مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای انتخاب و خرید ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ BTU

2 183
زمان مطالعه : 8 دقیقه

راهنمای انتخاب و خرید ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ BTU

راهنمای انتخاب و خرید ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ BTU ؛ کولرهای گازی شامل گاز مخصوصی هستند که توسط کمپرسور این گاز به مایع تبدیل شده و به صفحه های دستگاه خواهند رسید. پس از جریان یافتن این گاز منقبض شده بر روی صفحه ها ، دمای محیط که دمای گرمیست را جذب کرده. و بر اثر دمای دریافتی مایع موجود به گاز اولیه تبدیل خواهد شد. این کار تا زمانی که تمام گرمای موجود در محیط گرفته شود، ادامه خواهد یافت. با توجه به اینکه اگر کمپرسور در زمانی طولانی مشغول به فعالیت باشد، ممکن است آسیبی جدی ببیند.

باید مساحت فضایی که کولر گازی در آن قرار خواهد گرفت متناسب با ظرفیت کولر گازی باشد. ظرفیت مناسب انتخاب هوشمندانه ایست. زیرا در دو حالت ظرفیت بالا و ظرفیت پایین در مقابل مساحتی خاص آسیب رسان خواهد بود و دما و رطوبت موجود در محیط در حد ایدآل تامین نخواهد شد. از این رو باید در کنار نوع کمپرسور به کار رفته، ظرفیت کولر گازی و کمپرسور نیز مناسب باشد. این میزان ظرفیت با واحد BTU سنجیده خواهد شد.
راهنمای انتخاب ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ

عدد BTU بیشتر به چه معناست؟

کولر گازی ها در مدل های پنجره ای ، اسپلیت و ایستاده موجودند. هر کدام از این مدل ها در ظرفیت های مختلف تولید شده اند، اما مدل های اسپلیت یا دو تیکه بیشترین تنوع و طرفدار را دارند. هر چه میزان BTU بیشتر باشد، میزان سرمایی که از طرف کولر وارد محیط خواهد شد بیشتر خواهد بود. معنی این نکته این نیست که دمای باد کولر خنک تر باشد، بلکه هر چه BTU بیشتر باشد میزان سرمایی که در واحد زمان و دوره زمانی خاص وارد محیط خواهد شد ، بیشتر است.

کولر گازی مناسب

BTU مناسب بر اساس متراژ محیط

در حالت کلی نمی توان برای متراژی مشخص عددی ثابت از ظرفیت را برای کولر گازی اعلام کرد، زیرا شرایط جوی و محیطی ، سایر وسایلی که در محیط موجودند و گرما تولید خواهند کرد ، درجه تابش آفتاب بر محیطی که قرار است کولر گازی در آن قرار گیرد، ارتفاع سالن و یا اتاقی که قرار است کولر گازی مورد استفاده قرار گیرد و مواردی از این دست در انتخاب ظرفیت مناسب تاثیر گذار خواهد بود. اما در شرایط جوی مناسب و متوسط با در نظر گیری فاکتورهای استاندارد می توان عددی تقریبی را اعلام کرد.

لازم است مصرف کنندگان شرایط را ریزتر بسنجند و با توجه به عدد اعلام شده ، میزان ظرفیت مناسب را تشخیص دهند. اگر دمای محیط از حالت میانگین بالاتر است لازم است برای تولید سرمای بیشتر عددی بزرگتری را برای ظرفیت در نظر گرفت. عکس این قضیه نیست صادق است، یعنی لازم است برای محیطی با دمای معتدل تر، میزان ظرفیت کمتر باشد.

  • کولر گازی مناسب محیطی به مساحت 36 متر مربع : 6000 تا 10000BTU
  • مناسب محیطی به مساحت 70 متر مربع : 10000 تا 16000 BTU
  • کولرگازی مناسب محیطی به مساحت 75 متر مربع تا 185 متر مربع : 16000 BTU تا 28000

 

راهنمای انتخاب ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ BTU؛ کولر گازی مناسب

راهنمای خرید ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ ، متر مکعب چیست؟ محاسبه ظرفیت کولر گازی 

محاسبه ظرفیت کولر گازی بر حسب متر مکعب به این معنی است که بر اساس حجم (متر مکعب) فضا که قصد خنک کردن آن را دارید، می‌بایست ظرفیت (مشخص شده به واحد BTU) مناسبی را انتخاب کنید. بر اساس معیارهایی که ذکر کردید، ظرفیت کولر گازی بر حسب متر مکعب به صورت زیر است:

1. برای فضایی به مساحت 36 متر مکعب، کولر گازی بین 6000 تا 10000 BTU مناسب است.
2. برای فضایی به مساحت 70 متر مکعب، ظرفیت کولر گازی بین 10000 تا 16000 BTU مناسب است.
3. برای فضایی به مساحت بین 75 متر مکعب تا 185 متر مکعب، ظرفیت کولر گازی بین 16000 تا 28000 BTU پیشنهاد می شود.
این مقادیر به توجه به عوامل مختلفی که تاثیر می‌گذارند مثل نور خورشید مستقیم، کیفیت عایق‌گذاری و … تنظیم می‌شوند.

راهنمای انتخاب متراژ کولر گازی

 

معیار تاثیر گذار برای انتخاب سایز مناسب کولر گازی کدامند ؟

شرایط و معیارهای زیادی در انتخاب سایز مناسب کولرگازی اهمیت دارد که در این قسمت از متن قصد داریم به آنها اشاره کنیم. البته این معیارها ممکن است بسته به شرایط خاص هر مکان و نیازهای خاص شما، اهمیت متفاوتی داشته باشند. در ادامه، توضیحات کوتاهی درباره هر یک از این عوامل آمده است:

1. نوع آب و هوا: آب و هوای منطقه که در آن سیستم کولر نصب می‌شود، بسیار مهم است. در مناطق گرم و خشک، نیاز به یک کولر با ظرفیت بالاتر وجود دارد.

2. آفتاب‌گیر بودن محل مورد نظر: اگر محیط شما دارای نور خورشید مستقیم است، نیاز به یک کولر با ظرفیت بیشتر خواهید داشت.

3. میزان تردد افراد: در صورتی که محیط دارای تردد زیاد افراد است، کولر باید بتواند حجم بیشتری از هوا را خنک کند.

4. تعداد افراد حاضر در محیط: هرچه تعداد افراد بیشتر باشد، نیاز به یک کولر با ظرفیت بیشتر خواهید داشت.

5. وسایلی که ایجاد گرما میکنند: اگر در محیط تجهیزات یا وسایلی وجود دارند که گرما ایجاد می‌کنند (مانند رایانه‌ها، یخچال فریزر، دستگاه‌های الکترونیکی و غیره)، نیاز به کولر با ظرفیت بیشتر است.

6. میزان ارتفاع سقف: در فضاهای با سقف بلند، نیاز به یک کولر با ظرفیت بیشتر است تا توانایی خنک کردن همه نقاط فضا را داشته باشد.

7. عایق بودن محیط: فضاهای با عایق‌گذاری مناسب، نیاز به کولر با ظرفیت کمتری دارند.

8. تعداد پنجره‌ها: در فضاهای با تعداد زیادی درب و پنجره، احتمال نفوذ حرارت بیشتر است و نیاز به کولر با ظرفیت بیشتر خواهید داشت.

بنابراین، توصیه می‌شود که در انتخاب کولر گازی، همه این عوامل را در نظر بگیرید تا بهترین تجربه خنکای فضا را داشته باشید.

راهنماي انتخاب کولر گازي بر اساس متراژ BTU

اهمیت انتخاب سایز کولر گازی بر اساس متراژ

انتخاب سایز مناسب کولر گازی بسیار مهم است و این امور می‌توانند از تأثیرات مهمی بر روی کارکرد و راحتی شما در فضای مورد نظر داشته باشند. در زیر به برخی از دلایل اهمیت انتخاب سایز مناسب کولر گازی بر اساس متراژ اتاق اشاره شده است:

1. بالا یا پایین رفتن بیش از حد دمای اتاق:
– اگر کولر گازی ظرفیت کمتری داشته باشد، نمی‌تواند به بهترین نحو دما را کاهش دهد و فضا به حالت کاملاً خنک نخواهد رسید. در نتیجه، اتاق بیش از حد گرم خواهد شد.

– اگر کولر گازی ظرفیت بیش از حد داشته باشد، ممکن است دمای فضا به حالت خیلی پایین‌تر از حد نرمال برود که می‌تواند برای سلامتی افراد مضر باشد.

2. از بین نبردن کامل رطوبت‌ از محیط:
– کولر گازی با ظرفیت کمتر ممکن است نتواند رطوبت را به بهترین شکل جذب کند. این ممکن است باعث ایجاد حس عدم راحتی در فضا شود.

– در مقابل، کولر گازی با ظرفیت زیاد ممکن است رطوبت را به حداقل برساند که می‌تواند بر راحتی تنفس و کیفیت هوای داخل اثر منفی داشته باشد.

3. افزایش مصرف برق:

– اگر کولر گازی بیش از حد بزرگ برای فضای مورد نظر باشد، مصرف برق بیشتر خواهد شد که می‌تواند در بلندمدت هزینه‌های انرژی را افزایش دهد.

– از طرف دیگر، اگر کولر گازی ظرفیت کمتری داشته باشد، ممکن است برای خنک کردن فضا نیاز به زمان بیشتری داشته باشد که ممکن است باعث افزایش طول مدت استفاده و در نتیجه مصرف کمتر برق شود.

4. خرابی‌ و مشکلات احتمالی کولر گازی:
– استفاده از کولر گازی با ظرفیت نامناسب ممکن است باعث افت فشار کولر و خرابی‌های زودرس آن شود.

– علاوه بر این، اگر کولر گازی بیش از حد بزرگ باشد، ممکن است سیستم خاموش و روشن شدن بیش از حد تکرار شود که ممکن است طول عمر کولر را کاهش دهد .

با توجه به این نکات، انتخاب سایز مناسب کولر گازی بهینه سازی کارکرد و کارایی آن را به حداکثر می‌رساند و همچنین هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهد.

راهنماي انتخاب کولر گازي بر اساس ظرفيت

شرایطی که بر میزان ظرفیت مورد نیاز تاثیر گذارند:

  • اگر کولر گازی در طبقه آخر و یا طبقه اول ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد لازم است 4000 BTU بر ظرفیت اعلام شده اضافه شود.
  • برای اتاقی که در معرض آشپزخانه قرار دارد 4000 به ظرفیت درج شده در موارد بالا بیفزایید.
  • برای پنجره هایی که زاویه قرار گیری به نسبت نور آفتاب بله نحوی است که نور به آن برخورد کند
  • به ازای هر پنجره به ظرفیت 1500 بی تی یوی بیشتر نیاز دارید.,تعداد افراد موجود در اتاق نیز بر اضافه شدن ظرفیت مورد نیاز می افزاید و لازم است با هر نفر بیشتر 600BTU بر ظرفیت کولر گازی که قصد خرید را دارید بیفزایید.
  • اگر فضایی که کولر گازی در آن مورد استفاده قرار می گیرد فاقد نور گیر باشد می توانید 1000BTU از ظرفیت تعیین شده کمتر خریداری کنید.

برای خرید بهترین مدل کولر گازی در گوگل جمله روبرو را سرچ کنید و روی اولین نتیجه کلیک کنید : خرید بهترین کولر گازی از بانه دات کام

 

راهنمای انتخاب ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ

می توان ظرفیت را بالاتر انتخاب کرد؟

در حالت کلی می توان گفت در ایدال ترین شرایط یا محیط عایق برای هر 46 متر مربع 1200 BTU ظرفیت مورد نیاز است.

راهنمای انتخاب ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ ؛ اگر در منطقه جغرافیایی گرم و خشک زندگی می کنید ، می توانید برای مساحت در اختیارتان ظرفیت بالاتری به نسبت استاندارد تعیین شده خریداری کنید. اما در غیر این صورت توصیه ما این ات که این کار را نکنید. زیرا خریداری کولری با ظرفیت بالا کارایی مناسبی برای سایر محیط ها ندارد. با توجه به اینکه کولر گازی در کنار وظیفه ی اصلیش کاهش دمای محیط است .

اگر ظرفیت بالا باشد از میزان رطوبت موجود به میزان کمی کاسته خواهد شد و کولر با تشخیص اینکه دمای محیط به حد قابل قبول رسیده است ، خاموش خواهد شد و وظیفه ی دومش را به خوبی انجام نخواهد داد.

خرید کولرگازی

 

کولر گازی ها در برندهای مختلف و با ظرفیت های متفاوت تولید خواهند شد . از برترین برندهایی که این محصولات را با کیفیت بالا و ظرفیت های متنوع و مناسب تولید خواهند کرد می توان از یونیوا ، ال جی ، سامسونگ ، گری ، بوش ، جنرال گلد ، زانتی ، ایوولی و … نام برد. 

جدول انتخاب انواع کولر گازی اسپلیت بر اساس متراژ

انتخاب کولر گازی مناسب بر اساس متراژ فضا و نیازهای سرمایشی شما مهم است. برای انتخاب ظرفیت مناسب کولر گازی، معمولاً از واحد اندازه‌گیری به نام BTU (British Thermal Unit) استفاده می‌شود. BTU نشان‌دهنده توانایی کولر گازی در جذب حرارت و خنک کردن فضا است.

برای انتخاب مناسب‌ترین کولر گازی بر اساس متراژ فضا، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

1. اندازه‌گیری متراژ فضا: ابتدا متراژ (مساحت) فضایی که می‌خواهید خنک کنید را با دقت اندازه بگیرید. این اندازه معمولاً به متر مربع (متراژ) نمایش داده می‌شود.

2. محاسبه BTU موردنیاز: برای محاسبه ظرفیت مناسب کولر گازی، نیاز به تعیین توانایی حرارتی (BTU) دارید.

3. انتخاب کولر گازی: پس از محاسبه BTU موردنیاز، به دنبال کولر گازی با ظرفیت نزدیکتر به این مقدار بگردید. بیشترین BTU موردنیاز ممکن است بر روی کولر گازی یا برچسب محصول نمایش داده شده باشد.

توجه داشته باشید که عواملی مانند ارتفاع سقف، اطلاعات بیشتر در مورد میزان عایق‌گذاری فضا، تعداد و اندازه پنجره‌ها و درها، و میزان گرمایش از منابع دیگر نیز ممکن است بر انتخاب کولر گازی تأثیر بگذارند.

ظرفیت کولر گازی (BTU) متراژ مناسب
9000BTU12 تا 20 متر مربع
12000BTU20 تا 30 متر مربع
18000BTU30 تا 45 متر مربع
24000BTU45 تا 60 متر مربع
30000BTU60 تا 75 متر مربع
36000BTU75 تا 90 متر مربع
48000BTU90 تا 120 متر مربع

 

سخن پایانی :

امیدواریم که با مطالعه این راهنمای خرید کولر گازی بر اساس ظرفیت پاسخ سوال خود را گرفته باشید. در صورتی که مایل به خرید کولر گازی اصل با قیمت ویژه تخفیفدار هستید به سایت baneeh.com مراجعه کنید مشاوره خرید رایگان بگیرید ؛ و با کد تخفیف baneh-com با ثبت خریدتان تخفیف دریافت کنید .

اگر هنوز سوالی مانده که پاسخ ان را نیافتید لطفا در بخش سوالات ان را از ما و دیگران بپرسید. و در صورتی که موضوعی در متن راهنمای انتخاب ظرفیت کولر گازی بر اساس متراژ درج نشده بود ان را برای ما بنویسید تا دیگران هم از ان بهره ببرند. اگر نیاز به مشاوره و یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت ، مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .

مطالب مرتبط :

موتور کولر گازی T4 چیست ؟ آشنایی با کلاس آب و هوایی T4

ارور و کد خطای کولر گازی اسپلیت

کولر گازی بدون باد سامسونگ Samsung Wind Free

علت سر و صدای کولر گازی پنجره ای چیست ؟ آموزش رفع مشکل

علت خاموش نشدن فن کولر گازی


سوالات متداول

چگونه می‌توان عمر مفید کولر گازی را افزایش داد؟

برای افزایش عمر مفید کولر گازی، مراقبت و نگهداری منظم ضروری است. تمیزی فیلترها و اطمینان از عدم وجود نشتی‌، نصب آن در محیط مناسب با توجه به شرایط هوا و نور خورشید نیز تاثیرگذار است.

چگونه می‌توان از افزایش کارایی کولر گازی در فصل گرم تابستان بهره‌برد؟

استفاده از پرده‌های مناسب با ضخامت خوب و سایه‌دهی محیط، استفاده از روشنایی مصنوعی کمتر در اتاق‌ها، و کنترل تعداد و اندازه پنجره‌ها و درها به کاهش بار حرارتی کمک می‌کند و کارایی کولر گازی را افزایش می‌دهد.

از طريق راهنمای قیمت خرید
2 نظرات
  1. zhn می گوید

    تنها عامل تعیین کننده برای انتخاب کولرگازی یا آبی، میزان رطوبت محیط هست؟

    1. it1it می گوید

      سلام دوست عزیز
      خیر
      تعداد در و پنجره و ارتفاع مکان نحوه ورود نور و نوع اب و هوا و البته متراژ محیط اثر گذار است لطفا
      کولر گازی ؛ راهنمای خرید کولرگازی و بهترین انتخاب
      را مطالعه کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .