مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تفاوت غذاساز و مخلوط کن چیست ؟

0 608
زمان مطالعه : 4 دقیقه

تفاوت غذاساز و مخلوط کن چیست ؟ کار هر دو مخلوط کن و غذاساز این است که بار کار را سبک تر کرده و آماده سازی غذا را آسان تر کنند. هر دو وسیله برای انجام وظایف خود از تیغه ها و موتورها استفاده می کنند ، اما مکانیسم های خاص متفاوتی دارند. با این وجود خرید هم مخلوط کن با سرعت بالا و هم یک غذاساز باهم به صرفه نیست. اگر هر اینچ مربع فضا برای شما مهم است و به هیچ وجه جایی برای دو وسیله جدید ندارید. یا می خواهید فقط یک وسیله خانگی داشته باشید که بتواند همه کار ها را انجام دهد باید یکی از آن ها را بخرید . ما در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت تفاوت غذاساز و مخلوط کن چیست ، بنابراین بعد از مطالعه این مطلب می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناسب تر است .


تفاوت غذاساز و مخلوط کن چیست ؟

مخلوط کن برای مواد کاملاً ریز ساخته شده است و برای عملکرد کامل ، به مقداری مایع احتیاج دارد.
از تیغه ثابت در پایه استفاده می کند و توانایی مخلوط کردن مواد جامد را ندارد.
غذاساز ها دارای اتصالات قابل تعویض مختلفی مانند دیسک های برش خورده و تیغه ها است که همگی توانایی خرد کردن مواد جامد و همچنین رنده کردن و تهیه آرد سوخاری را دارند. مخلوط کن به طور معمول برای غذاهایی که به طور عمده به صورت مایع درست می شوند بهتر است ، در حالی که یک غذاساز ، برای غذا هایی که در نهایت کاملاً جامد هستند بهتر است.

مخلوط کن ها و غذاساز ها هر دو برای انجام وظایف خود از تیغه ها و موتورها استفاده می کنند ، اما مکانیسم های خاص هر دستگاه بسیار مهم است. طبق گفته ( Bon Appetit ) ، موتور مخلوط کن به طور معمول از موتور غذاساز قدرتمندتر است و باعث ایجاد بافت نرم و ابریشمی غذاهای ترکیبی می شود. با این حال ، تیغه های مخلوط کن تیز نیستند. در واقع ، آن ها دارای تیغه های کندی هستند. به همین دلیل ، مخلوط کن ها برای کار با مایعات و ایجاد بافت های صاف بهتر هستند. از طرف دیگر ، یک غذاساز از تیغه های تیز استفاده می کند ؛ این ، به علاوه اضافه کردن لوازم جانبی مانند تیغه خردکن ، به یک غذاساز اجازه می دهد تا چندین کار از قبیل خرد کردن و خلال کردن را انجام دهد.
تفاوت بین غذاساز و مخلوط کن چیست

بهترین غذاها برای مخلوط کن

مخلوط کن مواردی مانند کوکتل ، اسموتی و سس را به بهترین نحو تهیه می کند .
مخلوط کن ها برای مخلوط کردن مایعات و تهیه سس ها عالی هستند.
شکل مخروطی آن ، همه چیز را به تیغه های موجود در پایین هدایت می کند.
همچنین ، از آنجا که پارچ مخلوط کن بسیار عمیق است ، احتمال سرریز کمتری دارد.
تیغه های میکسر به اندازه کافی بزرگ یا تیز نیستند ، آنچه که مواد را با هم مخلوط می کند موتور قدرتمند آن است.

بهترین غذاها برای غذاساز

مواردی مانند آرد سوخاری ، آجیل و نارگیل به بهترین شکل در یک غذاساز خرد می شوند.

آیا می توان از مخلوط کن و غذاساز به جای هم استفاده کنید ؟

هر دو دستگاه برای اهداف کاملاً متفاوت طراحی شده اند ، بنابراین پاسخ کوتاه ” نه ” است.
در حالی که بسیاری از شباهت ها بین این دو لوازم وجود دارد ،
تفاوت های ساختاری وجود دارد که آن ها را برای کار های آشپزی منحصر به فرد می کند . این که کدام یک بهتر است در نهایت به آنچه شما می خواهید از آن استفاده کنید بستگی دارد. تا زمانی که مایع در مواد تشکیل دهنده وجود داشته باشد ، موارد خاصی وجود دارد که می توان از مخلوط کن به جای غذاساز استفاده کرد ( به عنوان مثال اگر نیازی به خرد کردن مقادیر زیادی غذا نیست ، بلکه می خواهید پوره ، سوپ ها و سس ها را درست کنید) . اگر می خواهید مقادیر قابل توجهی از مواد غذا را تهیه کنید ، یک غذاساز بهترین گزینه است ، اگرچه نمی توان از آن برای تهیه اسموتی استفاده کرد.

 

« حتما بخوانید  علت صدای زیاد جاروبرقی چیست و چگونه رفع می شود ؟

آیا باید مخلوط کن خریداری کنیم یا غذاساز ؟
بحث و تبادل نظر در مورد خرید هرکدام از آن ها معمولاً با پاسخ به یک سؤال ساده قابل حل است : آیا محصول نهایی شما بیشتر جامد است یا مایع ؟ یک غذاساز دارای تیغه های تیز است که به سرعت و به راحتی مواد را خرد می کند ، برش می دهد . اما اگر یک دستور العمل خواستار پوره یکنواخت یا هر نوع بافت مایع صاف است ، بهتر است از مخلوط کن استفاده کنید. مخلوط کن ها همچنین در خرد کردن یخ بهترین هستند.

اکنون با که میدانید تفاوت غذاساز و مخلوط کن چیست ، می توانید تصمیم بگیرید کدام یک را برای خود خریداری کنید . با مراجعه به صفحه خرید خردکن و غذاساز در سایت تا خرید می توانید هرکدام را که می خواهید مشاهده و خریداری کنید . تا خرید، خریدی آسان و مطمئن را تضمین می کند .

 


بیشتر بخوانید :

راهنمای خرید بهترین مخلوط کن حرفه ای

راهنمای خرید غذاساز « سریع و دلپذیر بپز »

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .