغ برقی به طور کلی نسبت به تیغ ، به دقت و تخصص کمتری نیاز دارد. همچنین استفاده از ریش تراش برقی بسیار سریعتر از استفاده از تیغ است ، زیرا نیازی به خیس کردن و کف نیست .

معایب « مقایسه ژیلت و ریش تراش »

اشکال اصلی دیگر در مورد ریش تراش های برقی این است که ، از آنجا که آن ها از چندین تیغه رفت و برگشت یا چرخش نسبتاً سریع استفاده می کنند ، افرادی که حتی پوست آن ها کمی حساس است ممکن است پس از استفاده دچار حساسیت پوستی شوند. از دیگر معایب جزئی می توان به تمیز کردن و نگهداری مداوم ، نیاز به باتری یا شارژ و قیمت بسیار بالاتر آن ها در مقایسه با نمونه های دستی آن ها اشاره کرد.

 

« حتما بخوانید  فروشگاه اینترنتی و مزایای خرید اینترنتی
مقایسه ژیلت و ریش تراش
مقایسه ژیلت و ریش تراش

 

به طور خلاصه ، ریش تراش برقی برای کسانی که :

  • اصلاح سریعتر می خواهند
  • توانایی صرف هزینه برای یک روش اصلاح گران تر داشته باشند
  • اصلاح با قد مو بلند تر

 

« مقایسه ژیلت و ریش تراش » کدام یک بهتر است؟

همانطور که قبلاً بیان شد ، هیچ یک از این روش های اصلاح از نظر عینی بهتر یا بدتر از روش دیگر نیستند. متغیرهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد و ترجیح شخصی همیشه هر آنچه دیگران راجع به بهترین چیزها بگوید را برهم می زند. بهترین توصیه این است که درصورت امکان آن را تست کنید یا اینکه تصمیم بگیرید که کدام یک را بیشتر دوست دارید و کدام یک برای شما و چهره شما بهتر کار می کند. اجازه ندهید که ایده های از قبل تصور شده مانع بهترین اصلاح ممکن برای صورت شما شوند.

 

خوشحالیم که مطلب مقایسه ژیلت و ریش تراش کدام روش اصلاح بهتر است ؟ را تا آخر مطالعه کردید نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


بیشتر بخوانید :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .