مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

انواع دیسک سنگ فرز و کاربرد هر کدام

0 381
زمان مطالعه : 4 دقیقه

انواع دیسک سنگ فرز و کاربرد هرکدام ؛ سنگ فرز ابزاری است که عمدتاً برای سنگ زنی سطوح یا قطعات مورد استفاده قرار می گیرد. از این نوع ابزار می توان برای برش و صیقل دادن نیز استفاده کرد. طیف گسترده ای از این ابزارها وجود دارد ، از مینی فرز های کوچک گرفته تا فرز های بزرگ که برای فعالیت های تجاری استفاده می شوند. انواع مختلفی از فرز ها اهداف مختلفی مانند برش شیشه دارند. بنابراین ، لازم است مشخص شود که چه نوع دیسک سنگ فرزی الزامات شما را برآورده می کند. قبل از سرمایه گذاری روی دیسک فرز ، عواملی مانند اندازه ، قدرت ، ایمنی و سرعت را در نظر داشته باشید. در بخش زیر انواع دیسک سنگ فرز و کاربرد هرکدام و این که چه نوع دیسکی بهترین گزینه برای یک کار خاص است ، به تفصیل توضیح داده خواهد شد. 

انواع دیسک سنگ فرز و کاربرد هرکدام


  • دیسک سنباده ای

    دیسک های سنباده ای از نظر قیمت ، ارزان قیمت ترین گزینه هستند. چنین دیسک هایی نسبت به سایر دیسک ها نسبتاً نازک تر (حدود 6 میلی متر ) هستند. آن ها عمدتاً برای برش موادی مانند سنگ و فلز استفاده می شوند. تعدادی از مزایای دیسک های سنباده ای نسبت به انواع دیگر وجود دارد. آن ها قادرند با سرعت نسبتاً سریع برش دهند. این دیسک ها سنگین نیستند و به عنوان مثال می توان آن را هنگام کار روی نردبان به راحتی نگه داشت.

انواع دیسک سنگ فرز و کاربرد هر کدام

  • دیسک الماسی

    دیسک های الماسی به مراتب برتر از نسخه های فوق هستند. آن ها عمدتا برای اهداف مشابه برش و سنگ زنی استفاده می شوند ، اما خیلی سریعتر از دیسک های سنباده ای هستند . از لحاظ هزینه ، دیسک های الماسی اکنون بسیار مقرون به صرفه تر شده اند ، و حتی ابتدایی ترین دیسک الماسی نیز بیشتر از دیسک سنباده ای عمر دارند . ثابت شده است که دیسک های الماسی با توجه به این که بعید به نظر می رسد دیسک فولادی از کار بیفتد ، نسبت به استفاده مطمئن تر است.

 

  • انواع دیسک سنگ فرز : دیسک سیمی

    دیسک های فوق به طور عمده به منظور سنگ زنی و برش استفاده می شوند اما از دیسک فرز سیمی برای صیقل دادن و از بین بردن زنگ زدگی و رنگ استفاده می شود. بنابراین ، در صورت نیاز به ازبین بردن زنگ زدگی فلزی و رنگ کردن هر جسم ، یک دیسک فرز سیمی بهترین نوع برای شماست. انواع مختلفی از دیسک های سیمی وجود دارد. موثرترین آن چرخ سیمی بافته است و نوع برس کاسه ای کمترین اثربخشی را دارد .

 

  • دیسک چوبی

    همانطور که از نام آن پیداست از این دیسک ها برای برش چوب استفاده می شود. با این حال ، انتخاب دیسکی که فقط چوب را قطع می کند ، باعث می شود تا از سودمندی آن بکاهید. بنابراین بهتر است در صورت کار روی چوب ، یک دیسک چوبی خریداری کنید که قابلیت برش فولاد را نیز دارد. انواع مختلف دیسک های چوبی وجود دارد که در بازار وجود دارد ، اما محبوب ترین آن به عنوان ( arbortech ) شناخته می شود که در برش چوب بسیار کارآمد است. هنگام خرید دیسک برای سنگ فرز ، در نظر بگیرید که روی چه ماده ای کار می کنید و هدف نهایی شما چیست. گزینه های زیادی در بازار وجود دارد که متناسب با هر نیاز شما باشد.

 

انواع دیسک سنگ فرز و کاربرد هر کدام

  • انواع دیسک سنگ فرز : دیسک فلاپ

    دیسک فلاپ برای سنباده زدن و هم سطح کردن دقیق فلز استفاده می شوند. دیسک های فلپ زمانی ایده آل هستند که می خواهید فلز را با فرز خود سنباده بزنید. آن ها می توانند به راحتی لبه های جوش را برداشته و لبه های تیز گوشه ها را از بین ببرند . آن ها به راحتی دست های بی محافظ را برش می دهند. دیسک فلپ برای تمیز کردن جای جوشکاری ها و درخشش فلز عالی کار می کند.

 

 

انواع دیسک سنگ فرز و کاربرد هرکدام
بهترین دیسک های برش فرز برای فلز باریکترین دیسک ها هستند.
اما ، هرچه چرخ نازک تر باشد ، خطرناک تر هستند.
دیسک های برش نازک راحت تر خم می شوند و در نتیجه راحت تر خرد می شوند.
اگر در حال کار روی یک میز کار در یک موقعیت راحت با یک قطعه کار با موقعیت مناسب هستید ، یک چرخ برش نازک خوب است. اگر قصد دارید زیر یک وسیله نقلیه در موقعیتی ناخوشایند کار کنید ، توصیه می کنیم از یک دیسک برش 1/8 اینچی استفاده کنید که کمی سفت تر باشد و در صورت از دست دادن تعادل یا موقعیت خود ، بتوانید در برابر آن مقاومت کنید.

در صورت تمایل می توانید انواع مدل های سنگ فرز را در صفحه خرید فرز سایت تا خرید خریداری کنید .

 

بیشتر بخوانید :

راهنمای خرید سنگ فرز یا پولیش

چگونه دیسک فرز یا سنگ را تعویض کنیم ؟

آشنایی با انواع فرز و کاربرد های آن

نکات ایمنی و استفاده درست از فرز

« حتما بخوانید  تفاوت دریل ضربه ای و دریل ایمپکت درایو impact Drive مقایسه و فرق
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .