مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی ؛ راهکار حل مشکل

0 49
زمان مطالعه : 4 دقیقه

علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی ؛ راهکار حل مشکل ؛ اگر ماشین ظرفشویی شما روشن نمی شود ، با عیب یابی آن قبل از تماس با یک متخصص ، در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. تعمیر ماشین ظرفشویی کار سختی نیست . و حتی اگر در کار تعمیر تخصص هم نداشته باشید می توانید اکثر مشکلات ماشین ظرفشویی را خودتان رفع کنید . از این راهنما برای کمک به شما در رفع مشکلات قسمت های اصلی ماشین ظرفشویی استفاده کنید و مشخص کنید که چه زمانی کمک حرفه ای لازم است.

علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی

قبل از شروع عیب یابی ماشین ظرفشویی خود و هر زمان که ماشین ظرفشویی خود را بررسی می کنید ، برای جلوگیری از برق گرفتگی ، برق دستگاه را خاموش کنید .

انواع برنامه و چرخه های ماشین ظرفشویی

  • اطمینان حاصل کنید که ماشین ظرفشویی شما به برق وصل شده است

    اولین علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی این است که گهگاه ماشین ظرفشویی شما فقط به این دلیل که به برق وصل نیست یا مشکلی در فیوز وجود دارد روشن نمی شود. اطمینان حاصل کنید که ماشین ظرفشویی خود را به طور ایمن وصل کرده اید و فیوز سالم است.

  • اطمینان حاصل کنید که قفل کودک روشن نیست 

    قفل کودک یکی از علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی برخی از مدل های ماشین ظرفشویی دارای ویژگی قفل کودک برای جلوگیری از روشن شدن ماشین ظرفشویی هستند. دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که تنظیمات قفل کودک خاموش است.

  • ماشین ظرفشویی را بازنشانی کنید 

    اگر ماشین ظرفشویی شما شروع به کار نمی کند اما چراغ روشن است ، ممکن است دکمه شروع بیش از یک بار فشار داده شده باشد . با یک بار فشار دادن دکمه شروع یک بار چرخه شستشو فعال می شود ، با فشار دادن دوباره آن ماشین ظرفشویی را مجدداً تنظیم کرده و چرخه تخلیه را برای 90 ثانیه طی می کند. صبر کنید تا چرخه تخلیه کامل شود و سعی کنید ماشین ظرفشویی خود را روشن کنید .

  • اطمینان حاصل کنید که قفل درب به درستی کار می کند

    مونتاژ چفت درب در حین چرخه شستشو ، درب را بسته نگه می دارد تا از نشت آب جلوگیری کند.

همچنین سوئیچ قفل درب ، قدرت کنترل ماشین های ظرفشویی را فراهم می کند. اگر درب ماشین ظرفشویی به درستی بسته نشده باشد ، ماشین ظرفشویی برق تکمیل چرخه شستشو را نخواهد داشت. اگر این سوئیچ معیوب باشد ، برق دستگاه وصل نمی شود .

  • زمان سنج و کنترل الکترونیکی را ارزیابی کنید « روشن نشدن ماشین ظرفشویی »
    بعد از اطمینان از این که درب به درستی قفل می شود ، به تایمر یا کنترل الکترونیکی نگاه کنید.
    این قسمت ها وظیفه دارند در طی چرخه شستشو نیرو را  به هر مؤلفه ماشین ظرفشویی شما مانند پمپ تخلیه ، مدار گرمایش و شیر ورودی آب ارسال کنند . اگر این قطعات قدرت مورد نیاز خود را نگیرند ، آن ها به درستی کار نمی کنند. قبل از چک کردن تایمر یا کنترل برقی با مولتی متر ، برق را خاموش کنید.

  • سوئیچ انتخابگر را بررسی کنید 

    علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی ؛ یک سوییچ انتخابگر به شما امکان می دهد گزینه های مختلف شستشو ، خشک کردن و گرم کردن چرخه شستشو را انتخاب کنید. اگر آن را به صورت صحیح فشار ندهید ، سوئیچ انتخابگر می تواند دلیل عدم شروع کار ماشین ظرفشویی شما باشد. سوئیچ انتخابگر را در کنترل پنل پیدا کنید و مطمئن شوید که به درستی تنظیم شده است . بررسی کنید که آیا بیش از یک دکمه در همان زمان فشرده شده است یا خیر ؟ اگر بیش از یک دکمه را فشار داده اید ، باعث می شود دکمه ها کار نکنند و چرخه شروع نشود.

  • رله شروع موتور را بررسی کنید 

    اگر ماشین ظرفشویی شما روشن نمی شود و مطمئن هستید که ماشین ظرفشویی به برق وصل است ، ممکن است رله شروع موتور نقص داشته باشد. بخشی را در کنار موتور پیدا کرده و از یک مولتی متر برای بررسی تداوم استفاده کنید. 

  • فیوز حرارتی را ارزیابی کنید

    هنگامی که فیوز حرارتی از معیوب باشد ، برد کنترل هیچ قدرتی دریافت نمی کند و ماشین ظرفشویی روشن نمی شود. پانل درب دسترسی را باز کنید و فیوز حرارتی را در بالای صفحه مدار پیدا کنید . دو سیم به آن متصل است. تداوم را با یک مولتی متر بررسی کنید. اگر فیوز حرارتی خراب شود ، باید تعویض شود.

  • موتور درایو «علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی»

  • موتور درایو ماشین ظرفشویی در طی چرخه شستشو ، آب را برای تمیز کردن ظروف در طی چرخه گردش می دهد . اگر در طی چرخه های شستشوی قبلی صدا های بلند از موتور خارج می شود ، این نشانگر عدم موفقیت موتور است. شما باید موتور خود را در اسرع وقت تعویض کنید
  • خوشحالیم که در نوشته علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی همراه ما بدید و تا انیجا امیدوارم پاسخ سوالات خود را گرفته باشید. اگر هنوز سوالی دارید لطفا ان را در بخش سوالات و نظرات کامنت کنید.

بیشتر بخوانید :

10 نکته برای افزایش کارایی ماشین ظرفشویی
علتوارد نشدن آب به داخل ماشین ظرفشویی 
علت گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی 

« حتما بخوانید  اشتباهات رایج استفاده ماشین ظرفشویی و راه حل آنها
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .