مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تاریخچه بلک فرایدی چیست ؛ جمعه سیاه حراج کالا چه روزی است

0 121
زمان مطالعه : 5 دقیقه

تاریخچه بزرگ بلک فرایدی ؛ جمعه سیاه بزرگ ترین روز حراج دنیا که تخفیف های ویژه ای برای خرید کالاها می باشد . معمولاً از بلک فرایدی به عنوان شلوغ ترین روز خرید در سال یاد می شود. اما این سنت از کجا آغاز شد و قدمت آن چقدر است ؟ در اینجا پاسخ چند سوال متداول درباره جمعه سیاه را ذکر کرده ایم . ادامه مطلب تاریخچه بزرگ بلک فرایدی را دنبال کنید .

بلک فرایدی چه روزی است ؟ « تاریخچه بزرگ بلک فرایدی »

جمعه سیاه نام غیر رسمی جمعه بعد از روز شکرگذاری در ایالات متحده است که در پنجشنبه چهارم نوامبر جشن گرفته می شود. روز بعد از شکرگذاری از سال 1952 به عنوان آغاز فصل خرید کریسمس ایالات متحده در نظر گرفته شده است. اصطلاح “جمعه سیاه ” تا دهه های اخیر به طور گسترده ای مورد استفاده قرار نگرفت ، در این زمان خرده فروشان جهانی این اصطلاح و تاریخ را برای بازاریابی خود انتخاب کردند. در این روز فروشگاه ها تخفیف های ویژه ای روی محصولات خود ارائه می دهند و فرصت خوبی برای خرید ایجاد می کنند.

بلک فرایدی 2020 چه تاریخی است ؟

تاریخچه بزرگ بلک فرایدی یا جمعه سیاه یکی از مهمترین روزهای خرید سال در ایالات متحده است که بین تاریخ های 23 تا 29 نوامبر اتفاق می افتد. بلک فرایدی سال 2020 ، در تاریخ 27 نوامبر ( 7 آذر 99 ) رخ می دهد.

تاریخچه بلک فرایدی

جمعه سیاه به لیست طولانی روزهایی می پیوندد که با گذشت زمان معنای جدیدی پیدا کرده اند. اگرچه اصطلاح “جمعه سیاه” این روزها صرفاً با خرید در تعطیلات همراه است ، اما همیشه اینطور نبود.

تاریخچه بزرگ بلک فرایدی

شلوغی خیابان ها

تاریخچه بزرگ بلک فرایدی که اولین استفاده از عبارت Black Friday مربوط به سال 1869 است و هیچ ارتباطی با خریدهای کریسمس نداشت . گفته می شود که اولین بلک فرایدی در حدود دهه 1950 یا 60 در فیلادلفیا اتفاق افتاده است ، این اصطلاح توسط پلیس راهنمایی و رانندگی که از آن روز وحشت داشتند ، ساخته شد.

 پلیس در شهر فیلادلفیا این اصطلاح را برای توصیف هرج و مرج ایجاد شده در یک روز پس از روز شکرگذاری توصیف کرد.    پلیس در خیابان های شلوغ و محاصره شده توسط رانندگان و عابران پیاده ، گریبانگیر آن شد و آن را ” جمعه سیاه ” خواند. هر سال شنبه پلیس های فیلی نه تنها نمی توانند در آن روز تعطیل باشند ، بلکه مجبورند شیفت های فوق العاده طولانی را برای مقابله با جمعیت و ترافیک اضافی کار کند. دزد مغازه ها همچنین به دردسر اجرای قانون افزود.

بلک فرایدی و بحران مالی سال 1869

تاریخچه بزرگ بلک فرایدی  که در این بخش متن بلک فرایدی بحران مالی سال 1869 را نیز توصیف می کند . فاجعه ای در سهام بورس بود که در 24 سپتامبر 1869 اتفاق افتاد. در آن روز ، قیمت طلا سقوط کرد و فروشندگان به شدن ضرر کردند. دو سرمایه دار معروف و بی رحم وال استریت ، « جی گولد » و « جیم فیسک » ، با هم همکاری کردند تا آنجا که می توانستند طلای کشور را بخرند ، به امید این که قیمت را بالا ببرند و آن را با سود بسیار زیاد بفروشند. در جمعه ماه سپتامبر ، توطئه سرانجام آشکار شد و سهام بورس سقوط آزاد را تجربه کرد. در این روز ، از ثروتمند گرفته تا فقیر ورشکست می‌شود .

قانون حسابداری « تاریخچه بزرگ بلک فرایدی »

سنت خرید پس از شکرگذاری ، جمعه سیاه را به خرده فروشان پیوند می دهد. پس از یک سال کار با ضرر فروشگاه ها ، ظاهراً روز بعد از شکرگذاری آن ها سود کسب می کنند ، زیرا خریداران پول زیادی را بخاطر تخفیف خرج می کنند. اصطلاح ” سیاه ” به معنای سودآور بودن ” جمعه سیاه ” است ، این امر ناشی از روش حسابداری قدیمی ثبت سود با جوهر سیاه و زیان با جوهر قرمز است. از آن جا که فروشندگان جمعه بعد از روز شکرگزاری کل دفتر حساب خود را سیاه می دیدند ، این روز را بلک فرایدی ( جمعه سیاه ) نامیدند .

« حتما بخوانید  سال نو مبارک

بلک فرایدی ، محبوب ترین روز برای خرید

  • با وجود دوشنبه سایبری و سایر تعطیلات مهم خرید در حوالی آخر هفته شکرگذاری ، جمعه سیاه به عنوان محبوب ترین روز برای خرید سلطنت می کند : 61٪ از خریداران هفته شکرگذاری 2019 گفتند که قصد خرید در جمعه سیاه را دارند .
  • در سال 2019 ، آخر هفته شکرگذاری 189.6 میلیون خریدار آمریکایی را به خود جلب کرد. این میزان در مقایسه با 165.8 میلیون خریدار در سال 2018 ، 14٪ افزایش داشته است. همچنین در سال 2017 ، 174.6 میلیون نفر افزایش داشته است.
  • در سال 2019 ، از شکرگذاری تا دوشنبه سایبری ، خریداران به طور متوسط ​​361.90 دلار برای اقلام تعطیلات هزینه کردند. این رقم از 163 درصد از 313.29 دلار در سال 2018 ، از 335.47 دلار در سال 2017 و از 289.19 دلار در سال 2016 بود.
  • جمعه سیاه 2019 ، 11.9 میلیارد دلار فروش آنلاین داشته است. این مبلغ 7.5 میلیارد دلار صرف جمعه سیاه و 4.4 میلیارد دلار هزینه شکرگذاری است. این به معنای 20.2 درصد افزایش نسبت به 2108 است.
  • جمعه سیاه 2018 (روز شکرگذاری به علاوه جمعه سیاه) 9.9 میلیارد دلار فروش آنلاین داشته است. این مبلغ 6.2 میلیارد دلار در جمعه سیاه و 3.7 میلیارد دلار در روز شکرگذاری هزینه شده است. این برابر با 19.7٪ افزایش نسبت به سال 2017 است .

تاریخچه بزرگ بلک فرایدی

« تاریخچه بزرگ بلک فرایدی » خشونت در روز بلک فرایدی

یکی از نقاط ضعف جمعه سیاه این است که فروش بسیار زیاد ، جمعیت زیادی نیز به همراه دارد که همه خواهان معاملات مشابه هستند. هر ساله اخباری مبنی بر لگدمال شدن خریداران هنگام تلاش برای بدست آوردن کالایی قبل از اتمام گزارش شده است. همچنین حملات و تیراندازی هایی نیز گزارش شده است. به عنوان مثال ، در بلک فرایدی سال 2012 ، دو نفر هنگام بحث بر سر جای پارک در Walmart در فلوریدا ، مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. طبق گفته های هاستل ، بین سال های 2006 و 2018 ، 44 حادثه جمعه سیاه در آمریکا 11 کشته و 109 زخمی برجای گذاشت . حتی یک وب سایت به نام Black Friday Death Count وجود دارد که به فجایع در تعطیلات تجاری اختصاص دارد و برخی از بدترین درگیری ها را ثبت می کند.

بلک فرایدی در فروشگاه های آنلاین

تاریخچه بزرگ بلک فرایدی با افزایش خریدهای دیجیتالی و به ویژه با افزایش فاصله اجتماعی و مقابله با ویروس کرونا ، خریداران برای شروع خریدهای کریسمس خود مجبور نیستند تا نیمه شب روز شکرگذاری صبر کنند . مردم می توانند با خرید از فروشگاه های اینترنتی ، خرید های جمعه سیاه را به صورت آنلاین و بسیار جلوتر از جمعه واقعی پس از شکرگذاری انجام دهند و به خریداران راهی ایمن برای استفاده از تخفیف های این روز می دهد.

 

بنابراین اگر تصمیم دارید در یکی از بزرگترین روزهای خرید سال شرکت کنید ، سعی کنید کمی نسبت به دیگران دلسوز باشید. در خانه بمانید و از راحتی و امنیت رایانه خود سود ببرید و به صورت آنلاین خرید کنید. اگر مجبور به بیرون رفتن هستید ، ماسک بزنید. از همه مهمتر ، اگر بودجه امسال کم است به خودتان استراحت دهید.

تاریخچه بزرگ بلک فرایدی

 

ممنونیم که مقاله تاریخچه بزرگ بلک فرایدی ؛ جمعه سیاه بزرگ ترین روز حراج دنیا را به دقت خوانده اید . اگر سوال یا نظری دارید می توانید آن را بنویسید

بیشتر بخوانید :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .