مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راه های کاهش مصرف ماشین ظرفشویی و میزان برق

0 154
زمان مطالعه : 3 دقیقه

کاهش مصرف ماشین ظرفشویی ؛ چه کسی می خواهد با دست ظرف ها را بشوید ؟ هیچکس ! به همین دلیل بسیاری از ما ماشین ظرفشویی داریم . شستن با دست اگرچه هیچ برقی مصرف نمی کند ، اما نسبت به ماشین ظرفشویی از آب بسیار بیشتری استفاده می کند. شستشوی ظرف ها با دست 20-25 لیتر آب مصرف می کند در حالی که یک ماشین ظرفشویی استاندارد فقط 13 لیتر استفاده می کند. ناگفته نماند که شستشوی ظروف با دست خیلی سخت است ! بنابراین بهتر است از ماشین ظرفشویی استفاده کنید . تنها مشکل این است که ماشین ظرفشویی شما قبض برق شما را افزایش می دهد.

 


راه های کاهش مصرف برق ماشین ظرفشویی

چه یک ماشین ظرفشویی جدید یا قدیمی داشته باشید ، مواردی وجود دارد که می توانید برای کارآمدتر شدن ماشین ظرفشویی خود انجام دهید. در این مطلب روش هایی برای شروع صرفه جویی در مصرف آب و انرژی ارائه شده است.

  • درجه حرارت را پایین بیاورید

    اولین راهکار کاهش مصرف ماشین ظرفشویی دمای ترموستات بخاری آب خود را روی 120 درجه تنظیم کنید.
    بخاری های داخلی تقویت کننده در ماشین ظرفشویی های مدرن گاهی اوقات می توانند دمای آب چرخه شستشو را تا 140 درجه افزایش دهند. برخی از ماشین های ظرفشویی حتی این کار را بدون توجه به دمای آب ورودی انجام می دهند ، بنابراین شما در نهایت دو بار آب را گرم می کنید.

  • حالت صرفه جویی در مصرف انرژی را فعال کنید 

    دومین راهکار کاهش مصرف ماشین ظرفشویی تنظیمات موجود در ماشین ظرفشویی خود را بررسی کنید.
    برای صرفه جویی در نیمی از آب ( و انرژی گرمایش آب ) که توسط چرخه های دیگر استفاده می شود از حالت صرفه جویی در مصرف انرژی ( energy-saving ) استفاده کنید .

  • هوا را بیرون بزنیدکاهش مصرف ماشین ظرفشویی
    در صورت امکان ، یک چرخه خشک کن را انتخاب کنید که از هوای گرم نشده برای خشک کردن ظروف شما استفاده می کند. با این ویژگی می توانید حدود 15 تا 50 درصد هزینه عملیاتی ماشین ظرفشویی خود را پس انداز کنید. اگر مدل شما این گزینه را ارائه نمی دهد ، باید ماشین ظرفشویی خود را درست قبل از چرخه خشک کن متوقف کنید و دستگاه خود را باز کنید تا اجازه دهید ظروف شما خشک شوند. انجام این کار نه تنها آسان و راحت است بلکه انرژی مورد استفاده برای گرم کردن ماشین ظرفشویی شما را نیز کاهش می دهد . همچنین از گرمای بیش از حد که ممکن است باعث صدمه زدن به ظروف شما شود ، جلوگیری می کند. به هر حال ، اصلی ترین نکته این روش خشک کردن این است که ممکن است مدت زمان خشک شدن ظروف شما بیشتر طول بکشد.

 

تکنولوژی WaterWall در ماشین ظرفشویی سامسونگ

  • آن را پر کنید

    چهارمین راهکار کاهش مصرف ماشین ظرفشویی به یاد داشته باشید که ماشین ظرفشویی خود را هنگامی که پر است ، روشن کنید. طبق آژانس حفاظت از محیط زیست ، چند ظرف یا یک بار کامل تفاوت چندانی در استفاده از آب و انرژی ماشین ظرفشویی شما ندارد. برای بهترین نتیجه ، حتما ظروف را مرتب ماشین ظرفشویی جمع کنید.

  • از ساعت های اوج خودداری کنید

    پنجمین راهکار کاهش مصرف ماشین ظرفشویی شركت هاي متعدد انرژي در ساعات اوج يا زمان استفاده بيشتر از انرژي ، هزینه برق را افزایش می دهند . از ویژگی تأخیر یا زمان بندی در ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید تا بار کامل ظروف را اواخر شب یا اوایل صبح شروع کند. یک جایگزین آسان دیگر بارگیری ماشین ظرفشویی بعد از شام و شستن آن ها اول صبح هنگام بیدار شدن از خواب است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در زمان دیگری دکمه را بزنید تا در مصرف برق صرفه جویی کنید.

  • ارتقا مدل ماشین ظرفشویی

    ششمین مورد برای کاهش مصرف ماشین ظرفشویی مدل های جدیدتر ماشین ظرفشویی با استفاده از معیارهای جدید ، در بخشی از آب که قدیمی تر ها مصرف می کردند ، صرفه جویی می کردند . بعضی از ماشین های ظرفشویی برتر فقط در هر چرخه از 1.5 گالن آب استفاده می کنند و تقریباً همه ماشین های ظرفشویی جدید فقط 6.5 گالن آب را در هر چرخه استفاده می کنند. درنتیجه با استفاده از انرژی کمتری برای گرم کردن آب و استفاده از آب کمتر ، در  پول و منابع صرفه جویی می شود. این ماشین های ظرفشویی بدون این که کیفیت کلی تمیز کردن را قربانی کنند از آب و منابع کمتری استفاده می کنند. 

  • انتخاب اندازه مناسب

    مدلی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد.
    یک مدل جمع و جور کارآمدتر از مدل بزرگ است ، مگر این که مجبور شوید روزانه چندین بار آن را اجرا کنید. برای خانواده های کم جمعیت ، استفاده از مدل های کوچک بهتر است.


بیشتر بخوانید :

جلوگیری از زنگ زدگی در ماشین ظرفشویی 
جلوگیری از ایجاد کپک در ماشین ظرفشویی
علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی 
علت وارد نشدن آب به داخل ماشین ظرفشویی 

« حتما بخوانید  روش بهداشت ماشین ظرفشویی و فواید ؛ مواد شوینده و دمای بالا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .