مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

بهترین کمپرسور کولر گازی ؛ انواع کمپرسور کولرگازی

0 172
زمان مطالعه : 3 دقیقه

بهترین کمپرسور کولر گازی

بهترین کمپرسور کولر گازی ؛ انواع کمپرسور کولرگازی ؛ کمپرسور وسیله ای ست که امروزه در بسیار از لوازم چه لوازم خانگی مانند جارو برقی، یخچال و فریزر و چه صنعتی نقش اساسی داشته اند. کولر ها از جمله محصولات خانگی می باشند که دارای کمپرسور هستند و می توان گفت که بدون ان وجود کولر هم هیچ ارزشی ندارد. فصل تابستان نزدیک است و به وسیله ای نیاز داریم که مارا از گریز هوای گرم نجات دهد. کولر گازی ها امروزه با انواع برند ها از جمله سامسونگ، هیتاچی، جنرال، اجنرال، پاناسونیک، ال جی در بازار دیده می شوند که در همه ی ان ها کمپرسور طراحی شده است. سازنده گان با توجه به شرایط اب و هوایی و ظرفیت کولر نوعی کمپرسور را مشخص و در ان طراحی می کنند.

کمپرسور کولرگازی

معمولا کولر گازی ها را بر اساس سه نوع کمپرسور پیستونی، روتاری و اسکرول تولید می شوند. که بسته به شرایط اب هوایی در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. مثلا کمپرسور پیستونی در نواحی گرم مانند جنوب ایران استفاده می شود. یکی از اجزای اساسی هر موتور سیلندر می باشد که با فشار گاز را به سیستم هدایت کننده می رساند. در واقع کمپرسور پیستونی با هر بار پمپ زدن مقداری از گاز مبرد را به داخل سیلندر هدایت می کند که از ان جا وارد سیستم کولر می شود. کمپرسور های پیستونی از سایر مدل ها صدا ی بیشتری تولید می کنند و مصرف انرژی بالاتری هم دارند. این مدل در کولر هایی با ظرفیت 18 هزار تا 36 هزار به کار می روند و نسبت به مدل های دیگر قدرت خنک کنندگی بیشتری دارند.

« حتما بخوانید  لیست قیمت کولرگازی اجنرال موجود در تاخرید

کمپرسور چیست

 

کمپرسور کولر گازی روتاری معمولا در مناطق سردسیر مورد استفاده قرار می گیرد و شامل تعدادی تیغه می باشد که در زمان روشن شدن کولر و به چرخش دراوردن پره ها شروع به چرخیدن می کنند و گاز وارد شده به داخل کمپرسور را به پره ها انتقال می یابند و سپس با فشار اوردن به ان وارد لوله ها می شود. کمپرسور روتاری در کولر هایی با ظرفیت 7 هزار تا 36 هزار استفاده می شوند. می توان گفت که کمپرسور های روتاری از کمپرسور های پیستونی بهترند. این مدل هم انرژی بسیار کمی مصرف می کنند و هم کارایی خیلی بهتری دارند.

کمپرسور چیستکمپرسور کولر گازی اسکرول

کمپرسور کولر گازی اسکرول از دو اجزای حلزونی متغیر و ثابت  تشکیل شده اند. که در بین ان ها به گاز مبرد فشار اورده می شود و به سمت سیستم راه پیدا می کند. این نوع از کمپرسور معمولا در کولرهایی با سیستم خنک کننده ی بالا مورد استفاده قرار می گیرد. و نسبت به دو مدل قبلی دارای صدا و مصرف انرژی خیلی کم تری می باشد. البته با توجه به کارایی خوبی که دارد قیمت بیشتری نیز به همراه دارد. کمپرسول های اسکرول معمولا در کولر هایی با ظرفیت 24 هزار تا 96 هزار به کار می روند.

کمپرسور چیست

بیشتر بخوانید :
کولر گازی فقط سرد و لیست قیمت کولر گازی فقط سرد
انتخاب کولر گازی بر اساس متراژ و BTU
قیمت کولر گازی سقفی و قیمت روز کولر سقفی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .