مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

راهنمای خرید غذاساز و ماشین آشپزخانه « نکاتی که قبل از خرید بدانید»

0 141
زمان مطالعه : 5 دقیقه

راهنمای خرید غذاساز و ماشین آشپزخانه « نکاتی که قبل از خرید بدانید» ؛ خرید هر وسیله ی الکتریکی نیازمند دانش و آگاهی کافی است . تا خریداران بتوانند بر اساس ملاکهای درست و اصولی خرید کنند و انتخابی درست داشته باشند . بر پایه ی همین اصل مهم ، تا خرید مجموعه ای کامل تحت عنوان راهنمای خرید برای کاربران در نظر گرفته است .

در این مجموعه هم می خواهیم راهنمای خرید لوازم الکتریکی اشپزخانه ، مانند خرد کن ، غذاساز ، چرخ گوشت و … را درج کنیم . در ادامه با ما باشید . تا خرید با بررسی های تخصصی در این زمینه شما را در انتخاب بهتر کمک خواهد کرد . با مراجعه به سایت تا خرید ، از مدلهای مختلف تلویزیون و یخچال و لباسشویی ، ظرفشویی و همه ی لوازم آشپزخانه دیدن کنید . همچنین با مطالعه ی بررسی های تخصصی به انتخاب ایده آل خود برسید .

راهنمای خرید غذاساز: کاربرد غذاساز و ماشین آشپزخانه

افرادی که بطور مداوم در اشپزخانه هستند و از پختن غذاهای خوشمزه و انواع دسر و کیک برای عزیزانشان لذت میبرند . حتماً می دانند که ابمیوه گرفتن ، مخلوط کردن ، هم زدن و … چقدر زمان بر است .داشتن یک غذاساز می تواند لذت آشپزی را چند برابر کند . غذاساز « Food processor» از جمله وسایل برقی آشپزخانه است . این وسیله ی برقی بیشتر برای خورد کردن و پودر کردن انواع مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

با کمک غذا ساز می توانید انواع غذاها را با همدیگر مخلوط و ترکیب کرد ، یا به اصطلاح میکس کرد . برای نمونه برای یکنواخت کردن و میکس کردن انواع سس ها ، کوفته ها و … می توان از غذاساز استفاده کرد . غذاساز یک وسیله ی برقی بسیار پر کاربردی است . اگر می خواهید با انواع کاربردهای آن آشنا شوید .

 

راهنمای خرید غذاساز و ماشین آشپزخانه « نکاتی که قبل از خرید بدانید»

غذاساز در تهیه ی انواع غذا و تهیه ی انواع دسر و کیک به سرآشپزها کمک میکند . برای نمونه ؛ در تهیه ی انواع خمیر کیک می توان از غذاساز استفاده کرد . و یا اینکه در تهیه ی مخلوط کردن پیاز و گوشت یا برای له کردن انواع سسها ، گوجه فرنگی و … همچنین بره جای رنده و یا خورد کن هم می توانید از این وسیله ی محبوب استفاده کنید .

یا اینکه برای خورد کردن سبزی و یا گوشت و یا حتی خلال کردن سیب زمینی می توان از غذاساز استفاده کرد . میبینید که غذاساز یک وسیله ی بسیار کاربردی است و میتوان آن را یک وسیله ی ضروری در اشپزخانه دانست .

راهنمای خرید غذاساز « نکاتی که قبل از خرید بدانید»

دقت کرده اید که خرد کردن پیاز ، خلال کردن سیب زمینی ، ورقه ورقه کردن پنیرهای قالبی ، هم زدن خمیر کیک و یا خمیر پیتزا و … چقدر وقت گیر و خسته کننده هستند ! تمام این کارها را می توان به غذاساز سپرد ، تا در کمترین زمان و با دقت خیلی بیشتر آنها را انجام دهد . از این جهت است که کدبانوها غذاساز را یک ناجی و یک فرشته در اشپزخانه می نامند .

مطمئناً اکنون به این نتیجه رسیده اید که باید حتماً یک غذاساز در اشپزخانه داشته باشید . غذاسازی که فارغ از قیمت و حجم آن باید کم سر وصدا باشد ، از پس همه ی کارهای واگذار شده بربیاید ، وسیله ی سخت جانی باشد و سالهای سال در کنار شما بماند .در انتخاب یک غذاساز باید به چندین مورد توجه کنید .

برای نمونه باید به جنس محفظه ی غذاساز ، ظرفیت ، تیغه ها ، عملکرد و قدرت موتور ، تعداد سرعت موتور یا همان دور در دقیقه و قابلیت جدا شدن و شستشوی قطعات مختلف غذاساز  و … توجه کنید . در یک کلام میتوان گفت که هر چه سرعت دور در دقیقه و قدرت موتور بیشتر باشد، کیفیت و توان غذاساز نیز بیشتر خواهد بود .


راهنمای خرید غذاساز و ماشین آشپزخانه « نکاتی که قبل از خرید بدانید»

ظرفیت غذاساز و جنس محفظه

راهنمای خرید غذاساز ؛ غذاساز دارای ظرفیتهای مختلفی است ، بطور معمول غذاسازها دارای ظرفیتی مابین 1 تا 3.5 لیتر هستند. انتخاب اندازه ی مناسب غذاساز بستگی به تعداد افراد خانواده و میزان تنوع در برنامه ی غذایی شما دارد . اگر خانواده ی پرجمعیتی دارید و یا اینکه همیشه سر سفره چندین غذای متنوع درست می کنید . باید غذاسازی با ظرفیت 2.5 و یا 3 لیتر تهیه کنید. البته هر چه ظرفیت و اندازه ی غذاساز بزرگتر باشد ، هم قیمت آن بالتر می رود و هم در اشپزخانه فضای بیشتری می گیرد . معمولترین و پر استفاده ترین غذاساز دارای ظرفیتی برابر 1.5 تا 2 لیتر می باشند .

غذاسازهای با ظرفیت کمتر از یک لیتر ، برای افرادی مناسب است که قرار نیست ، کارهای زیادی را با آن انجام دهند . و تنها برای خرد کردن یک پیاز از آن استفاده می کنند .غذاسازهای 2 لیتری ، این غذاسازها با اندازه ی 2 لیتری و دهانه ی گشاد ، می توانند به راحتی غذاهای حجیم را در اسرع وقت آماده کنند . این نوع غذاساز برای خانواده های بیشتر از چهار نفر مناسب میباشد .غذاسازهای 1.5 تا 2 لیتر ، این نوع غذاسازها برای خانواده های کم جمعیت و دو نفره مناسب میباشد . و بدون گرفتن فضای زیاد در اشپزخانه می تواند غذای مورد نیاز خانواده ی کوچک را تامین کند .

ظروف مورد استفاده در غذاساز ، یعنی محفظه ی نگهداری مواد غذایی در غذاسازها یا از جنس پلاستیک پلیمر نشکن است و یا از جنس استیل ضد زنگ می باشند . هنگام انتخاب و خرید به جنس ظرف نیز دقت کنید . یادتان باشد که هر چه قیمت غذاساز پایین تر باشد ، سر وصدا ی آن بیشتر و میزان جابجایی آن در هنگام روشن بودن هم بیشتر می شود. اما غذاسازهای گران قیمت بی سرو صدا و ساکت هستند و آرام روی کابینت می نشینند .

 

« حتما بخوانید  راهنمای خرید جهیزیه عروس بر اساس رنگ سفید

راهنمای خرید غذاساز « سریع و دلپذیر

تیغه های غذاساز

راهنمای خرید غذاساز ؛ می دانید که غذاسازها دارای تعداد زیادی تیغه ی قابل تعویض هستند . به همین دلیل است که غذاسازها را همه فن حریف نیز می نامند . چرا که دارای چندین نوع تیغه هستند ، و هر کدام از تیغه ها کارایی خاصی دارند . برای نمونه تیغه های کوچک ، برای خمیر نان مورد استفاده قرار می گیرد .تیغه های کمی بزرگتر و معمولی برای خرد کردن و ریز کردن پیاز ، گوجه ، خیارز و سیب زمینی استفاده می شوند .

برای رنده کردن و ورقره ورقه کردن هم از صفحه های رنده و ورقه کن مخصوص استفاده می شود . و در آخر هم تیغه های همزن هستند که برای مخلوط کردن و هم زدن از آنها استفاده می شود . جنس تیغه ها هم را نباید فراموش کنید ، چرا که ار موارد مهم خرید به شمار می روند .

پیشنهاد می شود که ، خانم های کدبانو و سرآشپز ، مبتدی ها و نوعروسان و همه ی کسانی که می خواهند آشپزی راحت و شیرینی را تجربه کنند ، حتما از غذاساز استفاده کنند . میتوانیم در ساده ترین حالت بگوییم که ، غداساز یک وسیله است که کارهای تکراری و وقت گیر در آشپزی را در کمترین زمان ممکن انجام می دهد .

خوشحالیم که تا اخر متن « راهنمای خرید غذاساز و ماشین آشپزخانه « نکاتی که قبل از خرید بدانید» » با ما همراه شدید . امید واریم پاسخ گوی همه ی سوالات شما شده باشیم

بیشتر بخوانید :

با غذاساز چه غذاهایی میتوان درست کرد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .