مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

علت نشت آب از ماشین ظرفشویی ؛ دلیل آب دادن و رفع نشتی

0 104
زمان مطالعه : 4 دقیقه

علت نشت آب از ماشین ظرفشویی ؛ دلیل آب دادن و رفع نشتی ؛ خوشبختانه با کمی دانش ، بیشتر تعمیرات ماشین ظرفشویی را می توان در خانه انجام داد. در اینجا ما 6 دلیل عمده نشت آب از ماشین ظرفشویی را برای کمک شما پوشش خواهیم داد.

 

علت نشت آب از ماشین ظرفشویی ؛ دلیل آب دادن و رفع نشتی

نشت آب از ماشین ظرفشویی چند دلیل می تواند داشته باشد. در زیر ، شایع ترین دلایل را بیان می کنیم. برای اطمینان از برطرف شدن ریشه مسئله ، از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید.

ماشین ظرفشویی Samsung StormWash

  • نشت آب از درب ماشین ظرفشویی

    علت نشت آب از ماشین ظرفشویی .
    آیا آب مستقیما زیر درب ماشین ظرفشویی نشت می کند ؟
    احتمالاً نشتی در درب باعث بروز مشکل شما شده است. ممکن است بند درب شما خم یا سست باشد ، یا به درستی چفت نشده باشد. برای اطمینان از بسته بودن آن ، قفل را با پیچ گوشتی محکم کنید. اگر آب هنوز از درب نشت می کند ، ممکن است زمان تعویض واشر باشد. این مهر و موم لاستیکی روی درب است که مانع از جاری شدن آب از ماشین ظرفشویی شما می شود. اگر واشر شما آسیب دیده باشد ، آن را با سهولت می توانید جایگزین کنید. قبل از نصب واشر جدید خود را در آب صابون گرم خیس کنید ، که باعث می شود انعطاف پذیر تر شود و نصب آن آسان تر شود. 

    هشدار ایمنی : همیشه قبل از انجام هر نوع تعمیر ، دستگاه را از برق بکشید .

  • نشت آب از وان ماشین ظرفشویی 

    علت نشت آب از ماشین ظرفشویی .
    مواد شوینده و مواد معدنی می توانند کف وان شما را خورده و باعث نشت و جمع شدن آب در زیر ماشین ظرفشویی شما شود. تعمیر برخی از وان ها ممکن است ، اما بسته به سن واحد و شدت خرابی آن ، ممکن است لازم باشد ماشین ظرفشویی خود را به طور کامل تعویض کنید.

  • اتصالات و شیلنگ های آسیب دیده

    علت نشت آب از ماشین ظرفشویی .
    با گذشت زمان ، اتصالات و شیلنگ های داخل ماشین ظرفشویی شما می توانند سست شوند.
    شلنگ های تخلیه خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به طور ایمن به هم وصل شده است و بررسی کنید دریچه ورودی آب شما مسدود نشده باشد ، که مطمئناً باعث نشت آب می شود. 

  • تراز نادرست

    علت نشت آب از ماشین ظرفشویی .
    ماشین ظرفشویی شما باید تراز باشد ، وگرنه احتمال جمع شدن آب در زیر واحد شما بسیار محتمل است. یک تراز در پایین ماشین ظرفشویی خود قرار دهید و ماشین ظرفشویی خود را تنظیم کنید تا زمانی که آن را کاملاً تراز کنید.

  • مایع ظرفشویی معمولی
    علت نشت آب از ماشین ظرفشویی

    علت نشت آب از ماشین ظرفشویی .
    مایع ظرفشویی معمولی بسیار خطرناک است زیرا بیش از حد کف می کند و باعث نشت می شود.
    فقط از مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید. حتی اگر قبل از ریختن ظرف ماشین ظرفشویی ، ظروف خود را با مایع ظرفشویی معمولی شستشو می دهید ، محلول باقی مانده روی ظرف ها می تواند حباب شده و به درب فشار وارد کند و باعث نشت آن شود. برای جلوگیری از این مشکل از استفاده از مایع ظرفشویی معمولی هنگام شستن ظرف ها خودداری کنید.

  • سوئیچ Overfill Float 

    سوئیچ شناور overfill با بالا آمدن و پایین آمدن ، به تشخیص سطح آب و جلوگیری از ورود بیش از حد آب به وان ماشین ظرفشویی کمک می کند. هنگامی که آب به حد معینی می رسد ، سوئیچ ( float overfill ) شیر ورودی آب را قطع می کند تا از ورود آب اضافی به داخل ماشین ظرفشویی جلوگیری کند. یک سوئیچ شناور معیوب می تواند اجازه دهد آب زیادی وارد وان شود و باعث نشت شود. 

  • پمپ معیوب

    علت نشت آب از ماشین ظرفشویی .
    پمپ می تواند علت نشت ماشین ظرفشویی باشد.
    پمپ آب را تخلیه می کند و باعث گردش آب در ماشین ظرفشویی می شود . این پمپ در پایین ماشین ظرفشویی شما قرار دارد و دارای دو قسمت است ، یکی برای گردش و دیگری برای تخلیه . اگر بعد از بازرسی متوجه شوید که پمپ تخلیه شما آسیب دیده است یا به طور کلی از کار افتاده است ، نیاز به تعویض دارد.

  • شیر آب ورودی
    علت نشت آب از ماشین ظرفشویی

    علت نشت آب از ماشین ظرفشویی .
    اگر ماشین ظرفشویی شما به دلیل سرریز شدن در حال نشت است ، ممکن است علت شیر آب ورودی باشد.
    شیر آب ورودی ، ماشین ظرفشویی را از خط آب منزل شما تغذیه می کند. اگر این شیر ناقص یا آسیب دیده باشد ، آب می تواند از ماشین ظرفشویی شما نشت کند. علاوه بر نشت ، این همچنین بدان معنی است که ظروف شما به درستی تمیز نمی شوند ، بنابراین مهم است که به درستی کار کند.
     اگر متوجه شدید که دریچه آب در حال نشت است ، منبع آب را خاموش کنید و در اسرع وقت شیر ​​را تعویض کنید.


بیشتر بخوانید :

10 نکته برای افزایش کارایی ماشین ظرفشویی
ماشین ظرفشویی ال جی و آشنایی با امکاناتش

« حتما بخوانید  امکانات ماشین ظرفشویی سامسونگ ؛ ویژگی ها و مشخصات
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .