مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

کاربرد فرز انگشتی و مینیاتوری و موارد استفاده از آن ها

0 335
زمان مطالعه : 4 دقیقه

کاربرد فرز انگشتی و مینیاتوری و موارد استفاده از آن ها ؛ فرز انگشتی یک ابزار دستی ساده است که می تواند هرگونه مواد مانند چوب ، فلز یا پلاستیک را بساید . این ابزار با چرخیدن با سرعت اندازه گیری شده در دقیقه کار می کند. برخی از قدرتمندترین دستگاه های فرز انگشتی می تواند به سرعت حداکثر 30000 دور در دقیقه برسد. چرخ های قالب می توانند به صورت برقی یا دارای پنوماتیک باشند. چرخ های قالب گیری پنوماتیک از هوای فشرده شده برای دستیابی به چرخش با سرعت بالا استفاده می کنند. مکانیزم فرز انگشتی برای صاف کردن و صیقل دادن لبه های خشن استفاده می شود. فرز انگشتی برای اهداف مختلفی قابل استفاده هستند.

در اینجا چهار مورد از کاربرد فرز انگشتی و مینیاتوری و موارد استفاده از آن ها آورده شده است. برای خرید فرز انگشتی لازم است تا کاربرد های آن را به خوبی بدانید ؛ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از کاربرد های آن آشنا کنیم . اگر تصمیم به خرید یک فرز انگشتی گرفته اید ، سایت تا خرید انواع فرز ها را برای کاربران گرامی در صفحه خرید فرز قرار داده است . در سایت تا خرید خریدی راحت و مطمئن را تجربه کنید. 

کاربرد فرز انگشتی و مینیاتوری و موارد استفاده از آن ها


یک دست کردن فلز

یک محصول نهایی همیشه باید از داخل و خارج به نظر خوب برسد. هنگام کار با یک پروژه از جنس استیل ، جوشکاری قطعات با یکدیگر باعث می شود محصول غیر حرفه ای به نظر برسد. برای صاف کردن این پروژه ای ، از یک فرز انگشتی برای انجام کار استفاده کنید. هنگام کار با ابزار ، احتیاط کنید. همچنین لازم است هنگام کار با این ابزار از عینک و دستکش محافظ استفاده کنید. فقط روی جای جوشکاری و چیزی که می خواهید صاف کنید تمرکز کنید. چرخ را به آرامی روی جای جوشکاری بزنید تا کاملاً با فولاد ضدزنگ مخلوط شود و بیش از حد روی آن کار نکنید. به محض این که جوش دیگر قابل مشاهده نباشد ، کار را تمام کنید.

کاربرد فرز انگشتی و مینیاتوری و موارد استفاده از آن ها

حذف زنگ بر روی آهن یا فولاد

یکی از کاربرد فرز انگشتی و مینیاتوری و موارد استفاده از آن ها ، برداشتن زنگ زدگی روی آهن است . ماشین آلات سنگین ، مخازن و حتی ماشین شما می تواند زنگ بزنند .
زنگ زدگی وقتی اتفاق می افتد که اهن اکسیده می شود. اگر یک تکه ورق آهن یا نوار در معرض اکسیژن قرار گیرد ، در نهایت زنگ می زند. زنگ را می توان با استفاده از کاغذ سنباده به راحتی جدا کرد. با این حال ، زنگ زدگی می تواند یک سطح بسیار زبر را روی یک تکه آهن بگذارد. به جای استفاده از کاغذ سنباده و صاف کردن دستی یک قسمت بزرگ یا کوچک از مواد زنگ زده ، یک فرز انگشتی می تواند کار را با سرعت و کارآمد انجام دهد.

اتمام پروژه های نجاری

فرز انگشتی فقط برای صاف کردن سطوح فلزی طراحی نشده است.
می توان از آن برای صاف کردن چوب هم استفاده کرد.
پروژه های چوبی نیاز به ظاهر حرفه ای دارند.
خواه یک قطعه خاص از مبلمان چوبی باشد یا یک قطعه هنری از مجسمه های چوبی ، باید سطوح صاف داشته باشد. فرز انگشتی در واقع به عنوان یک سنباده اتوماتیک کار می کند. سنباده دستی یک تکه چوب می تواند خسته کننده و وقت گیر باشد. اگر در حال کار با چندین پروژه نجاری هستید ، یک دستگاه فرز انگشتی می تواند مفید باشد و در وقت و انرژی زیادی برای شما صرفه جویی می کند.

 

« حتما بخوانید  راهنمای خرید سنگ فرز و دستگاه پولیش

کاربرد فرز انگشتی و مینیاتوری و موارد استفاده از آن ها

 

کاربرد فرز انگشتی و مینیاتوری : ساخت و ساز و فلزکاری

مراکز ساختمانی ، تعمیرگاه های اتومبیل ، مغازه های فلزکاری و سایر مشاغلی که با فلز سر و کار دارند ، به یک فرز انگشتی به عنوان یک ابزار مفید نیاز دارند. در این زمینه کار های مختلفی وجود دارد که نیاز به پایان صاف دارند. به عنوان مثال مغازه های تعمیر اتومبیل با قطعات مختلف فلزی اتومبیل کار می کنند و نیاز به فرز انگشتی دارد. مغازه های فلزکاری نیز به ویژه پس از پروژه های جوشکاری نیاز به استفاده از فرز انگشتی دارند. برای صاف کردن لبه های فلزی تیز ، تمیز کردن قطعات زنگ زده ماشین  یا از بین بردن هرگونه علائم جوشکاری می توان از فرز انگشتی استفاده کرد.

 

کاربرد فرز انگشتی و موارد استفاده از آن
فرز انگشتی را برای تقریباً هر چیزی می توانید استفاده کنید ، از چدن و فولاد گرفته تا آلومینیوم ، پلاستیک و حتی چوب ، همه این ها بستگی به پیوست انتخابی شما دارد. بیشتر دستگاه های فرز پنوماتیک هستند ، اما نسخه های برقی نیز وجود دارد.

برای خرید و مشاهده انواع فرز ها به صفحه خرید فرز در سایت تا خرید مراجعه کنید .

بیشتر بخوانید :

انواع دیسک سنگ فرز و کاربرد هرکدام

راهنمای خرید سنگ فرز یا پولیش

چگونه دیسک فرز یا سنگ را تعویض کنیم ؟

آشنایی با انواع فرز و کاربرد های آن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .