مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

چرا باید عطر بزنیم؟ فواید عطر زدن و 10 مزیت استفاده از عطر

0 102
زمان مطالعه : 3 دقیقه

چرا باید عطر بزنیم؟ فواید عطر زدن و مزیت استفاده از عطر  ؛ عطر ها امروزه بسیار محبوب هستند زیرا نه تنها به شما در مبارزه با بو بد بدن کمک می کنند بلکه روحیه شما را تقویت می کنند. اما ، آیا می دانید یک عطر مزایای دیگری نیز دارد ؟ بوی خوش عطر می تواند به شما در کنترل استرس و درمان بی خوابی نیز کمک کند ! ادامه این مطلب را بخوانید تا خواص عطرها و مزایای بوی خوش در سلامتی را بدانید .


فواید عطر زدن و مزیت استفاده از عطر

1. بوی خوب

این یکی کاملاً مشهود است. بوی خوب عطر کمک می کند بوی ناخواسته بدن ازبین برود و تضمین می کند که در طول روز بوی خوبی می دهید.

2. فواید عطر زدن : بهبود روحیه

یکی از مهمترین مزایای عطر زدن تقویت روحیه است. عطر به بهبود روحیه کمک می کند. همچنین می توانید عطر هایی را به استفاده کنید که منعکس کننده روحیه شما باشد . چه احساس بازیگوش بودن ، بدبختی ، ترسو بودن و چه حتی  امنیت داشته باشید انواع مختلفی از بوها برای خلق و خوی متفاوت ارائه می شود. عطر مخصوص هر مناسبت انتخاب کرده تا بتوانید با خلق و خوی مناسب آن را تهیه کنید .

فواید عطر زدن

3. اعتماد به نفس را بالا می برد

درست مانند یک لباس زیبا ، یک عطر خوب می تواند اعتماد به نفس شما را تقویت کرده و اطمینان حاصل کند که روز به روز می شوید بدون اینکه نسبت به بوی بدن خود آگاهی داشته باشید. یک عطر و بوی عطر می تواند باعث شگفتی های شخصیت شما شود. رایحی را انتخاب کنید که متناسب با شخصیت شما باشد ، و این می تواند روحیه شما را تقویت کند تا در برابر همه نبردها مبارزه کند (2).

4. فواید عطر زدن : شما را جذاب می کند

حس بویایی یکی از مهمترین حواس پنجگانه است. بعضی اوقات ، به بوی عطری که میزنید ، می توانید به سادگی جذب کسی شوید. عطرها سرشار از فرومون هستند و شما را جذاب می کنند.

5- آفرودزیازیاک

بسیاری از عطرها گاه مانند یک ماده طبیعی طبیعی عمل می کنند. انواع خاصی از عطرها حاوی فرمون هستند که خاصیت آفرودزیازیاک دارند. این توضیح می دهد که چرا به دلیل عطر و طعم آنها به کسی جذب می شوید (3).

« حتما بخوانید  تاثیر تماشای تلویزیون روی مغز ؛ آیا تماشای تلویزیون ذهن را کند می کند ؟

6. سلامتی را تقویت می کند

هیچ مدرک علمی برای اثبات اثربخشی خواص تقویت کننده سلامتی عطر وجود ندارد. با این حال ، عطر به افزایش خلق و خو کمک می کند ، که می تواند استرس و سایر موارد مرتبط با اضطراب را در معرض خطر قرار دهد. می توانید از عطر مورد علاقه خود برای پیروز شدن در بلوز اضطراب و بلند کردن روحیه خود استفاده کنید.

7. باعث می شود خاطرات

عطر همچنین می تواند محرک مهمی از یک خاطره شاد باشد. یکی از افراد معاشرت با عطرهای خاص تمایل دارد. بسیاری از زنانی که رایحه امضای مادر خود را می پوشند ، این کار را برای احیای خاطرات انجام می دهند.
هر بار که سفر کردید و از آنها استفاده کنید عطرهای جدید را امتحان کنید و بخرید. عطرهای مختلف شما را به یاد هر تعطیلات می اندازد و به شما کمک می کند تا آن لحظات را دوباره زنده کنید.

8. آروماتراپی از فواید عطر زدن

عطر دارای خواص آرامش بخش و درمانی زیادی است. عطر ادویه های مرکبات ، گل و گیاه زمستانی به آرامش ذهن و آرامش بدن کمک می کند. این عطرها اطمینان می دهند که میزان استرس شما کنترل می شود (4).

9. بی خوابی را درمان می کند

یکی دیگر از اثرات درمانی عطر این است که به شما کمک می کند شب ها بهتر بخوابید. عطرها که شامل روغنهای اساسی هستند می توانند به شما در آرامش و لذت بردن از خواب نخواب آرام در شب کمک کنند (5).

10. سردرد را درمان می کند

این یکی تعجب آور است! این یکی دیگر از اثرات درمانی عطر است. پوشیدن عطر می تواند به شما در درمان آن سردرد مزاحم کمک کند. با این حال ، در مورد عطرهایی که حاوی روغنهای اساسی دارای سردرد مرکب هستند صادق نیست.

بنابراین ، دفعه بعد که عطر می پوشید ، به یاد داشته باشید که این باعث می شود که فقط بوی خوبی نداشته باشید بلکه احساس بهتری نیز داشته باشید.
اگر خوب بودن عطرها را تجربه کرده اید به ما بگویید. و به ما اطلاع دهید که آیا شما از مزایای دیگر آنها اطلاع دارید! نظر زیر بگذارید! دوست داریم بیشتر از شما بشنویم!

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید عطر و ادکلن ؛ نکات انتخاب بهترین عطر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .