مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

جاروبرقی چگونه کار می کند ؟ طرز کار جاروبرقی و نحوه عملکرد

0 223
زمان مطالعه : 4 دقیقه

جاروبرقی چگونه کار می کند ؟ طرز کار جاروبرقی و نحوه عملکرد ؛ جاروبرقی ها یکی از راحت ترین وسایل نظافت خانگی اند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی ساده اما مؤثر آن برای تمیز کردن گرد و غبار و سایر ذرات ریز از روی سطوح با دست انجام شده است و تمیز کردن خانه ها به یک کار کارآمدتر و نسبتاً سریع تبدیل شده است.

جاروبرقی با استفاده از مکش ، زباله ها را از بین می برد و آن را برای دفع ذخیره می کند. این یک راه بسیار کارآمد برای از بین بردن زباله ها و گرد و غبار ناخواسته از خانه تلقی می شود. جاروبرقی های مختلفی در بازار وجود دارد که برای کاربر تولید می شود. ما از این محصول خیلی زیاد استفاده می کنیم ، اما آیا تا به حال فکر کرده اید که جاروبرقی ها چگونه کار می کنند ؟

جاروبرقی چگونه کار می کند ؟ طرز کار جاروبرقی و نحوه عملکرد

 فشار منفی

ساده ترین روش برای توضیح این که جاروبرقی ها چگونه کار می کنند ، این است که آن را مانند یک نی فرض کنید. هنگامی که یک نوشیدنی را از طریق نی می نوشید ، عمل مکیدن باعث ایجاد فشار هوای منفی در داخل نی می شود : فشاری که کمتر از جو اطراف باشد. دقیقاً مانند فیلم های فضایی ، جایی که نقض در ناحیه سفینه فضایی افراد را به فضا می کشد ، جاروبرقی فشار منفی را در داخل ایجاد می کند ، که باعث جریان هوا به داخل آن می شود .

موتور الکتریکی

جاروبرقی از موتور الکتریکی برای چرخاندن یک فن استفاده می کند و هوا را مکش می کند و آن را از طرف دیگر ، به داخل کیسه یا سطل فشار می دهد تا فشار منفی ایجاد کند.

ممکن است فکر کنید که بعد از چند ثانیه کار شما متوقف شود ، زیرا فقط می توانید هوای کمی را به یک فضای محدود تحمیل کنید. برای حل این مشکل ، خلاء دارای درگاه اگزوز است که هوا را به طرف دیگر منتقل می کند و به موتور اجازه می دهد عملکرد خود را به طور عادی ادامه دهد.

جاروبرقی ها چگونه کار می کنند ؟

جاروبرقی چگونه کار می کند ؟ ؛ فیلتر

اما هوا فقط از یک طرف عبور نمی کند و از آن طرف دیگر بیرون رود زیرا این برای افرادی که از جارو برقی استفاده می کنند بسیار مضر است . چرا ؟ جارو برقی همراه با خاك و زباله هایی كه جمع می کند . ذرات بسیار ریز را نیز جمع می كنند كه تقریباً برای چشم نامرئی هستند.

اگر این ذرات به انداره زیاد استنشاق شوند ، می توانند باعث آسیب به ریه ها شوند. از آنجا که همه این ذرات توسط کیسه جمع نمی شوند . جاروبرقی هوا را از حداقل یک فیلتر عبور می دهد تا تقریباً همه گرد و غبار را از بین ببرد وتنفس دوباره هوا امن باشد.

 

« حتما بخوانید  مزایای استفاده از زودپز ؛ فواید و 7 مزیت برتر استفاده آن در آشپزی

سعی کنید فیلتر جارو برقی خود را تمیز نگهه دارید .
اکثر فیلتر ها قابل شستشو هستند بنابراین آن ها را با مواد شوینده ملایم در آب بشویید و تمیز کنید .
اجازه دهید فیلتر کاملاً خشک شود .
این بسیار مهم است زیرا یک فیلتر مرطوب کار خود را به درستی انجام نمی دهد.
فیلتر های پاره شده ، آسیب دیده یا بیش از حد فرسوده باید کاملاً جایگزین شوند .
هنگام خرید یک فیلتر جدید ، شماره مدل جارو برقی خود را برای دستیابی به آن نیاز خواهید داشت.

 

جاروبرقی چگونه کار می کند ؟ ؛ اتصالات جاروبرقی 

قدرت جاروبرقی نه تنها با قدرت موتور آن تعیین می شود ، بلکه اندازه پورت ورودی نیز تاثیر دارد ، بخشی که زباله ها را جمع می کند . هرچه اندازه آن کوچک تر باشد قدرت مکش بیشتر حاصل می شود .

زیرا فشردن همان مقدار هوا از طریق یک گذر باریک تر به این معنی است که هوا باید سریعتر حرکت کند. به همین دلیل به نظر می رسد که اتصالات جاروبرقی با درگاه های ورودی باریک و کوچک ، مکش بسیار بالاتری نسبت به نوع بزرگتر دارند.
با نگاهی به لوازم جانبی جاروبرقی ، گزینه های موجود بسیار زیاد اند .
حتی ممکن است فکر کنید که به آن ها احتیاج دارید یا نه.
درست است که شما نیازی به مجموعه کاملی از پیوست های جارو برقی ندارید. با این حال ، یک مجموعه از لوازم جانبی خوب می توانند زندگی شما را از نظر نظافت راحت تر کنند.

انواع مختلفی جارو برقی وجود دارد. اما همه آن ها بر روی همان اصل ایجاد فشار منفی با استفاده از فن ، به دام انداختن خاک مکیده ، تمیز کردن هوا توسط فیلتر و سپس رها کردن آن کار می کنند. جهان بدون آن ها مکانی بسیار خاکی خواهد بود.

سایت تا خرید انواع مدل های مختلف جارو برقی را جهت خرید مشتری های خود قرار داده است . برای تهیه جارو برقی می توانید از سایت تاخرید دیدن کنید.

تفاوت های اصلی بین جاروبرقی مرطوب و خشک


بیشتر بخوانید :

جاروبرقی ؛ راهنمای خرید جاروبرقی و آشنایی با انواع آن

راهنمای خرید جارو شارژی « جارو برقی یا جارو شارژی »

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .