مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تاریخچه تولید زود پز و مخترع های زودپز ؛ دانستنی های بیشتر

0 1,375
زمان مطالعه : 4 دقیقه

تاریخچه تولید زود پز و مخترع های زودپز ؛ دانستنی های بیشتر ؛ پخت سریع غذا به معنای فرآیند پخت و پز مواد غذایی با فشار زیاد و استفاده از آب یا غذا های مایع مبتنی بر آب ، در یک ظرف بسته شده که به عنوان زودپز شناخته می شود. فشار زیاد جوشیدن را محدود می کند و اجازه می دهد دمای پخت و پز بالا تر از 100 درجه سانتیگراد برسد.

با بالا رفتن این فشار های داخلی ، دمای پخت و پز هم بالا می رود . این کار ، مواد غذایی را خیلی سریع تر می پزد ، و اغلب در زمانی بین نصف تا یک چهارم زمان معمولی طبخ می شود. بعد از پخته شدن ، بخار رها می شود تا با خیال راحت ظرف باز شود.  برای آشنایی بیشتر  ، نگاهی گذرا به تاریخچه و مخترع های زودپز Pressure Cooker می اندازیم . با ما همراه باشید …

تاریخچه تولید زود پز و مخترع های زودپز ؛ دانستنی های بیشتر


تاریخچه تولید زود پز ؛ شروع کننده ، دنیس پاپین 

فیزیکدان فرانسوی « دنیس پاپین » معمولاً با اولین تلاش برای پخت و پز با فشار در سال 1679 هنگام اختراع Steam Digester شناخته شد. یک ظرف مخصوص پخت و پز که از فشار بخار داخلی استفاده می کند تا نقطه جوش آب را افزایش دهد و سریع تر غذا ها را بپزد.

یک صد سال پس از تلاش های پاپین ، نیکلاس آپپر ( Nicolas Appert ) ، یک روند کنسرو بسته بندی مواد غذایی در ظرف های بسته شده با چوب پنبه و پخت و پز آن ها را در آب جوش ایجاد کرد. این اکتشافات اولیه به پیشرفت علم برای اختراع زودپزی که امروزه می شناسیم کمک کرد.
تاریخچه و مخترع های زودپز Pressure Cooker

نمایشگاه سال 1939 نیویورک

در سال 1938 ، مفهوم پخت و پز غدا توسط فشار در خانه برای بسیاری از مردم مشخص شد . وقتی آلفرد ویشلر آلمانی ، ( Flex-Seal Speed Cooker ) را در نمایشگاه تجاری شهر نیویورک معرفی کرد.

اگرچه از سال 1915 از نام زودپز در تبلیغات چاپ استفاده می شد . محصول ویشلر اولین نمونه از زودپز ها بود که آن را به تصویب رساند. این دستگاه مطمئناً تصور عموم را به خود جلب کرده است.

اما این زودپز ( Presto ) بود که در نمایشگاه جهانی 1939 نیویورک توسط شرکت ملی ایالات متحده Presto Industries رونمایی شد که واقعاً نوع جدیدی از زودپز را وارد جریان اصلی بازار می کرد.
با شروع جنگ جهانی دوم ، انقلاب پخت و پز با فشار رو به پایان رسید . زیرا اروپا و ایالات متحده منابع تولید را در راستای جنگ منحرف کردند اما در اواخر دهه 1940 با زمان صلح در ایالات متحده و اقیانوس آرام ، بازار مصرف زودپز ها ، منفجر شد.

در یک زمان ، بیش از 100 مدل وجود داشت که توسط 20 تولیدکننده در سراسر جهان به فروش می رسید. به دلیل آگاهی مصرف کنندگان از مزایای پخت و پز با فشار مثل حفظ مواد مغذی و ویتامین ها و زمان پخت و پز در حدود یک سوم کم تر از روش های سنتی ، تقاضا برای این وسیله زیاد شد .

عصر طلایی زودپز ها

پیشرفت در تهیه غذا و ظهور غذا های منجمد از پیش بسته بندی شده و غذا های راحت به این معنی بود که عادات غذایی جهانی در حال تغییر است.

مدتی طول کشید که اروپا از رهبری ایالات متحده پیروی کند ، زیرا مصرف کنندگان در انگلیس و سرزمین اصلی اروپا وسایل قبلی خود را که از جنگ باقی مانده بود ، استفاده می کردند ( زیرا بهبود اقتصادی در انگلیس از ایالات متحده بسیار دیر تر اتفاق افتاد ) . 

 

« حتما بخوانید  تاریخچه شرکت بزرگ سامسونگ ؛ فعالیت و محصولات برند Samsung

تا اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 که شاهد افزایش آگاهی مردم از تغذیه سالم بودیم ، زودپز ها دوباره شروع به محبوبیت خود کردند. تا آن زمان ، استفاده از آن بیشتر مخصوص سر آشپز های اختصاصی آمریکا بود ، اما بازار های اروپا و آسیا به طرز حیرت انگیزی استفاده از این محصول را شروع کردند .

تاریخچه تولید زود پز ؛ عصر دیجیتال 

جدیدترین پیشرفت در تاریخ این دستگاه مقاومت پذیر ، ظهور زودپز های برقی است.
اکنون بسیاری از تولید کنندگان ، زودپز های برقی مستقل را ارائه می دهند که منبع انرژی خود را دارند .
اولین زودپز دیجیتالی در دهه 90 وارد بازار شد .

تاریخچه و مخترع های زودپز Pressure Cooker

 

امیدواریم که مطلب تاریخچه تولید زود پز و مخترع های زودپز ؛ دانستنی های بیشتر ؛ برای شما مفید واقع شده باشد.
اگر می خواهید یک زود پز خوب بخرید ، ما محصولات کاملاً کارآمدی را داریم که می توانند به شما کمک کنند. آن ها اندازه های مختلفی دارند. بنابراین با توجه به تعداد اعضای خانواده شما ، می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر به صفحه خرید زودپز در سایت تا خرید بروید و خرید خود را انجام دهید .

 


بیشتر بخوانید : 

نحوه پخت برنج در زودپز Pressure Cooker
آیا پختن غذا در زودپز سالم است ؟
زودپز و 7 مزیت برتر استفاده آن در آشپزی
صرفه جویی در هزینه ها با زودپز
زودپز و راهنمای نحوه استفاده صحیح از آن
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .