مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راه های افزایش طول عمر باتری لپ تاپ

0 144
زمان مطالعه : 4 دقیقه

راه های افزایش طول عمر باتری لپ تاپ ؛ اگر اخیراً یک لپ تاپ با برند جدید خریداری کرده اید ، امیدواریم که از رایج ترین اشتباهات استفاده از آن ، خودداری کنید. با این حال ، حتی اگر دستگاه خود را برای مدتی داشته باشید ، نکات ما برای طولانی تر نگه داشتن باتری لپ تاپ شما مفید خواهد بود. در ادامه برای شما راه های افزایش طول عمر باتری لپ تاپ را آورده ایم .

راه های افزایش طول عمر باتری لپ تاپ

راه های افزایش طول عمر باتری لپ تاپ

  • حالت صرفه جویی باتری ( battery saver ) را فعال کنید

    هنگامی که از لپ تاپ خود ، با باتری استفاده می کنید ، ویندوز میزان باتری خود را در نوار پایین صفحه نشان می دهد. شما ممکن است کاهش مصرف باتری قابل توجهی را تجربه کنید ، اما اگر بازی نمی کنید ، در حال ویرایش عکس یا فیلم یا کار هایی نیستید که به باتری نیاز زیادی داشته باشید ، تفاوت زیادی متوجه نخواهید شد . توصیه می شود که روی نشانگر سطح باتری لپ تاپ کلیک کنید و مطمئن شوید که ویژگی صرفه جویی در مصرف برق ( power-saving ) ، فعال است.

 

  • لپ تاپ خود را از سرما و گرما دور نگه دارید

توصیه می شود از لپ تاپ خود در شرایطی استفاده کنید که دمای محیط بیش از حد گرم یا سرد نباشد.

  • درجه حرارت شدید باعث می شود کامپیوتر شما بیشتر کار کند ، که به نوبه خود باتری لپ تاپ را سریع تر تخلیه می کند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض این افراط و تفریط همچنین می تواند به خود باتری آسیب برساند و عمر مفید آن را کوتاه کند.

 

  • روشنایی صفحه را کم کنید 

    بیشتر اوقات ، شما نیازی ندارید که صفحه نمایش لپ تاپ ، بسیار روشن باشد. تنظیمات روشنایی پایین صفحه باعث صرفه جویی در مصرف باتری لپ تاپ می شود ، زیرا نمایشگر در اکثر دستگاه ها دلیل اصلی تخلیه باتری است. همچنین تغییری در تنظیمات نمایشگر خود در نظر بگیرید تا نمایشگر شما بعد از مدت کوتاهی از عدم استفاده ، خاموش شود .حالت صرفه جویی در مصرف برق ممکن است به طور خودکار برخی از این تنظمات را انجام دهد .

  • Wi-Fi و Bluetooth را خاموش کنید

    آیا به اتصال نیاز ندارید ؟ پس این ویژگی ها را خاموش کنید. اگرچه میزان مصرف باطری آن اندک است ، اما اگر نیازی به اتصال ندارید ، کافی است آن را خاموش کنید و در صورت نیاز ، مجددا آن ها را روشن کنید .

 

  • RAM کافی داشته باشید

    سازنده کامپیوتر ( Dell ) یک پیشنهاد جالب برای افزایش عمر باتری لپ تاپ شما دارد :
    مطمئن شوید که لپ تاپ رم کافی برای انجام وظایف شما داشته باشد.اگر رایانه ای بتواند اطلاعات را در حافظه رم شما ذخیره کند نه بر روی دیسک سخت ، این یک روش سریع تر برای بازیابی اطلاعات است و همچنین هارد دیسک شما را از کارکرد بیشتر ، که به طور قابل توجهی باتری شما را تخلیه می کند ، حفظ می کند.

 

  • قبل از این که باطری به طور کامل تخلیه شود ، آن را به برق وصل کنید

    بسیاری از ما دوست داریم صبر کنیم تا باتری لپ تاپ ما تمام شوند و بعد آن را به برق متصل کنیم ، که این برای باتری شما بد است. در صورت امکان ، هرگز باتری لپ تاپ خود را زیر شارژ 20٪ تخلیه نکنید . این باعث افزایش عمر باتری شما می شود .

 

1

  • یک هارد SSD بخرید

    هارد SSD باعث می شود رایانه شما خیلی سریع تر اجرا شود ، زیرا می تواند به سرعت به پرونده ها دسترسی پیدا کند. در واقع ممکن است صرفه جویی در مصرف باتری لپ تاپ صرفاً به این دلیل که قادر خواهید بود کار ها را سریع تر انجام دهید ، باشد.

 

  • تمیز کردن باتری

    باتری را برداشته و اتصالات فلزی را تمیز کنید.
    هر دو ماه یک بار آن ها را با الکل پاک کنید تا اطمینان حاصل شود که انتقال برق بین لپ تاپ و باتری ، تا حد امکان کارآمد است.اجازه دهید باتری قبل از قرار گرفتن در جای خود ، کاملاً خشک شود.

 

  • همگام سازی داده ( data sync ) را غیرفعال کنید

    نرم افزار همگام سازی فایل که در پس زمینه کار می کند فشاری بر روی باتری لپ تاپ شما است.
    اگر باتری شما سریع تر از حد معمول کاهش می یابد ، تعجب نکنید.
    بهترین روش این است که به سادگی این برنامه ها را غیرفعال کنید .

 

  • بی صدا کردن رایانه خود

    شما احتمالاً نمی دانسته اید که بلند گوی شما در کاهش سریع باتری شما نقش دارد.
    هنگام انجام کار هایی که به صدا نیاز ندارند ، رایانه خود را بی صدا کنید .

امیدواریم که با یادگیری راه های افزایش طول عمر باتری لپ تاپ ، بتوانید مدت زمان طولانی تری از باتری آن محافظت و استفاده کنید .

بیشتر بخوانید :

laptop ، راهنمای خرید انواع لپ تاپ بر اساس کارایی
لپ تاپ ؛ راهنمای خرید لپ تاپ و مشاوره انلاین

« حتما بخوانید  پیش خرید گلکسی S8 ؛ پرچمدار جدید سامسونگ به همراه گیر وی آر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .