مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تفاوت مایکروفر و مایکروویو چیست؟ مقایسه

0 195
زمان مطالعه : 4 دقیقه

تفاوت مایکروفر و مایکروویو ؛ وقتی مردم نمی توانند به موقع غذا بخورند ، بعد مجبور می شوند دوباره آن را گرم کنند و بخورند . همیشه روش های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. بعضی از افراد با گرم کردن دوباره روی اجاق گاز این کار را انجام می دهند ، اما دستگاه های مدرن تری برای این کار ساخته شده اند . دو دستگاه که برای این منظور و چندین هدف دیگر مورد استفاده قرار می گیرند مایکروویو و مایکروفر هستند. که تفاوت های زیادی بین آن ها وجود دارد. برخی از تفاوت های مایکروفرو و مایکروویو در بند های بعدی معرفی خواهد شد.

 

مایکروویو و مایکروفر برای اهداف مشابه استفاده می شود ، به همین دلیل آن ها اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. مایکروویو وسیله ای است که در آشپزخانه برای هدف اصلی گرم کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که یک مایکروفر یک محفظه عایق حرارتی است که برای گرم کردن و پخت یک ماده استفاده می شود. این یکی از اصلی ترین تفاوت مایکروفر و مایکروویو است. 


مایکروویو

این دستگاه بر اساس اصل اصطکاک لرزش کار می کند که در اثر امواج الکترومغناطیسی ایجاد می شود.
از آن جا که آب در مواد غذایی وجود دارد و امواج الکترومغناطیسی از قبل گرم می شوند ، مواد غذایی که در مایکروویو قرار می گیرند به سرعت گرم می شوند. گفته می شود ، امکان تهیه غذا در مایکروویو وجود ندارد ، برای تهیه غذا باید مواد غذایی را از قبل نیم پز کرده و برای نرم تر شدن یا گرم کردن از مایکروویو استفاده کرد . برای پخت غذا در این دستگاه می توانید از ظرف هایی از جنس پیرکس ، سرامیکی و یا ظروف پلاستیکی مخصوص مایکروویو استفاده کنید.

« پرسی اسپنسر » بود که برای اولین بار مایکروویو را که در طول جنگ جهانی دوم با استفاده از فناوری راداری که برای اولین بار در سال 1947 فروخته شد ، با نام ( Radarange ) اختراع کرد. با این وجود ، در سال 1967 بود که اجاق مایکروویو ( countertop ) مدرن برای اولین بار توسط شرکت ( Amana ) معرفی شد.
تفاوت مایکروفر و مایکروویو

مایکروفر

این دستگاه در اصل باعث پخت کامل غدا در محیطی کاملا بسته می شود که بر اساس اصل هدایت یا انتقال جنبشی کار می کند . در این سیستم ، مولکول های هوای دارای گرما عامل افزایش درجه حرارت آن ها هستند و به همین دلیل ، به سمت مواد غذایی که در مایکروفر قرار می گیرد ، حرکت می کنند و آن را گرم می کنند. برای پخت و پز زمان زیادی نیاز است اما معمولاً برای گرم کردن 20 دقیقه زمان نیاز است . از طرف دیگر پخت مواد غذایی تازه نیز امکان پذیر است.

تفاوت های مایکروفرو و مایکروویو
تفاوت های مایکروفرو و مایکروویو

بیشتر غذا های معروف مانند ماهی و پیتزا در مایکروفر درست می شوند. دلیل گرم شدن آهسته در مایکروفر این است که مواد غذایی دارای مولکول های آب هستند که در دمایی بیشتر از نقطه جوش ، آن ها تبخیر می شوند پس برای گرم شدن مواد غذایی باید دما پایین نگه داشته شود. انرژی جنبشی حاصل از مولکول های مواد غذایی به این جا و آن جا منتقل می شود که منجر به پخت غذا می شود.

تفاوت مایکروفر و مایکروویو

کار مایکروویو با گرم کردن دستگاه و مولکول های آب موجود در مواد غذایی با کمک پرتوهای مایکروویو انجام می شود. به طور کلی ، بدنه را گرم می کند و سپس آن گرما را در یک جهت به سمت مواد غذایی جاری می کند تا غذا را گرم کند . مایکروویو معمولاً دارای یک سطح است که تمام عملکرد ها در آن انجام می شود ، در حالی که مایکروفر سطوح مختلفی دارد که کار های مختلفی را انجام می دهد . در مایکروفر به دلیل دمای مختلف در سطوح آن ، سطح پائین برای پخت و پز استفاده می شود در حالی که سطح بالا برای گرم کردن . اما در کل مایکروویو دمای یکنواختی دارد. تفاوت دیگر آن ها این است که یک مایکروویو غذا را سریع تر گرم می کند در حالی که یک مایکروفر زمان بیشتری برای پخت غذا می گیرد.

برخی دیگر از تفاوت ها و توضیحات مختصر در مورد هر دو دستگاه در پاراگراف های بعدی آورده شده است.

  • از لحاظ مکانیسم
    یک مایکروفر بدنه ی خود را با کمک برق گرم می کند .
    یک مایکروویو با استفاده از امواج wave گرم می شود .
  • از لحاظ پخت غذا
    مواد غذایی تازه را می توانید در مایکروفر بپزید .
    هیچ غذای تازه ای را نمی توان در مایکروویو پخت .
  • از لحاظ تعداد سطح
    در یک مایکروفر سطوح مختلفی وجود دارد .
  • در مایکروویو فقط یک سطح وجود دارد .
  • از لحاظ تنوع و ابعاد
    مایکروفر از نظر اندازه بسیار سنگین است و زیاد جمع و جور نیست.
    مایکروویو در اندازه های مختلف مانند قابل حمل یا رومیزی ، ظرفیت متوسط ، ظرفیت زیاد و داخلی ساخته شده است.

 

« حتما بخوانید  بخارگر یا اتو ایستاده چیست؟ بخارگر لباس چگونه لباس ها را اتو می کند ؟
اکنون که تفاوت مایکروفر و مایکروویو را میدانید ، برای خرید یکی از آن ها از سایت تا خرید دیدن کنید .

 


بیشتر بخوانید :

عوامل ایجاد دود مایکروویو و مایکروفر

دلایل خاموش شدن مایکروویو و مایکروفر

نحوه تمیز کردن مایکروویو یا مایکروفر

راهنمای خرید اجاق گاز فر و انواع ان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .