مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

دریل نمونه بردار یا کرگیر چیست؟ کاربرد انواع دریل نمونه بردار

0 302
زمان مطالعه : 4 دقیقه

دریل نمونه بردار یا کرگیر چیست؟ کاربرد انواع دریل نمونه بردار ؛ آیا به دنبال بهترین تجهیزات برای سوراخ کردن دیوار های بتنی هستید ؟ با ابزار مناسب می توانید به راحتی سوراخ هایی ایجاد کنید تا بتوانید لوله ها ، سیم ها و سایر موارد را بدون نیاز به ایجاد چندین برش برای شکستن و از بین بردن مواد اصلی عبور دهید . در ادامه با ما همراه باشید تا برای شما دریل نمونه بردار یا کرگیر چیست؟ را توضیح دهیم و کاربرد انواع دریل نمونه بردار را برای حفاری هایتان معرفی کنیم.


دریل نمونه بردار یا کرگیر چیست؟

یک دریل نمونه بردار یک مته ی استوانه ای توخالی است که به شما امکان می دهد سوراخی کاملاً گرد در ماده ای که در حال حفاری آن هستید ، ایجاد کنید. از آن جا که مته توخالی است ، مواد حفاری از مرکز استخراج می شوند.

 

اولین دریل نمونه بردار از مصریان باستان بود که در 3000 سال قبل از میلاد اختراع شد.

 



این ماده اصلی بعدا توسط شرکت های مهندسی برای آزمایش استفاده می شود و اگر مواد به عنوان مثال بتن باشد ، متخصصان می توانند از این نمونه برای تعیین استحکام و پایداری استفاده کنند. همچنین از دریل های نمونه بردار می توان برای حفر چوب ، سنگ تراشی و حتی یخ به صورت عمودی ، افقی یا به صورت زاویه ای استفاده کرد. دریل های حفاری هسته بتونی می توانند از 1/2 اینچ تا 72 اینچ قطر داشته باشند و عمق حفاری عملاً نامحدود است. پس از اتمام حفاری ، یک تکه ی استوانه ای محکم یا ” هسته ” بتن از سوراخ خارج می شود. برنامه های کاربردی برای حفاری هسته بتونی بی پایان هستند.
کاربرد های دریل نمونه بردار core drill

دریل نمونه بردار یا کرگیر چیست؟ کاربرد های دریل نمونه بردار core drill

دریل نمونه بردار برای بسیاری از کاربرد ها مورد استفاده قرار می گیرد ، چه در جایی که نیاز به حفظ هسته باشد ( دستگاه حفاری که در بدست آوردن نمونه هسته مورد استفاده قرار می گیرد ، اغلب به عنوان کرگیر شناخته می شود . ) ، یا در جا هایی که حفاری می تواند با سرعت بیشتری انجام شود زیرا نیاز به حذف مواد کمتری نسبت به مته استاندارد است. این دلیلی است که دریل های نمونه بردار با نوک الماس معمولاً در ساخت و ساز ها مورد استفاده قرار می گیرد. این دریل برای ایجاد سوراخ هایی برای لوله ها و سایر نواحی با قطر بزرگ در بتن یا سنگ استفاده می شوند.

در صنعت ساخت و ساز از دریل نمونه بردار برای مواردی مانند ایجاد معابر برای لوله های لوله کشی و زهکشی ، فضایی برای سیم کشی برق از جمله خطوط تلفن و کابل ، نصب سیستم های گرمایشی ، تهویه و تهویه مطبوع و تست مقاومت استفاده می شود. در خانه های مسکونی دریل نمونه بردار برای درچه ی خشک کن ، شومینه ، قرار دادن لوله کشی ، سوراخ های تخلیه برای مسیرهای رانندگی و گاراژ ها استفاده می شود.

انواع دریل نمونه بردار

مانند بسیاری از ابزار های برقی ، دریل های نمونه بردار در اندازه ها و نقاط قوت مختلف برای مصارف مختلف به کار می روند. دریل نمونه بردار را می توان به صورت دستی تهیه کرد و برای استفاده در کار های خانه از مته های کوچکی نیز استفاده کرد ، در حالی که از دریل های بزرگ تر و قدرتمند تر در پروژه های بزرگ ساختمانی یا معدن استفاده می شود. در هنگام ایجاد سوراخ در بتن ، از یک دریل برش الماس برای کاهش میزان سر و صدا ، گرد و غبار و لرزش استفاده می کنند. دریل های نمونه بردار دارای چندین انتخاب انرژی از جمله الکتریکی ، پنوماتیک ( pneumatic ) و هیدرولیکی هستند ( که همه آن ها به منبع تغذیه مانند ژنراتور نیاز دارند ).
کاربرد های دریل نمونه بردار core drill

چگونگی ایجاد سوراخ در آثار بتنی

برای برش های حرفه ای بتنی ،  نیاز است که ابتدا منطقه مورد نظر حفاری شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ چیزی در زیر سطح بتن وجود ندارد که می تواند خطری ایجاد کند. پس از تأیید صحت شروع کار مطمئن ، برای برش بتنی از یک دکل حفاری برای پشتیبانی از وزن دریل استفاده می شود. دکل حفاری مانند پیچ و مهره ای برای کف خواهد بود تا ثبات و ایمنی بیشتری را فراهم کند . با حفر سوراخ از آب برای کاهش گرما ، اصطکاک و گرد و غبار استفاده می شود.

امید است که خواندن مطلب دریل نمونه بردار یا کرگیر چیست؟ کاربرد انواع دریل نمونه بردار ، برای شما مفید واقع شده باشد .
اگر شما به دنبال خرید یکی از این دریل ها هستید به راحتی میتوانید به صفحه خرید دریل در سایت تا خرید مراجعه کنید. در این صفحه می توانید دریل مورد نیاز خود را پیدا کرده و به سرعت و بدون تلف کردن وقت ، آن را خریداری کنید.

 

« حتما بخوانید  انواع دمنده و بلوور ها و میزان قدرت آن ها

بیشتر بخوانید :

نحوه ایجاد سوراخ در شیشه با دریل

دریل سرکج چیست و چه کاربردی دارد ؟

دریل بتن کن SDS و انواع آن ها

مته دریل کبالت یا تیتانیوم ، کدام یک بهتر است ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .