مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

مزيت فناوری اينورتر inverter یخچال چیست و چه کاربردی دارد؟

0 75
زمان مطالعه : 3 دقیقه

مزيت فناوری اينورتر inverter یخچال چیست ؟ آیا قصد خرید یخچال را دارید و به دنبال گزینه های صرفه جویی در مصرف انرژی هستید ؟ اگر هزینه های مقدماتی برای خرید برای شما مهم نیست ، به یخچال و فریزرها با فناوری اینورتر نگاهی بیندازید . مطمئن باشید که پول اضافی که به صورت پیش پرداخت ، می پردازید به صورت صرفه جویی در مصرف برق بازیابی می شود. یخچال و فریزرها با فناوری اینورتر می توانند در مصرف برق صرفه جویی کنند . فن آوری اینورتر که در ژاپن توسعه یافته است ، کارآمدترین فناوری تبرید موجود در بازار است که می تواند در مقایسه با یخچال های معمولی موجود ، 30 تا 50٪ در مصرف برق صرفه جویی کند. 

مزيت فناوری اينورتر inverter یخچال چیست و چه کاربردی دارد؟


یخچال چگونه کار می کند ؟

هنگامی که هوا گرم است بیشتر اوقات برای این که خنک شویم به حمام میرویم . حمام کردن باعث میشود دمای بدن کاهش پیدا کند و ما احساس بهتری داشته باشیم . با گرفتن گرما از بدن ، رطوبت ( یا آب ) روی بدن ما تبخیر می شود و باعث می شود خنک شویم . به طور مشابه در یخچال و فریزر ، یک مبرد با نام HFC ( Hydro Floro Carbon ) وجود دارد که در قسمت لوله ها یا « کویل ها » در قسمت عقب یخچال حرکت می کند. هنگامی که به صورت مایع است ، گرما را از محتویات یخچال می گیرد و تبخیر می شود و با خنک کردن چیزهایی که در یخچال نگهداری می شوند ، گاز در آنجا تشکیل شود. سپس گاز با استفاده از یک کمپرسور فشرده می شود تا دوباره آن را به مایع تبدیل کند و این چرخه ادامه می یابد.

کمپرسور برای انجام کار خود از برق استفاده می کند و البته بیشترین مصرف کننده برق در یخچال است. یخچال همچنین دستگاهی به نام « ترموکوپل » دارد که دمای داخل یخچال را تشخیص می دهد و باعث می شود کمپرسور “روشن” یا “خاموش” شود. ترموکوپل طبق دمای تنظیم شده در یخچال کار می کند.

اینورتر

کمپرسور در یخچال معمولی چگونه کار می کند ؟

بیشتر کمپرسورها در یخچال های معمولی تک سرعت هستند. آنها یا بر اساس دمای یخچال و فریزر و همچنین تنظیمات ترموکوپل خاموش یا روشن می شوند . بیشتر کمپرسورها برای کار در بدترین شرایط ( برای دمای زیاد در تابستان ) طراحی شده اند ، بدین معنی که آنها حتی در زمستان ها که نیاز به خنک کردن کمتر است ، به همان اندازه کار می کنند. هر بار که درب یخچال باز می شود ، گرما وارد یخچال می شود و کمپرسور نیز باید این شرایط را نیز در جبران کند. بنابراین بیشتر کمپرسورهای معمولی برای حفظ دمای یخچال ، در بدترین شرایط به علاوه شرایطی که  ” درب باز ” است ساخته می شوند که در بیشتر سال بیش از نیاز واقعی است.

کمپرسور با فناوری اینورتر چگونه کار می کند ؟

یک کمپرسور با فناوری اینورتر بسیار شبیه به شتاب دهنده اتومبیل کار می کند. وقتی سرعت مورد نیاز بیشتر باشد ، شتاب بیشتر است ، و هنگامی که سرعت کمتر باشد ، شتاب نیز کمتر است. این امر اطمینان می دهد که در ماه های تابستان که نیاز به خنک کننده بیشتر است ، کمپرسور با ظرفیت اوج کار می کند و برق بیشتری مصرف می کند. اما در ماه های زمستان که نیاز به خنک کننده کمتر است ، کمپرسور با مصرف برق کمتری در آنجا کار می کند . حتی در ماه تابستان ، دمای شب کمتر از دمای روز است ؛ بنابراین در هنگام شب کمپرسور می تواند با سرعت کمتری کار کند که این به معنای صرفه جویی در مصرف برق .

در یخچال های معمولی کمپرسور چند وقت یک بار خاموش و پس از مدتی روشن می شود . درجه حرارت داخلی هنگامی که کمپرسور خاموش است در کل متفاوت است. اما در فن آوری اینورتر ، درجه حرارت پایدار است. این نوع کمپرسور حتی برای تثبیت دما هیچگاه خاموش نمی شود بلکه با سرعت کمتری کار می کند ؛ که با تثبیت دما ، مصرف انرژی یا مصرف برق بسیار کمتر می شود. علاوه بر مزایایی مذکور میزان سر و صدای ایجاد شده در یخچال و فریزر با تکنولوژی اینورتر در مقایسه با نمونه های معمولی بسیار کمتر است.


بیشتر بخوانید :

 انواع کمپرسور کولر گازی و بهترین آن

پر فروش ترین یخچالهای ساید بای ساید

« حتما بخوانید  راهنمای خرید لوازم خانگی بزرگ ؛ بررسی نکات مهم هنگام خرید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .