مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

فعال سازی NFC در ایفون؛ نحوه فعال سازی

0 10,902
زمان مطالعه : 3 دقیقه

فعال سازی NFC در ایفون؛ نحوه فعال سازی؛ آیفون مدتی است که به یک تراشه ( NFC ) مجهز شده است. همه مدل های جدید آیفون از زمان آیفون 6 دارای فناوری ارتباط نزدیک میدانی است . با این وجود ، تعداد کمی از کاربران می دانند که چگونه این استاندارد رادیویی با برد کوتاه کار می کند و چگونه از آن استفاده می شود . ما این فناوری را به شما معرفی می کنیم و ما فعال سازی NFC در ایفون؛ نحوه فعال سازی را به شما نشان می دهیم. NFC یکی از این اصطلاحاتی است که اپل در آیفون های جدید ارائه می دهد. با این حال ، بسیاری از کاربران هنوز هیچ آگاهی در مورد معنی و چگونگی استفاده از آن ندارند.

با این وجود ، این فناوری را می توان به سادگی توضیح داد : NFC یک فناوری رادیویی است که امکان انتقال داده ها بین دستگاه ها را از مسافت کوتاه ، حداکثر 1.6 اینچ  فراهم می کند ؛ بنابراین شبیه به فناوری شناخته شده بلوتوث است. اما ، با این فناوری ، فقط مقادیر اندکی از داده های نوشته شده بر روی برچسب های الکترونیکی ( به اصطلاح برچسب های NFC ) که به اشیاء فیزیکی متصل هستند قابل انتقال هستند . از آنجا که تبادل موفقیت آمیز داده ها نیاز به نزدیکی فرستنده و گیرنده دارد . این فناوری بسیار ایمن تر و جاسوسی دستگاه سخت تر است.

کدام آیفون ها دارای قابلیت NFC هستند ؟

اگرچه اولین تلفن های هوشمند مجهز به این فناوری در سال 2008 منتشر شدند . اپل از آیفون 6 شروع به تجهیز کلیه مدل های جدیدتر آیفون به ماژول NFC کرد. بر این اساس ، مدل های آیفون زیر دارای این تراشه هستند : iPhone 6 ، iPhone 6 Plus ، iPhone 6s ، iPhone 6s Plus ، iPhone SE ، iPhone 7، iPhone 7 Plus ، iPhone 8 ، iPhone 8 Plus ، iPhone X ، iPhone XS ، iPhone XS Max ، iPhone XR و همچنین iPhone 11 و iPhone 11 Pro .

فناوری NFC چیست و چه کاربردی دارد ؟

فعال سازی NFC در ایفون؛ نحوه فعال سازی ؛ NFC در آیفون چگونه کار می کند ؟

برای مدت طولانی ، این فناوری منحصراً برای استفاده از سرویس پرداخت تلفن همراه اپل ( Apple Pay ) تأیید شد . آیفون دارای این قابلیت برای تکمیل مراحل پرداخت در فروشگاه هایی که از این فناوری پشتیبانی می کنند ، است . بعد از اینکه اپل عملکرد NFC را در آیفون برای توسعه دهندگان برنامه با چارچوب ( Core NFC ) باز کرده بود ، iOS 13 اکنون اجازه می دهد تا برچسب های NFC خوانده شود . همچنین با استفاده از یک برنامه NFC برچسب گذاری شود. در داخل برنامه ، برچسب های NFC می تواند توسط کاربر نوشته شده و به اقدامات مرتبط شود. این امکان از آیفون 7 به بعد در تمام آیفون ها کار می کند.

کاربران همچنین قادر به اسکن برچسب های NFC با آیفون خود هستند ، به عنوان مثال ، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات خاص موجود در سوپر مارکت یا به دست آوردن اطلاعات در مورد نمایشگاه در موزه .

 

« حتما بخوانید  تاریخچه تلفن همراه ؛ توسط چه کسی گوشی و موبایل مخترع شد ؟

نحوه استفاده از NFC ؛ اسکن برچسب NFC در آیفون

در آیفون XS ، آیفون XR و همچنین آیفون 11 و آیفون 11 پرو ، این قابلیت ، بدون نیاز به شروع برنامه خواننده NFC ، می توانند اسکن شوند. این Background Tag Reading ( همانطور که اپل آن را نامگذاری کرده ) هر زمان که صفحه آیفون روشن شود به طور خودکار اتفاق می افتد. سپس سیگنال های مربوطه را در پس زمینه یک نگاه ثابت نگه می دارد. پس از شناسایی یک برچسب ، یک اعلان بر روی صفحه نمایش داده می شود. و باعث می شود کاربر بتواند مورد را در برنامه خواننده مربوطه باز کند.

فناوری NFC چیست

 

فعال سازی NFC در ایفون؛ نحوه فعال سازی : چگونه می توان از برنامه خواننده NFC آیفون استفاده کرد ؟

نحوه استفاده از NFC و برنامه خواننده NFC . اگر برای برچسب زدن و خواندن برچسب های NFC در برنامه میانبر ، آیفون XS ، XS Max ، XR ، 11 ، 11 Pro یا 11 Pro Max ندارید ، به یک برنامه ( NFC Reader ) نیاز دارید. به عنوان مثال ، می توانید برنامه رایگان ( NFC for iPhone ) را از App Store بارگیری کنید. با روشن شدن iOS 13 ، این برنامه شروع به خواندن و برچسب زدن در همه مدل های iPhone  می کند.


بیشتر بخوانید : NFC چیست و چه کاربردی دارد
ایردراپ انتقال فایل بین دستگاه های اپل
apple ؛ تاریخچه ی شرکت خاص اپل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .