مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تاثیر تماشای تلویزیون روی مغز ؛ آیا تماشای تلویزیون ذهن را کند می کند ؟

0 567
زمان مطالعه : 4 دقیقه

تاثیر تماشای تلویزیون روی مغز ؛ آیا تماشای تلویزیون ذهن را کند می کند ؟ تماشای تلویزیون کاری است که تقریبا همه انجام می دهند ، اما آیا می دانید تلویزیون در واقع می تواند برای شما مضر باشد ؟ به عنوان مثال ، دیدن تلویزیون می تواند خطر مرگ زودرس را افزایش دهد ، سطح هوش شما را کاهش دهد ، توانایی تمرکز شما را به کلی از بین ببرد و خطر ابتلا به اختلالات عصبی مغزی را افزایش دهد .

محققان در استرالیا به این نتیجه رسیده اند. که تماشای تلویزیون خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی ، سکته های مغزی و حتی سرطان را افزایش می دهد. دانشمندان می گویند هر ساعت صرف تماشای تلویزیون هر روز خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی تقریباً چند برابر می شود. بررسی ها نشان داده است افرادی که بیش از چهار ساعت در روز در مقابل تلویزیون می نشینند . 80٪ بیشتر به دلایل مرتبط با بیماری قلبی و شریانی جان خود را از دست می دهند. محقق اصلی این تحقیق ، پروفسور « دیوید دانستن » ، از مؤسسه ( Baker IDI Heart and Diabetes ) در ویکتوریا گفت : ” حتی اگر کسی بدنی سالم داشته باشد ، نشستن برای مدت طولانی هنوز هم تأثیر ناسالمی بر قند و چربی خون او دارد  “.
در ادامه ما برای شما به سوال ”  آیا تماشای تلویزیون ذهن را کند می کند  ” پاسخ خواهیم داد.

تاثیر تماشای تلویزیون روی مغز ؛ آیا تماشای تلویزیون ذهن را کند می کند ؟

در حالی که می دانیم سبک زندگی بی تحرک می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد ، مطالعات کمی تأثیر آن چه را که تماشای تلویزیون زیاد می تواند روی مغز ما بگذارد بررسی کرده است . تحقیقات انجام شده بیش از 25 سال توسط انجمن کالیفرنیا برای تحقیقات و آموزش ، اخیراً خطرات تلویزیون را برای سلول های عصبی ما حتی در افرادی که مرتباً ورزش می کنند نشان داده است .

شرکت کنندگان در این تحقیق با توجه به عادت های تلویزیونی خود به دو گروه تقسیم شدند . بیننده های مکرر ( بیش از 3 ساعت تلویزیون در روز ) و بینندگان متوسط ( کمتر از 3 ساعت در روز ). عملکرد شناختی آن ها با استفاده از DSST ( آزمون جایگزینی نماد Digit Symbol ) ، آزمون Stroop و RAVLT ( آزمون یادگیری کلامی شنیداری ) ارزیابی شد .
نتایج نشان داد که بیشترین بازدیدکنندگان در طی 25 سال ( 10/9 درصد ) در آزمون های شناختی ، از سایرین عملکرد ضعیف تری داشتند. در مرحله دوم ، شرکت کنندگان با فعالیت بدنی پایین ( 16/3 درصد ) عملکرد ضعیفی در DSST داشتند. ثالثاً ، در مقایسه با بینندگان نرمالی که مشغول انجام فعالیت بدنی منظم هستند ، بینندگان مکرری که ورزش کمتری داشتند ، تقریباً دو برابر بیشتر از بقیه ، عملکرد ضعیفی داشتند. بیش از حد تلویزیون و عدم فعالیت بدنی نشانگر عوامل مستقل مرتبط با کاهش عملکرد شناختی مغز است .
آیا تماشای تلویزیون ذهن را کند می کند

خبری بد برای ورزشکار ها

و بدترین خبر این است که ورزش نمی تواند تأثیرات مضر ساعت های زیادی را که در تماشای تلویزیون می گذرانید جبران کند. اگر ورزشکار هستید ، بدون شک توانایی های شناختی خود را بهتر از افراد کم تحرک حفظ می کنید ، اما اگر بیش از سه ساعت در روز تلویزیون تماشا می کنید ، به احتمال زیاد می تواند عواقب منفی بر فعالیت فکری شما بگذارد .
تلویزیون توانایی شما در تفکر انتقادی را کاهش می دهد.


هنگامی که تلویزیون را تماشا می کنید ، فعالیت مغز از سمت چپ مغز شما ( مسئول تفکر منطقی و تحلیل انتقادی ) به سمت راست تغییر می کند. این مهم است زیرا سمت راست مغز تمایل به تجزیه و تحلیل اطلاعات ورودی ندارد. در عوض ، از یک پاسخ عاطفی استفاده می کند که نتیجه آن تجزیه و تحلیل کم است. به عبارت دیگر ، این مانند کسی است که به شما چیزی می گوید و شما بدون انجام تحقیقات خودتان نسبت به آن چه می گویند ، آن را قبول می کنید .

مغز شما در هنگام خواب بیشتر از زمان تماشای تلویزیون فعال است !

 

« حتما بخوانید  علت روشن خاموش شدن تلویزیون ال جی ، دلیل مشکل و عیب یابی

متوجه تاثیر تماشای تلویزیون روی مغز شوید !


از آن جا که سلامت مغز شما تا حد زیادی توسط میزان استفاده شما از آن تعیین می شود ، تماشای بیش از حد تلویزیون می تواند تأثیر مخربی بر سلامت مغز شما بگذارد. یکی از دلایلی که فعالیت مغز در تماشا ی تلویزیون بسیار کم است به این دلیل است که شما واقعاً مجبور نیستید کاری انجام دهید. به عنوان مثال ، هنگام خواندن ، شما باید از نظر ذهنی تصاویری از آن چه می خوانید ایجاد کنید. برای این کار نیاز به قدرت مغزی قابل توجهی است .

 

آموزش اتصال هدفون بلوتوث به تلویزیون

 

نتیجه گیری

بنابراین پاسخ به سوال آیا تماشای تلویزیون ذهن را کند می کند مثبت است و حقیقت بیشتری نسبت به آن چه تصور می کنید دارد. تماشای بیش از حد تلویزیون نیز به اختلالات در مغز و بعداً در زندگی مانند زوال عقل و بیماری آلزایمر مرتبط می شود .

اگر قصد خرید تلویزیون و یا آشنایی با سایر ویژگی های تلویزیون ها را دارید ، بر روی خرید تلویزیون کلیک کنید .


بیشتر بخوانید :

تلویزیون هوشمند «Smart TV» چیست
سیستم عامل اندروید در تلویزیون های هوشمند
xbox ؛ کنسول بازی مایکروسافت (ایکس باکس)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .