مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

علت داغ شدن بدنه و درب یخچال ساید با ساید و گرم شدن

0 146
زمان مطالعه : 4 دقیقه

علت داغ شدن بدنه و درب یخچال ساید با ساید و گرم شدن ؛ این که یخچال و فریزر با عملکرد طبیعی هر از گاهی احساس داغی کند ، اتفاقی معمولی است. با این حال ، وقتی متوجه می شوید یخچال شما به طور غیرطبیعی گرم است ، می تواند مشکلی را نشان دهد. یخچالی که به طور مداوم مواد غذایی جدید داخل آن رفته و آن ها را خنک می کند ، می تواند به طور موقت گرم تر از حد معمول شود.  به عنوان مثال ، اگر در هنگام گرم و مرطوب بودن یخچال و فریزر خود ، درب آن را بیش از حد معمول باز و بسته کنید ، این امر می تواند باعث گرم تر شدن آن شود زیرا برای خنک نگه داشتن غذا باید مدت بیشتری کار کند.

همچنین ، پر كردن یخچال از غذای تازه یا غذایی كه نزدیك به دمای اتاق است باعث طولانی تر شدن فرایند خنك كردن غذا می شود و بنابراین می تواند باعث شود در اثر تماس دست شما با یخچال ، احساس کنید که بدنه یخچالتان داغ است . اگر بعد از 24 ساعت همچنان یخچال شما گرم بود ، باید با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید تا برای رفع مشکل ، به سراغتان بیایند .


علت داغ شدن بدنه و درب یخچال ساید با ساید و گرم شدن

در ادامه برای شما ، چند علت داغ شدن بدنه و درب یخچال که رایج است را ، آورده ایم . با ما همراه باشید .
علت داغ شدن بدنه و دور درب یخچال

روشن بودن دستگاه تولید گرما ( Electric Heater )

یخچال های مدل قدیمی خاص ، مانند یخچال های تولید شده در دهه 1980 و قبل از آن ، به دستگاه تولید گرمای برقی مجهز بودند. این دستگاه ها برای جلوگیری از تشکیل رطوبت بخاطر تراکم مواد غذایی در یخچال ، مورد استفاده بود . اگر یخچال قدیمی تری با این سیستم جلوگیری از رطوبت دارید ، با مشاهده افزایش دمای یخچال ، Heater آن را خاموش کنید.

کثیفی لوله کندانسور 

در حالی که یخچال های جدید غالباً Heater ندارند ، بسیاری از آن ها دارای لوله کندانسور گرم هستند . لوله کندانسور گرم همان عملکرد اساسی Heater را دارد : کاهش و محافظت در برابر تجمع رطوبت در یخچال . وقتی این لوله کثیف می شود ، شروع به داغ شدن می کند .

کثیفی سیم پیچ کندانسور

اگر گرما را تشخیص دادید توصیه می شود سیم پیچ های کندانسور را تمیز کنید و عملکرد فن خنک کننده کندانسور خود را بررسی کنید ، که برای خنک کردن سیم پیچ ها پس از خاموش شدن کار می کند. دستورالعمل های موجود در کتابچه راهنمای همراه با یخچال و فریزر خود را برای تمیز کردن سیم پیچ ها دنبال کنید ، یا برای کمک به یک متخصص تعمیر یخچال و فریزر تماس بگیرید .

اگر تصمیم دارید که خودتان آن را تمیز کردید ، حتما قبل از شروع این کار ، یخچال خود را از برق بکشید .

علت داغ شدن بدنه و دور درب یخچال

فیلتر هوا را پاک یا تغییر دهید (در صورت داشتن فیلتر)

برخی از یخچال ها با یک فیلتر اضافی طراحی شده اند که به منظور محافظت از سیم پیچ های در معرض گرد و غبار است. اگر یخچال شما فیلتر هوا دارد ، تمیز نگه داشتن آن باعث بهبود عملکرد کندانسورها در طول زمان می شود. برخلاف سیستم تهویه مطبوع ، لوازم آشپزخانه دارای صفحه نمایش های فلزی هستند که به جای تعویض ، شسته می شوند. می توانید صفحه را در سینک ظرفشویی خود با یک اسپری یا آب پاش تمیز کنید . همچنین ممکن است بتوانید آن را از طریق ماشین ظرفشویی شست شو دهید . اگر صفحه خراب یا خورد شده است ، جایگزین آن را سفارش دهید.

فن را بررسی کنید «داغ شدن بدنه و درب یخچال»

گرمای موجود در یخچال شما همچنین می تواند تحت تأثیر فن هایی باشد که جریان هوا را هدایت می کنند. فن که هوا را به سمت سیم پیچ های سرد هدایت می دهد و هوای گرم را به بیرون از دهانه پایین هدایت می کند ، برای تنظیم حرارت کندانسور ضروری است. ممکن است فن یخچال شما تمیز نباشد و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد . فن را پیدا کرده و از نزدیک آن را بررسی کنید.
اگر سیم پیچ ، فن و فیلتر را تمیز کرده اید و هنوز هم یخچال شما به طور عجیبی گرم است ، با یک تعمیرکار تماس بگیرید. یک متخصص می تواند به شما بگوید که یخچال شما از وضعیت مطلوبی برخوردار است یا نه و اینکه چرا یخچال شما اینقدر گرما دارد .

جمع بندی کلی

اگر بدنه و دور درب یخچال شما ، بیش از اندازه داغ می شود ، می تواند دلایل متعددی مانند کثیف شدن فیلتر هوا ، کثیفی یا خراب شدن فن یخچال ، کثیفی سیم پیچ کندانسور و … داشته باشد . تمامی این موارد ، مشکلات نسبتا ساده ای هستند که به راحتی توسط شما یا یک تعمیر کار ، قابل رفع شدن هستند . پس نگران نباشید و زودتر اقدام به رفع مشکل یخچال خودتان بکنید .
امیدواریم که مطلب علت داغ شدن بدنه و درب یخچال برای شما مفید بوده و به رفع مشکل شما ، کمک کرده باشد .

اگر قصد خرید یک یخچل فریزر جدید را دارید و یا می خواهید از جدید ترین مدل های یخچال فریزر موجود ، با خبر شوید ، می توانید با کلیک کردن بر روی خرید یخچال فریزر ، به صفحه ی مربوط به آن  منتقل شوید و از میان مدل های مختلف یخچال فریزر ، انتخاب کنید

بیشتر بخوانید:

« حتما بخوانید  مشکلات متداول یخساز یخچال ؛ آموزش عیب یابی و تعمیر

علت خاموش شدن یخچال و فریزر
دلایل ایجاد سر و صدای یخچال و فریزر
خرید یخچال فریزر و استفاده ی صحیح از آن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .