مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

علت باز نشدن درب مایکروفر یا مایکروویو

0 234
زمان مطالعه : 4 دقیقه

علت باز نشدن درب مایکروفر یا مایکروویو. درب مایکروویو شما باز نمی شود ؟ راه حل شما اینجاست . مایکروویو ها وسایل آشپزخانه مفیدی هستند که کار های روزمره ما را بسیار آسان تر کرده اند. آن ها نه تنها ما را قادر به گرم کردن غذا ها می کنند بلکه میتوانند چندین غذا را نیز طبخ کنند . بدون آن ها ، تصور یک آشپزخانه مخصوصاً برای کسانی که در مناطق شهری در سراسر جهان زندگی می کنند ، می تواند دشوار باشد زیرا برای بسیاری مایکروویو یک وسیله مصرف روزانه و قسمت اساسی هر آشپزخانه مدرن است.

یک مشکل شایع که بسیاری از ما با آن رو به رو می شویم عدم باز شدن درب مایکروویو است. بله ، ممکن است بار ها درب به گونه ای قفل شود که باز نشود .
اگر به دنبال علت باز نشدن درب مایکروفر یا مایکروویو هستید ، ممکن است نکات ذکر شده در ادامه ی مطلب برای شما ، مفید باشد. 

علت باز نشدن درب مایکروفر یا مایکروویو


  1. مشکل دکمه قفل درب یا اهرم ( door latch button or lever )

    در بیشتر مواردی که درب مایکروویو باز نمی شود ، علت آن می تواند دکمه قفل درب یا اهرم در آن باشد. اتفاقی که می افتد این است که واحد اهرم معمولاً دارای یک دسته ( paddle ) یا دکمه ای است که با مونتاژ چفت درب در تماس است و قلاب ها را آزاد می کند که در نتیجه به شما امکان می دهد درب مایکروویو را باز کنید. اگر می خواهید این مسئله را بررسی کنید که آیا این مشکل وجود دارد ، می توانید ابتدا با وصل کردن دستگاه و سپس خارج کردن کاور و همچنین کنترل پنل ، به واحد اهرم قفل درب دسترسی پیدا کنید. اکنون می توانید اهرم را برای هر نوع مشکلی بررسی کنید.

  2. مشکل در فنر درب ( door spring )

    در بسیاری از موارد علت باز نشدن درب مایکروفر یا مایکروویو ، فنر درب می باشد.
    فنر چرخشی مایکروویو بخشی جدایی ناپذیر است و اگر شکسته یا آسیب دیده باشد ، می تواند منجر به باز نشدن درب یا عدم بسته شدن درست درب شود. فنر های پیچشی برای بسته نگه داشتن درب روی دستگاه هایی که دارای درب هایی هستند که در جهت بیرونی باز می شوند ، قرار می گیرند. در هر دو طرف یک فنر وجود دارد.

    برای بررسی این که در آن ها مشکلی وجود دارد ، ابتدا باید مایکروویو را از منبع تغذیه جدا کرده و سپس پانل های درب را خاموش کنید. فنر ها در انتهای درب قرار دارند. آن ها را از نظر علائم سایش و پارگی یا هر نوع آسیب دیدن بررسی کنید. در صورت خراب شدن ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند.

  3. مشکل در قفل درب ( door latch )

    یکی دیگر از دلایل احتمالی عدم باز شدن درب مایکروویو می تواند یک مشکل در قفل درب باشد.
    قفل درب شامل دو قلاب است که از درب بیرون می آیند.
    این ها در نگهدارنده سوئیچ درب نصب می شوند که در بالای قاب دستگاه نصب شده است.
    برای رسیدن به قفل درب برای بازرسی آن ، باید دستگاه را جدا کرده و صفحه داخلی درب را بردارید.
    هرگونه آسیب و نیاز به تعویض را بررسی کنید.

  4. علت باز نشدن درب مایکروفر یا مایکروویو: اتصال چسبنده

    یکی از محتمل ترین گزینه ها این است که ماده ای چسبنده در قفل درب مایکروویو شما ریخته شده و مانع از باز شدن آن شده باشد . ممکن است این ماده ی چسبنده مانع از بالا رفتن قفل شود یا ممکن است بعد از آزاد شدن قفل درب را بسته نگه دارد.
    علت باز نشدن درب مایکروویو

  5. دکمه درب ( Door Button )

    مایکروویو هایی که دارای دکمه های درب هستند در واقع بسیار بیشتر از مایکروویو هایی که با کشیدن دسته باز می شوند دچار مشکلات درب می شوند. اگر مایکروویو شما معمولاً هنگام فشار دادن دکمه باز می شود ، اما دکمه دیگر کار نمی کند ، احتمالاً مشکل خود دکمه است. مقاومت دکمه را تست کنید .اگر دکمه خیلی راحت بدون مقاومت فشرده شود ، ممکن است مشکل از آن نباشد .

    اگر دکمه به طور کامل وارد نشود ، مکانیزم درب یا اتصال دکمه ممکن است به هم خورده باشد. و اگر آن را فشار داده و سپس به طور مشكلی كلیك كند ، این دکمه ممكن است در ایجاد مکانیسم رهاسازی درب ناتوان شده باشد.

نحوه عیب یابی علت باز نشدن درب مایکروفر یا مایکروویو

هنگامی که مشکلات احتمالی مایکروویو خود را تعیین کردید ، زمان آن فرا رسیده است که عیب یابی واقعی را شروع کنید. اگر به تعمیرات اساسی لوازم خانگی خودتان اطمینان دارید ، می توانید با احتیاط این مرحله را برطرف کنید. اما اگر به خودتان برای جدا کردن جلو مایکروویو  برای رفع مشکل درب اطمینان ندارید ، با یک متخصص تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید تا او بتواند شما را راهنمایی کند و یا شخصا مایکروویو را برای شما تعمیر کند .

علت باز نشدن درب مایکروویو یا مایکروفر

 اگر مایکروفر شما قدیمی شده و میخواهید مایکروفر جدید خریداری کنید به صفحه خرید مایکروفر سایت اینترنتی تا خرید مراجعه کنید .

 


بیشتر بخوانید :

راهنمای خرید اجاق گاز فر و انواع ان

دلایل ایجاد سر و صدا در مایکروویو یا مایکروفر

تکنولوژی مایکروویو اینورتر inverter چیست ؟

تفاوت های مایکروفرو و مایکروویو

« حتما بخوانید  علت نچرخیدن سینی مایکروفر و رفع مشکل نچرخیدن سینی مایکروویو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .