مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

معرفی 10 فیلم برتر سال 2016 : پرفروش ترین فیلم ها

0 194
زمان مطالعه : 9 دقیقه

لالالند « La La Land »

معرفی 10 فیلم برتر سال 2016 : پرفروش ترین فیلم ها : فیلم پرطرفدار لالا لند ، به کارگردانی دیمیل شیزل ، یکی از برترین فیلمهای سال 2016 تبدیل شده است . شیزل در سال 2014 نیز با ساخت فیلم « شلاق» یکی از درخشانترین و موفق ترین در طی این چند سال اخیر سینما انتخاب شده است. داستان فیلم لالا لند ، داستان دختر جوانی است به نام « میا» . میا یک بازیگر هالیوودی است و در عطش رسیدن به موفقیت و ستاره شدن است .

آشنا شدن میا با یک نوازنده ی پیانو ، ماجرای عشقی رویایی را در فیلم خلق می کند . اما در طول داستان ، رابطه ی عاشقانه ی آنها بحران ها و جدایی هایی را به خود می بیند که این رابطه ی عمیق را به یکی از رابطه های غم انگیز تبدیل می کند . بدون شک داستان عاشقانه ی بین دو بازیگر فیلم « میا و سباستین » از جذابترین و به یادماندنی ترین تجربه های سینما در طی این چند سال اخیر است . از دیگر نکات برجسته ی لالالند ، ترکیب دو حالت متناقض در فیلم است .

از یک طرف فیلم داستانی رویایی و آسمانی را به تصویر می کشد و از طرفی دیگر در پایان داستان تمام رویاهای دست نیافتنی را با واقعیت های تلخ حقیقی ترکیب می کند . طراحی صحنه و لباس و فیلمبرداری فوق العاده و موسیقی  بی عیب و نقص از دیگر نکات برجسته ی فیلم است . این عشق خیالی و رویایی اما پوشالی چنان تماشاگر را در دام زرق و برقش گرفتار می کند که خیالی ترین رویاها را نیز به خورد تماشاگر می دهد و او را غرق خود می کند . در یک کلام می توان فیلم « لالالند » را خیالی ترین سراب عاشقانه دانست که هرگز حقیقت نخواهد داشت .

10 فیلم برتر سال 2016

بازیچه « The Handmaiden» «معرفی 10 فیلم برتر سال 2016 : پرفروش ترین فیلم ها»

پارک چان ووک ، کارگردان فیلم بازیچه است. بازیچه یک فیلم عاشقانه است . فیلمی است که دهه ی 1930 را به روایت تصویر می کشد . این فیلم ، محدوده ی زمانی که ژاپن ، کره را اشغال کرده است را به نمایش گذاشته است . داستان توطئه های دختر پیشخدمتی را بیان می کند که در خانه ی زنی ثروتمند استخدام می شود و از افسردگی و ناراحتیهای درونی زن صاحب خانه سوء استفاده می کند و توطئه هایی به راه می اندازد . این فیلم در سال 2016 اکران شده و مورد توجه منتقدین قرار گرفته است . این فیلم را می توان در رده ی فیلمهای هنری دسته بندی کرد. به علت ساختارهای پیچیده ی فیلم ، برای رده ی سنی بالای 18 سال توصیه می شود. مدت زمان پخش این فیلم

، 145 دقیقه است .

 

10 فیلم برتر سال 2016
10 فیلم برتر سال 2016

.

10 فیلم برتر ؛ عزیز آمریکا « American Honey »

نویسنده و کارگردان موفق و مطرح « آندریا آرنولد » در سال 2016 . یک فیلم به نام « American Hone » عزیز آمریکایی را منتشر کرده است . فیلم در مورد . زندگی دختر نوجوانی است که بخاطر مشکلات خانوادگی از خانه فرار کرده و اکنون با گروهی زندگی می کند که اشتراک مجله می فروشند . و برای فروش خانه به خانه می روند و در تمام خانه های غرب میانه ی آمریکا را زیر و رو می کنند .

دختر نوجوان « استار» با یکی از رهبران گروه « جیک » آشنا می شود . و با وجو خطرات متعددی که متوجه اوست . اما گروه را رها نمی کند و همچنان به ماندن در گروه ادامه می دهد . این فیلم تا اکنون . چندین جایزه را به خود اختصاص داده است . بهترین بازیگر زن و بهترین کارگردان و بهترین فیلم مستقل را از آن خود کرده است . این فیلم نگاهی طنزآمیز و گزنده ای به دو طیف زندگی متفاوت دارد و بیان می کند که در این دنیا . آن چیزی که از بین رفته عشق و محبت واقعی است .

خرچنگ « The Lobster»  

فیلم خرچنگ «  The Lobster» کاری از لانتیموس-فیلیپو است . مدت زمان فیلم 119 دقیقه است. ماجرای داستان خرچنگ ، به این صورت است که در شهری خیالی ، عده ای از مردم زندگی می کنند . زندگی در این شهر خیالی دارای قوانین خاصی است . یکی از قانونهای مهم این شهر خیالی ، این است که هیچکس حق ندارد بصورت تکی و منفرد زندگی کند . تنهایی ممنوع است و همه باید زوج باشند . افرادی که تنها هستند توسط ماموران به هتلی مخصوص برده می شوند و در آن هتل ، چند روز فرصت دارند که زوج مناسبشان را پیدا کنند و گرنه به حیوان تبدیل می شوند .

این فیلم دو گروه از انسانها ، مجردها و زوج ها را با هم مقایسه می کند و هر دو را با صحنه هایی که خالی از انتقادی طنزآمیز نیست رد می کند . این فیلم از طرفی تنها بودن را نمی پسندد و از طرفی دیگر با هم بودن را هم به هر قیمتی رد می کند . در این میان «دیوید» هم یکی از آن افراد تنهاست که به این هتل آورده شده و باید صرف چند روز زوجی را انتخاب کند و گرنه به خرپنگ تبدیل خواهد شد . اما دیوید که به تازگی همسرش را از دست داده است انتخاب زوج دیگر برایش سخت است .

10 فیلم برتر سال 2016
10 فیلم برتر سال 2016

اگر سنگ از آسمان ببارد« Hell or High Water»

 

10 فیلم برتر سال 2016
10 فیلم برتر سال 2016

اگر سنگ از آسمان ببارد « Hell or High Water » فیلمی بی نظیر به کارگردانی دیوید مکنزی و نویسندگی تیلور شریدن است . یک فیلم جنایی . سرقتی است و در این فیلم داستان دو برادر که برای نگه داشتن مزرعه ی خانوادگیشان ، نقشه ی سرقت در بانک را در سر دارند ، نمایش داده می شود . این فیلم برای اولین بار در جشنواره ی فیلم کن 2016 اکران شد .

از همان فیلمهای قانون شکن آمریکایی است . از یک طرف داستان دو برادر فداکار ( بن فاستر و کریس پاین ) که برای نجات مزرعه شان در تگزاس دست به سرقت بانک می زنند . و از طرفی دیگر ماجرای جف بریجر و گیل بیر منگام را که به دنبال آن دو برادر هستند ، صحنه های اکشن و نفس گیری را به فیلم می دهد . این فیلم در واقع زندگی در غرب تگزاس را با توجه به قوانین و اراتباطات درنده ای که بین بانک ها و دولت و کشاورزان از جان گذشته وجود دارد ، بازگو می کند .

« حتما بخوانید  چرا باید عطر بزنیم؟ فواید عطر زدن و 10 مزیت استفاده از عطر

 

 

 

 

 

مونا « MOANA » 

انیمیشن مونا ، ماجرای دختر نوجوان ماجراجویی است که به پیروی از قوانین اجدادش دل به دریا می زند و به دریانوردی می رود تا اکتشافات بیشتری را به پرونده ی اکتشافات اجداداش اضافه کند . مونا خانواده اش را ترک می کند و سر بر روی یک ماجراجویی بزرگ می نهد . اجداد مونا 3 هزار سال پیش جزایر متعددی را کشف کرده بودند و مونا برای اثبات خود و برای اکتشافات بیشتر این راه را انتخاب می کند .

در نهایت قهرمان داستان « مونا» در می یابد که برای قهرمان بودن و اثبات خودش باید خودش را بشناسد و بداند که هست و برای چه آمده است . مونا برای اکتشافاتش به سوی جنوب اقیانوس آرام می رود و در آنجا بطور ناخودآگاه با فرهنگ این منطقه هم آشنا می شود .

10 فیلم برتر سال 2016
10 فیلم برتر سال 2016

ساحره « The Witch» یکی از 10 فیلم برتر 

ساحره ، فیلمی است به کارگردانی Robert Eggers . در این فیلم به وجود شیطان اشاره شده است . و حضور شیطان در زندگی را امری احتمالی نه ، بلکه قطعی میداند . ساحره داستان خانواده ای را بیان می کند که به سالها قبل از شهرشان رانده شده و طرد شده اند . این خانوداه در بیرون شهر زندگی می کنند و با وجود اینکه طرد شده اند . اما زندگی شرافتمندانه ای دارند . ویلیام و کاترین به همراه پنج فرزندشان ، زندگی می کنند . تا اینکه فرزند کوچکشان بی دلیل ناپدید می شود تاماسین دختر بزرگ خانواده شاهد ناپدید شدنش است .

ساحره به ظاهر داستان زندگی خانواده ای ست که خود را از اجتماع جدا کرده اند . و به دور از مردم زندگی می کنند و این خیلی عادی و طبیعی است . تا اینکه ترسهای درونی انسان باعث می شوند . تاریکی های بیرون را ببینند. ساحره می گوید که شیطان ، ممکن است خیلی واقعی و جدی در زندگی ما باشد . اما شیطان هم شیطان است و دیگر هیچ… شیطان نمی تواند . عامل اصلی ترس و ناامیدی باشد. آن چیزی که آدمها را دچار ترس و ناامیدی و شکست می کند شیطان درون قلب خودشان است . چیزی که در اصل موجبات شکست انسان را فراهم می کند . غرور ، ترس ، تعصبات ، خرافات و… است . و این در حالی است که مهربانی و دلسوزی در نقطه ی مقابل این صفات قرار دارد .

 

10 فیلم برتر سال 2016
10 فیلم برتر سال 2016

10 فیلم برتر  : بخوان خیابان « Sing Street »

بخوان خیابان اثری هنری از جان کارنی است .این فیلم با بازیگرانی مانند ماریا دویل کندی و ایدان گیلن و لوسی بوینتون در سال 2016 اکران شد . این فیلم ، زندگی پسر چهارده ساله ای را بیان می کند که با پیدایش مشکلات مالی از خانه فرار می کند . این پسر در حال رشد بعد از فرار از خانه به دختری دل میبازد و سعی می کند با پیوستن به گروه موزیک ، او را تحت تاثیر قرار دهد . این پسر نوجوان در طی این ماجرا درپی پیدا کردن هویتی برای خودش است . این فیلم آشفتگی های روحی و روانی نوجوانان را نمایش می دهد و با ترکیب رقص و آهنگ در مکانهای عمومی حس خوبی را در فیلم بوجود می آورد .

بهترین فیلم ها
بهترین فیلم ها

شکار انسانهای سرگردان « Hunt For The Wilderpeople » از 10 فیلم برتر 

این فیلم به کارگردانی تیکای ویتینی به اجرا درآمده است . این فیلم قطعاً تجربه ای لذت بخش به شما خواهد داد. فیلمی است که ماجرای ارتباط پسر بچه ای تپل و خلافکار با مردی تنها و گوشه گیر و اخمو را بیان می کند . این فیلم ماجرای پسری 13 ساله به نام ریکی بیکر را نمایش می دهد . ریکی پسری چاق و عصبانی و بزهکار هم هست. ریکی را که در مرکز حمایت کودکان بوده است به دلیل خلافی که از او سر زده به یک سکونت گاه جنگلی می برند . بلا فالکنر ، مادر خوانده ی ریکی ، با مهربانی از ریکی استقبال می کند . در این سکونت گاه جنگلی زندگی جدید ریکی شروع می شود .

 

بهترین فیلم ها
بهترین فیلم ها

 

مهتابی

مهتاب « Moonlight »

فیلم مهتاب « Moonlight » به کارگردانی   Barry Jenkins در سال 2016 اکران شده است . و به عنوان یکی از بهترین فیلمهای اخیر سینمای آمریکا آن یاد شده است . در یک کلام این فیلم داستان زندگی مردی سیاه پوست را بیان می کند که در شرایط سخت در شهر میامی زندگی می کند .

مهتاب، فیلمی است در شرح زندگی سیاه پوستان. توصیف مصیبتهای عمیق و سخت زندگی سیاه پوستان را بسیار عادی و گذارا . فیلم مهتاب زندگی مردی را نمایش می دهد که به دنبال یافتن جایگاه واقعی اش در این دنیا است . ابتدای فیلم با کودکی لاغر و نحیف سیاه پوستی آغاز می شود . و این کودک بزرگ می شود در حالیکه همچنان نام سیاه را به همراه خود یدک می کشد .

این کودک با نام کایرن ، در سن 9 سالگی به فروشنده ی مواد فروخته می شود . و این چنین احساسات و اعتماد به نفسش شکل می گیرد . زندگی کایرن از همان کودکی تا نوجوانی پر از سوالاتی است بی پاسخ . مهتاب فیلمی است که به راحتی تماشاگر را تحت تاثیر شدید احساسات و نگاه های عمیق صورتهای بازیگر فیلم قرار می دهد . آنچه که در عمق نگاه بازیگران است فراتر از یک نگاه ساده است . نگاه ها و احساساتی که در صورت بازیگران فیلم مهتاب است ، غوغا می کند .

 

 

 

 

با بررسی و مطالعه « معرفی 10 فیلم برتر سال 2016 : پرفروش ترین فیلم ها » امیدواریم از دیدن این فیلم ها لذت کافی را ببرید . اگر شما عزیزان هم در مورد این مطلب نظری دارید خوشحال میشویم با ما به اشتراک بگذارید .

 


 

بیشتر بخوانید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .