مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای انتخاب سایز سه نظام دریل

0 692
زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنمای انتخاب سایز سه نظام دریل ؛ یکی از مواردی که قبل از خرید یا استفاده از دریل باید به آن توجه کنید ، اندازه سه نظام آن است. گذشته از اندازه آن ، قدرت و کیفیت سه نظام نیز به همان اندازه مهم است. یک سه نظام با کیفیت خوب می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی پروژه های حفاری زیادی را انجام دهید.

در همین حال ، قدرت سه نظام شما می تواند نوع کاری که قصد انجام آن را دارید تعیین کند. این مقاله در مورد راهنمای انتخاب سایز سه نظام دریل و همچنین اهمیت کیفیت در انتخاب سه نظام برای مته شما صحبت می کند. همچنین در مورد رابطه بین اندازه و قدرت سه نظام صحبت می شود. قبل از خرید یا استفاده از دریل برقی می توانید از تمام این اطلاعات استفاده کنید.


راهنمای انتخاب سایز سه نظام دریل

سه نظام به بخشی که مته را در آن قرار می دهید اشاره دارد.
اندازه 3 نظام مهم است زیرا اندازه بیت مته به اندازه آن بستگی دارد.

راهنمای انتخاب سایز سه نظام دریلبه سه نظام با چه سایزی برای حفاری لازم دارید ؟

چاك ها در اندازه های مختلفی قرار دارند كه از اندازه
1/4 اینچ ( 7 میلی متر ) تا 1/2 اینچ ( 13 میلی متر ) یا بیشتر متغیر هستند.


اندازه های بزرگتری هم در بازار موجود است ، اما همه افراد برای کار های حفاری به آن ها احتیاج ندارند. در حقیقت ، بیشتر کار های حفاری خود به خود نیاز به سه نظام دارند که فقط 1/2 اینچ یا کوچکتر باشد. در بین تمام اندازه های موجود در سه نظام ، سه نظام های 3/8 اینچی و 1/2 اینچی رایج ترین آن ها است.

هر سایز ویژگی ها و کاربرد های خاص خود را دارد. در اینجا تفاوت های عمده بین دو اندازه سه نظام وجود دارد :
سه نظام 3/8 اینچی یا 10 میلی متر :
این یک سه نظام ” وظیفه سبک ” است که می توانید برای بیشتر کارهای معمولی از آن استفاده کنید.
همچنین با اکثر لوازم جانبی ها سازگار است.
بسیاری از افراد این نوع سه نظام را دارند.
سه نظام 1/2 اینچی یا 13 میلی متر :
این یک سه نظام ” وظیفه سنگین ” است که می تواند مته هایی را که دارای قطر 1/2 اینچ هستند را نگهدارد. هرچه اندازه سه نظام بزرگتر باشد ، از مته های بزرگتر نیز می توانید استفاده کنید. این ها همه به نوع کاری که شما قصد انجام آن را دارید بستگی دارد. به عبارت دیگر ، کار های مختلف به اندازه های مختلف سه نظام نیاز دارند.

راهنمای انتخاب سایز سه نظام دریل: سه نظام با چه اندازه ای برای شما بهترین است ؟

اگر دو اندازه معمول سه نظام را با هم مقایسه کنیم ، متوجه خواهید شد که سه نظام 1/2 اینچی فقط 1/8 اینچ بزرگتر از سه نظام 3/8 اینچی است. این ممکن است تفاوت بزرگی به نظر نرسد ، اما هنگام انتخاب و خرید اندازه مناسب سه نظام ، یک عامل اساسی است. ما در این راهنمای انتخاب سایز سه نظام دریل ، به شما می گوییم کدام سه نظام برای شما مناسب است .

اگر به دنبال سه نظام با “هدف کلی” هستید که می توانید برای کار های مختلف حفاری از آن استفاده کنید ، سه نظام 3/8 اینچی برای شما مفید خواهد بود. در حقیقت ، حتی مته های بزرگ نیز حاوی قطر های کمتری هستند. این بدان معنی است که شما می توانید اکثر مته ها را درون یک سه نظام 3/8 اینچی قرار دهید. اما اگر شما نیاز به سوراخ هایی دارید که حداقل دو سانتی متر قطر داشته باشند ، به سه نظام با اندازه بزرگتری نیاز خواهید داشت. اینجا جایی است که سه نظام 1/2 اینچی وارد می شود. می توانید قطعات مته بزرگتری را در این نوع سه نظام قرار دهید.

اندازه و قدرت سه نظام 

اندازه 3نظام شما نیز به میزان توان مته شما می باشد.
یک اندازه لزوما بهتر از اندازه دیگر نیست.
انتخاب شما به این بستگی دارد که چه نوع کارهایی را که می خواهید انجام دهید و چند بار این کارها را انجام خواهید داد. همانطور که در ابتدا گفته شد ، 3/8 اینچ قادر به پاسخگویی به بیشتر نیازهای حفاری شما است. با اکثر لوازم جانبی سازگار است و می توانید از آن در انواع مختلف کارهای حفاری استفاده کنید.

 

« حتما بخوانید  محافظ صفحه نمایش تلویزیون های LCD و LED ؛ انواع محافظ صفحه

اما اگر احساس می کنید که نیاز به سوراخ های بزرگتر دارید ، پس باید یک سه نظام 1/2 اینچی را در نظر بگیرید. اگر شغل شما روزانه شامل حفاری های زیادی است ، ممکن است شما نیاز به سرمایه گذاری در این نوع سه نظام داشته باشید. این ماده در برابر ساییدگی و پارگی مقاوم تر است ، به علاوه می توانید از اندازه های بزرگتر مته در آن استفاده کنید. در هر صورت ، بهتر است هر دو نوع اندازه 3 نظام را داشته باشید.

 

به این ترتیب ، هنگامی که شما نیاز به انجام کار های حفاری سبک تر دارید ، می توانید فقط از سه نظام 3/8 اینچی استفاده کنید . اما وقتی به دنبال انجام کار های حفر سنگین هستید ، خوب است که یک سه نظام 1/2 اینچی را در نظر بگیرید. امروزه می توانید دریل هایی را خریداری کنید که همراه با مجموعه ای از 3 نظام های قابل تعویض باشد. بنابراین چه قصد ایجاد سوراخ های کوچک را داشته باشید و چه بزرگ ، فقط می توانید اندازه 3 نظام مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
راهنمای انتخاب سایز سه نظام دریل

آیا 3 نظام دریل شما با دوام است ؟

راهنمای انتخاب سایز سه نظام دریل .
گذشته از اندازه و قدرت آن ، دوام سه نظام شما نیز مهم است.


این شامل بررسی نوع ماده ای است که از آن ساخته شده است و همچنین فک های آن که مته را نگه می دارد. برخی از 3 نظام ها از پلاستیک ساخته شده اند ، در حالی که برخی دیگر از فلز ساخته شده اند. بدیهی است که نوع دوم قوی تر است و می تواند دوام بیشتری داشته باشد. بنابراین هنگام انتخاب بین 3 نظام پلاستیکی یا سه نظام فلزی ، نوع فلز را انتخاب کنید. البته تعویض مته ها در نوع پلاستیکی خیلی راحت تر و سریع تر است . اگر هنگام کار مته را زیاد عوض می کنید ، بهتر است از نوع پلاستیکی استفاده کنید . بعضی از سه نظام ها دارای سه ” فک ” هستند ، در حالی که برخی دیگر تعداد بیشتری دارند.

 

راهنمای انتخاب سایز سه نظام دریل
هرچه فک ها بیشتر باشند ، محکم تر می تواند مته را نگه دارد .
اما فراموش نکنید که کیفیت فک ها را بررسی کنید ، زیرا بعضی از آن ها می توانند به راحتی بشکنند. برای جلوگیری از سرخوردگی مته ، کیفیت و تعداد فک های آن را در نظر بگیرید. علاوه بر این ، نگاهی دقیق به استحکام و دوام موادی که از آن ساخته شده است بیندازید.

 

آموزش تعویض مته سه نظام

 

حکم نهایی

انتخاب اندازه 3 نظام به نوع کار مته ای که قصد انجام آن را دارید بستگی دارد.


برای انجام وظیفه های سبک و کار های روزمره ، 3 نظام 3/8 اینچی می تواند همه آنچه باشد که نیاز دارید . اما برای انجام کار های سنگین حفاری ، به 3 نظام 1/2 اینچی نیاز خواهید داشت. صرف نظر از اندازه ، اگر 3 نظام شما به اندازه کافی قوی نباشد ، کار را به خوبی انجام نمی دهد. گذشته از انتخاب اندازه مورد نیاز سه نظام ، فراموش نکنید که دوام را بررسی کنید. سه نظام با کیفیت خوب و بادوام ، طول عمر بیشتری خواهد داشت و در دراز مدت موجب صرفه جویی بیشتر در هزینه ها خواهد شد.

برای خرید و مشاهده جزیات بیشتر در مورد انواع دریل ها به صفحه خرید دریل در سایت تا خرید رجوع کنید. سایت تا خرید انواع دریل های با کیفیت را همراه با جزئیات دقیق آن ها را برای مشتری های گرامی قرار داده است تا خریدی راحت و بدون تردید داشته باشند

ما مفتخریم به سوالات شما پاسخ دهیم ؛ نظرات و سوالات خود را در قسمت نظرات سایت از ما بپرسید.


بیشتر بخوانید :

مته دریل کبالت یا تیتانیوم ، کدام یک بهتر است ؟
نحوه تعویض مته سه نظام آچارخور و اتومات
اجزای تشکیل دهنده دریل و کاربرد آن ها
دریل چکشی Hammer Drill یا ضربه ای Impact Drill ؟
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .