مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

اتو کردن صحیح لباس ها و وسایل مورد نیاز برای اتو زدن حرفه ای

0 805
زمان مطالعه : 4 دقیقه

اتو کردن صحیح لباس ها و وسایل مورد نیاز برای اتو زدن حرفه ای ؛ خواه هر هفته ، هر روز یا فقط در مواقع ضروری اتو کنید ، ابزاری وجود دارد که به شما در تولید نتایج حرفه ای کمک می کند. اولین مرحله برای شروع یادگیری اصول اتو کردن , تنظیم دمای صحیح اتو برای پارچه های مختلف و تکنیک های مناسب است. پس از آن نوبت تهیه تجهیزات صحیح برای اتو کردن است. در ادامه مطلب وسایل مورد نیاز برای اتو حرفه ای لباس ها ذکر شده است تا با استفاده از آن ها لباس هایتان را به بهترین نحو اتو کنید و همیشه ظاهری تمیز و مرتب داشته باشید .


اتو کردن صحیح لباس ها و وسایل مورد نیاز برای اتو زدن حرفه ای

اتو کردن صحیح لباس ها : اتو بخار

موردی را که انتخاب می کنید باید براساس انتظارات عملکرد شما باشد.
در نظر گرفتن این پنج عامل در انتخاب اتو مهم است :

  • عملکرد گرمایش
  • ظرفیت بخار
  • سطح کفی
  • طول سیم
  • وزن

اتو کردن صحیح لباس

پارچه پرس

فراتر از اتو ، مهمترین ابزار بعدی برای اتو کردن موفقیت آمیز یک پارچه پرس است. معمولاً فقط یکبار طول می کشد تا با ایجاد یک لکه به شکل اتو بر روی لباس تمیز یاد بگیرید که از یک پارچه پرس استفاده کنید. آن پارچه کوچک بین آهن گرم و پیراهن گرانقیمت شما می تواند لباس مورد علاقه ات را نجات دهد. گرمای بیش از حد اتو می تواند برخی از الیاف طبیعی را بسوزاند و در واقع می تواند برخی از الیاف مصنوعی را ذوب کند.

 

بیشتر پارچه های فشرده از 100 درصد پنبه سفید ساخته می شوند تا در برابر حرارت مقاومت کنند و از انتقال رنگ به آن جلوگیری می کنند. یک پارچه پرس باید قابلیت اتو داشته باشد و با اتو خشک یا بخار استفاده شود. پارچه باید به اندازه کافی بزرگ باشد که هیچ بخشی از کفی اتو نمایان نباشد. شما می توانید یک پارچه آماده را خریداری کنید یا از یک دستمال تمیز ، صاف و سفید استفاده کنید.

 

 

اتو کردن صحیح لباس ها : تخته اتو

میز اتو برای هر اتو کردنی لازم است. میز اتو در اتو کردن لباس ها مهم است و اتو را آسان تر می کند ؛ با این حال ، شما می توانید بدون آن هم لباس ها و ملحفه ها را نسبتاً خوب اتو کنید. هنگام خرید میز اتو ، اندازه ، وزن و محل نگهداری آن را در نظر بگیرید. یا یک میز اتو داخلی یا سفارشی مناسب برای خانواده تهیه کنید ( کابینت های دیواری با تخته اتو کشویی).

 

اتو کردن

روکش تخته اتو

برای افزودن یک استایل به اتاق رختشویی ، روکش های تخته اتو در هر طرحی وجود دارد . از پایه خاکستری گرفته تا راه راه و گل گلی. علاوه بر طرح آن ، موارد دیگری نیزوجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. روکش پنبه ای با روکش تفلون به لباس شما نمی چسبد و تمیز کردن آن آسان است . 

آب پاش اتو

حتی با وجود یک اتو بخار مناسب ، یک آب پاش ، کار اتو کردن شما را بسیار ساده تر می کند. برای پنبه ، ملافه و اکثر پارچه های با الیاف طبیعی و ضخیم اتو کردن را آسان تر و سریع تر می کند.

میز اتو آستین

میز اتو آستین یکی از وسایل مورد نیاز برای اتو حرفه ای لباس ها است . هنگامی که آستین ها را بر روی تخته اتو معمولی اتو می کنید ، حذف همه چین و چروک ها بدون افزودن چین و چروک های دیگر به طول آستین ، تقریباً غیرممکن است. برای برخی از پیراهن ها مشکلی ندارد. با این حال ، برای بسیاری از لباس ها مانند لباس زنانه یا کاپشن ، کسی نمی خواهد یک خط جدا از خط لباس اضافه کند. به همین دلیل به میز اتو آستین نیاز دارید.

میز اتو آستین در واقع یک میز اتو مینیاتور است که دارای یک سطح باریک می باشد ، بنابراین می توانید یک آستین بلند را روی سطح آن اتو کنید . سطح میز به اندازه کافی باریک است که می توانید کل آستین را بدون ایجاد چین و چروک اتو کنید.

میز اتو آستین در بالای میز اتو معمولی شما قرار می گیرد.
یک میز چوبی یا فلزی محکم است و معمولاً دارای روکش پنبه ای است. برخی از آن ها دارای دو سطح برای آستین های با اندازه های مختلف هستند.  اگر مایل به خرید میز اتو آستین نیستید ، از یک رولپلاک خیاطی پر شده استفاده کنید تا در هنگام اتو کردن ، آن را داخل آستین بپیچید. 
اتو کردن صحیح لباس ها

اتو کردن صحیح لباس ها و وسایل مورد نیاز برای اتو زدن حرفه ای : بالشتک اتو

نگاهی به شانه های پیراهن یا ژاکت بیندازید.
آن ها گرد شده اند تا منحنی بدن ما را جا دهند.
هیچ کس دوست ندارد چین و چروک شدید در آن ایجاد شود . به همین دلیل است که یک بالشتک اتو برای ایجاد یک ظاهر بدون چروک ضروری است. ژامبون در قسمت خمیده قرار می گیرد تا گرما و فشار ناشی از اتو باعث ایجاد چین و چروک نشود. بالشتک اتو برای قسمت های خمیده در لباس زنان بسیار مهم است. 


بیشتر بخوانید :

راهنمای اتو کردن انواع پارچه و لباس ها
اتو پرس ؛ راهنمای خرید بهترین اتوهای پرسی
نحوه پاک کردن جای اتو روی لباس
بخارگر لباس چگونه لباس ها را اتو می کند ؟
« حتما بخوانید  راهنمای خرید بخار پز و نکات مهم هنگام استفاده
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .