مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

علت خاموش شدن یخچال فریزر و روشن نشدن یخچال

0 261
زمان مطالعه : 4 دقیقه
علت خاموش شدن یخچال فریزر و روشن نشدن یخچال ؛ یخچال مطمئن ترین وسیله در هر خانه ای است. چه چیز دیگری سال ها و گاه دهه ها بدون وقفه کار می کند ؟ یخچال و فریزرها یکی از وسیله های مهم در خانه هستند زیرا مواد غذایی ما را سرد نگه می دارد و از فاسد شدن آن ها جلو گیری می کند . اگر یخچال فقط 2 ساعت از کار بیوفتد ممکن است همه مواد غذایی شما فاسد شوند و ازبین بروند . ما در این مطلب ” علت خاموش شدن یخچال فریزر و روشن نشدن یخچال” چندتا از دلایل رایج خاموش شدن یخچال را ذکر کرده ایم تا در هنگام ایجاد مشکل دلیل آن را سریعا بفهمید و آن را رفع کنید.

علت خاموش شدن یخچال فریزر و روشن نشدن یخچال؛ یخچال ها چگونه کار می کنند

یخچال و فریزر ها ، مانند همان سیستم اصلی کولر گازی در خانه یا ماشین شما کار می کند. یک حلقه بسته از مبرد ، گرما و رطوبت را از محفظه های داخلی ( عمدتا در فریزر ) جذب می کند و از یک سری کویل ها عبور می کند سپس گرمایی که جذب کرده را در هوا پخش کرده و از بین می برد. یک کمپرسور با تغییر مبرد از حالت گازی به شکل مایع ، انتقال حرارت را ممکن و تکرار می کند. آنچه که وقتی یخچال شما روشن می شود می شنوید ، صدای موتور کمپرسور است که کمپرسور را اجرا می کند .

علت خاموش شدن یخچال فریزر و روشن نشدن یخچال


نرسیدن برق به یخچال

این دلیل بسیار ساده به نظر می رسد . اما در بسیاری مواقع خاموش شدن یخچال فقط به دلیل قطع شدن برق است . دستگاه دیگری را در نزدیکی یخچال و فریزر امتحان کنید. دستگاه دیگر را در همان پریز برق که یخچال شما به آن وصل شده است وصل کنید. اگر آن دستگاه نیز کار نمی کند ، جعبه فیوز یا مدار شکن را بررسی کنید.

کمپرسور معیوب

کمپرسور قلب یخچال است که وظیفه چرخه تبرید را بر عهده دارد. علت خاموش شدن یخچال فریزر و روشن نشدن یخچال ، ممکن است کمپرسور باشد. نقص موتور دلیل اصلی عدم کار کردن در یخچال و فریزر است. در بسیاری موارد ، واحد یخچال فوراً خاموش می شود یا اگر موتور خراب باشد ، اصلاً روشن نمی شود. موتور ها معمولاً هنگام خراب شدن حتما باید تعویض شوند. در چنین حالتی با یک متخصص تعمیر یخچال تماس بگیرید.
کمپرسور قسمتی است که مبرد یا مایع خنک کننده را فشرده می کند و مبرد را از طریق سیم پیچ های تبخیر کننده و کندانسور به گردش در می آورد. مشکلات کمپرسور شما ممکن است باعث خاموش شدن یخچال شود. تمیز کردن و روانکاری کمپرسور می تواند به جلوگیری از مشکل خاموش شدن یخچال کمک کند. کمپرسور را با جدا کردن یخچال از برق به مدت حدود 2 ساعت آزمایش کنید و دوباره آن را وصل کنید. اگر کمپرسور شروع به کار کرد ، احتمالا کمپرسور به دلایلی بیش از حد گرم شده است و موجب خاموش شدن یخچال شده است.

علت خاموش شدن یخچال فریزر؛ کویل های کثیف

در پشت یخچال کویل های کندانسور وجود دارد که گاز با فشار بالا را به مایع با فشار بالا تبدیل می کنند. در طی این تبدیل ، سیم پیچ های کندانسور گرمای زیادی را از پشت یخچال دفع می کنند. اگر سیم پیچ های کندانسور از خاک پوشیده شده باشند ، گرما ممکن است به درستی از بین نرود و یخچال ممکن است به طور کارآمد کار نکند و ممکن است کار را کاملاً متوقف کند. کویل های بیرونی را مطابق دستورالعمل سازنده تمیز کنید. این کار برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد لازم است.

کمبود مایع خنک کننده

اگر یخچال مایع خنک کننده کافی نداشته باشد ، ممکن است درست روشن نشود یا ممکن است اصلا کار نکند. مایع خنک کننده از طریق سیم پیچ های تبخیر کننده جریان می یابد و هوای موجود در یخچال را خنک می کند و سرانجام هوای سرد را به بخش مواد غذایی ارسال می کند. بنابراین هنگامی که سطح این مبرد کافی نباشد ، ممکن است یخچال به درستی کار نکند. ما توصیه می کنیم برای پر کردن مجدد مبرد ، با یک متخصص تعمیر یخچال و فریزر مشورت کنید.

علت خاموش شدن یخچال فریزر ؛ خازن معیوب

برای روشن شدن یخچال ، ترموستات سیگنال را به خازن می فرستد تا کمپرسور را تحریک کند و چرخه تبرید یخچال را شروع کند. اما وقتی خازن خراب می شود ، نمی تواند چرخه یخچال را تحریک کند و در بعضی موارد یخچال حتی روشن هم نمی شود.

 

« حتما بخوانید  یخچال فریزر، راهنمای خرید یخچال فریزر و انواع آن

فضای نا کافی در اطراف یخچال

اطمینان حاصل کنید که جریان هوای کافی در اطراف یخچال وجود دارد. شما باید حداقل 3 اینچ از فضای بیرون در قسمت عقب و 1 اینچ در قسمت بالا فاصله داشته باشید تا به جذب گرما از سیم پیچ کمک کنید. فضای نا کافی کمپرسور را بیش از حد گرم می کند و باعث خاموش شدن یخچال می شود.

موارد بالا متداول ترین علت خاموش شدن یخچال فریزر و روشن نشدن یخچال است اما دلایل دیگری نیز می تواند وجود داشته باشد.

 

علت خاموش شدن یخچال و فریزر

در هنگام ایجاد مشکل در یخچال و روشن نشدن آن هر کاری که لازم است بکنید تا سرمای داخل آن را نگه دارید. صرف نظر از مشكل ، می توانید با باز نكردن درها تا حد ممكن از ذوب شدن مواد غذایی و خراب شدن آن ها جلوگیری كنید. هر بار که درها باز می شود درجه حرارت در محفظه یخچال و فریزر بالا می رود.
 اگر بار ها یخچال خود را تعمیر کرده اید اما باز هم خاموش می شود ، بهتر است بجای صرف هزینه های اضافی برای تعمیر  ، به فکر خرید یک یخچال نو باشید . اگر تصمیم به خرید یخچال گرفته اید روی خرید یخچال و آبسردکن کلیک کنید تا دنیایی از یخچال های جدید و با کیفیت سایت تا خرید را مشاهده کنید . 

بیشتر بخوانید :

دلایل ایجاد سر و صدای یخچال و فریزر

خرید یخچال فریزر و استفاده ی صحیح از آن

سیستم خنک کننده 3 گانه Triple Cooling یخچال سامسونگ

راهنمای خرید یخچال ساید بای ساید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .