مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

مقایسه زودپز و پلوپز و تفاوت ویژگی ها ؛ کدام را بخریم؟

0 2,143
زمان مطالعه : 4 دقیقه

مقایسه زودپز و پلوپز و تفاوت ویژگی هایشان ؛ با نگاهی گذرا ، دو دستگاه زودپز و پلوپز تقریباً یکسان به نظر می رسند. آن ها حتی بسیاری اوقات عملکرد یکسانی نیز دارند و هر دو می توانند برنج را طبخ کنند . اما این دو دستگاه قطعا برای کارکرد های متفاوتی تولید شده اند . در ادامه ی مطلب ما به مقایسه زودپز و پلوپز و تفاوت ویژگی ها ؛ کدام را بخریم؟ پرداخته ایم پس با ما همراه باشید .


یکسان نیستند اما شبیه هستند

قبل از بررسی اختلافات بین این دو ، بگذارید مواردی را که این دو را به هم شبیه می کند بررسی کنیم. فقط به دلیل همین شباهت ها ، افراد زیادی را دیده ایم که هنگام خرید ، تصمیم گیری بین این دو دستگاه برایشان دشوار بوده است .

یک پلوپز و یک زودپز ممکن است شبیه به هم باشند اما هر دو برای هدف متفاوتی تولید و ارائه شده اند . تنها چیزی که آن ها را به یکدیگر شبیه می کند ، ظاهر آن هاست.

این عامل باعث سردرگمی زیادی می شود و افرادی که بودجه کافی دارند اما فضای آشپزخانه کمتری دارند ، مجبور به انتخاب یک دستگاه هستند و این برای آن ها دشوار است.

مقایسه زودپز و پلوپز و تفاوت و ویژگی هایشان

حالا بیایید نگاهی به تفاوت های آن ها بیندازیم . می دانیم که هر دوی این دستگاه ها برای پخت و پز برنج از بخار استفاده می کنند اما هیچ شباهت دیگری غیر از این بین آن دو وجود ندارد.

پلوپز « مقایسه زودپز و پلوپز و تفاوت »

  • پلوپز دارای منبع گرمایش خارجی است.
  • این دستگاه از درب بالایی برخوردار است و همچنین ممکن است دارای قطعات اضافی مانند سبد بخارپز باشد.
  • منبع گرمایش در پلوپز برای گرم کردن مایع ( آب ) با برنج استفاده می شود. به دلیل گرما ، مایع شروع به تبخیر شدن می کند تا بخار شود. در طی فرآیند ، برنج شروع به جذب مایع می کند و این گونه کم کم نرم شده و می پزد . بنابراین وقتی درب ظرف برنج را باز می کنید ، اگر تمام مایع از بین رفته باشد نشان دهنده ی این است که برنج ما پخته شده است.
  • از پلوپز معمولاً برای پختن برنج یا بعضی از غذا های مرتبط استفاده می شود.
  • انواع مختلفی از پلوپز ها در بازار وجود دارد. پلوپز تک کاره تنها برنج را برای شما می پزد ، اما یک پلوپز چند منظوره می تواند گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، سبزیجات و غیره را نیز بپزد اما سرعت پخت و پز آن کند است.

مقایسه زودپز و پلوپز و ویژگی هایشان

زودپز « مقایسه زودپز و پلوپز و تفاوت »

  • زودپز به نظر می رسد تفاوت های زیادی با پلوپز دارد.
    و زودپز شامل یک درب است که می تواند قفل و مهر و موم شود.
  • درب دارای روکش لاستیکی است که از فرار بخار از داخل دستگاه جلوگیری می کند.
    با بسته شدن در زودپز و مانع خارج شدن بخار ، سطح فشار در داخل محفظه دستگاه حفظ می شود.
  • همچنین دارای یک سنسور فشار است که شما را از فشار داخل آگاه می کند.
  • اگر می خواهید غذا هایی مانند کباب یا خورش درست کنید ، یک زودپز این کار را انجام می دهد.
  • این دستگاه می تواند سبزیجات مانند کدو تنبل یا ذرت کامل را هم طبخ کند. همچنین از زودپز های چند منظوره برای پخت برنج نیز استفاده می شود .

مقایسه زودپز و پلوپز و ویژگی هایشان

کدام یک را باید بخرید 

همه ما فکر می کنیم که یک پلوپز مخصوص برنج همیشه برنج بهتری تهیه می کند ، به همین دلیل اکثر افراد خرید پلوپز را ترجیح می دهند ، اما قبل از تصمیم گیری در این مورد ، بیایید مزایای هر دو دستگاه را ببینید.

مزایا  « مقایسه زودپز و پلوپز و تفاوت »

  • پلوپز برای پخت و پز برنج و طیف متنوعی از انواع برنج بهترین است.
    برنج در انواع مختلفی از نظر طعم ، دانه و عطر به وجود می آید.
    یک پلوپز انواع برنج را برای شما کاملاً طبخ می کند.
    ویژگی خاموش کردن اتوماتیک راحتی را در اختیار کاربران قرار می دهد و این ویژگی آن را به یک وسیله صرفه جویی در مصرف انرژی تبدیل می کند.
  • زودپز همیشه غذا را سریع تر برای شما طبخ می کند و همچنین برای فرآیند پخت و پز نیاز به مایعات کمتری دارد. یک مزیت مهم استفاده از زودپز این است که میکروارگانیسم های موجود در مواد غذایی را از بین می برد و به شما امکان می دهد غذای تمیز و بهداشتی بخورید. این امر به این دلیل است که درجه حرارت داخل محفظه آن از سطح دمای جوش معمولی آب بالا تر می رود.

در نهایت این تصمیم بستگی به نیاز شما دارد و این که چقدر بودجه و فضا می توانید به آن اختصاص دهید. با توجه به نوع ویژگی ها و کارکرد های مورد نظر خود ، می توانید بعد از دانستن تفاوت ها ، به راحتی بین زودپز و پلوپز یکی را انتخاب کنید.

امیدواریم که مطلب مقایسه زودپز و پلوپز و ویژگی هایشان برای شما مفید بوده باشد و انتخاب را برای شما آسان تر کرده باشد . اگر تصمیم به خرید هر کدام گرفتید ، می توانید به آسانی خرید زودپز و یا خرید پلوپز را از سایت تا خرید انجام دهید .

بیشتر بخوانید :

راهنمای خرید زودپز و نکات مهم انتخاب آن
نکاتی که قبل خرید پلوپز باید بررسی کنید
نحوه پخت برنج در زودپز Pressure Cooker
زودپز و 7 مزیت برتر استفاده آن در آشپزی
پلوپز و نکات مربوط به ایمنی و نگهداری آن
چگونه با پلوپز برنج درست کنیم ؟
« حتما بخوانید  صرفه جویی در هزینه با زودپز ؛ مزایای زودپز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .