مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

کاربرد دریل چکشی یا هامر دریل Hammer Drill چیست ؟

0 430
زمان مطالعه : 5 دقیقه

کاربرد دریل چکشی یا هامر دریل Hammer Drill چیست ؟ تجهیزات حفاری مدت زمان طولانی با ما بوده اند . از 4000 سال قبل از میلاد انسان از علم حفاری استفاده كرده است. برای درک نحوه کار یک مته چکشی ، باید کاربرد دریل چکشی یا هامر دریل Hammer Drill را بدانیم و درک کنیم که مته چکشی برای چه کاری ساخته شده است. 

کاربرد دریل چکشی یا هامر دریل Hammer Drill

یک مته چکشی ، برای ایجاد سوراخ روی سطوح سخت استفاده می شود. ما اغلب باید در سطوح سخت که می تواند از سیمان ، آجر یا سنگ ساخته شده باشد سوراخ هایی ایجاد کنیم تا به کمک میخ ها اشیاء را روی دیوارها نگهداریم. ما اغلب باید مواردی مانند قاب ، چوب لباسی ، قلاب و غیره را به دیوار بزنیم ، تا اتاق های ما ، جادار به نظر برسند. علاوه بر ابزار های خانگی ، از مته های چکشی برای کار های صنعتی و ساختمانی نیز استفاده می شود زیرا ممکن است سوراخ هایی مانند مونتاژ ، اتصال و سایر کارها مورد نیاز باشد.

دریل های چکشی به طور معمول برای حفاری در ساخت و ساز و تولید استفاده نمی شوند ، بلکه برای حفاری های گاه به گاه و ایجاد سوراخ در بتن یا سنگ تراشی مورد استفاده قرار می گیرند. دریل های چکشی تقریباً همیشه دارای یک اهرم یا سوئیچ هستند که از قفل ویژه ” کلاچ چکش ” قفل می شود و این ابزار را به یک مته معمولی برای کار با چوب یا فلز تبدیل می کند. مته های چکشی گران تر و حجیم تر از دریل های معمولی هستند ، اما برای کاربرد هایی که جنس سطح ناشناخته است ، ترجیح داده می شود. 

 

اگر قصد خرید دریل چکشی را دارید ، می توانید به صفحه سایت از خرید رجوع کنید تا بهترین دریل ها را با ارزان ترین قیمت خریداری کنید .

علم حفاری

آیا تاکنون سعی در ایجاد سوراخ کرده اید ؟
بگذارید با یک شیء نازک شروع کنیم ، یک صفحه کاغذ .
برای ایجاد یک سوراخ کوچک در کاغذ ، احتمالاً از سوزنی برای سوراخ کردن سطح آن استفاده خواهید کرد.
حال بگذارید فرض کنیم که شما دارای لایه هایی از ورق های کاغذی هستید و می خواهید سوراخی ایجاد کنید که تمام لایه ها را سوراخ کند. در این حالت ، ایجاد سوراخ فقط با فشار دادن سوزن دشوار خواهد بود. اگر شروع به پیچاندن سوزن کنید ، نتایج بهتری خواهید گرفت. و این دقیقاً همان جایی است که علم حفاری آغاز می شود.

برای حفر سوراخ با افزایش ضخامت و سختی سطح ، شما باید مته های پیچیده تری داشته باشید.
بنابراین ، علم دستگاه های حفاری به علم حفاری یا علم پیچ ها ، چکش زدن و علم اصطکاک استوار است و این ها همه برای ساختن دریل های چکشی ترکیب شده اند.

نحوه عملکرد دریل چکشی

در ادامه چکشی یا هامر دریل Hammer Drill ؛ دریل چکشی دارای یک مکانیزم چکش زنی یا ضربه ای است که در آن دو مجموعه دنده دندانه دار به طور مکانیکی با یکدیگر در تعامل هستند تا در هنگام چرخش بیت مته ، ضربه بزنند. این نوع مته غالباً با یا بدون عمل چکش مورد استفاده قرار می گیرد ، اما استفاده از عمل چکش به تنهایی امکان پذیر نیست . دریل چکشی دارای کلاچ مخصوص است که به آن اجازه می دهد تا نه تنها بیت مته را بچرخاند بلکه پانچ را نیز در داخل و خارج آن ( در امتداد محور بیت ) بچسبانید. فاصله واقعی که بیت در آن حرکت می کند و میزان ضربات آن بسیار ناچیز است و عملکرد چکش بسیار سریع است ( چند هزار ضربه در دقیقه ) .

اگرچه هر ضربه از قدرت نسبتاً کمی برخوردار است ، اما این هزاران ضربه در دقیقه برای شکسته شدن بتن یا آجر کافی است .

راهنمای خرید دریل و کاربرد انواع آن

 

طراحی اولیه مته چکشی

یک دریل چکشی به طور معمول از یک دستگاه حفاری و چکش تشکیل شده است و کل دستگاه به یک منبع الکتریکی متصل است. هنگامی که نیرو روشن است ، قسمت حفاری می چرخد ​​و قسمت چکش به سرعت بالا و پایین می رود تا یک عمل چکش زنی تولید کند. یک جزء بسیار مهم دستگاه حفاری بیت مته است. بیت های مته معمولاً از موادی ساخته شده اند که دارای شاخص سختی بالایی هستند و به یک پیچ شباهت دارند.

بیت های حفاری قابل جابجایی هستند و بسته به عمق سوراخ مورد نیاز ، می توانید بیت های حفاری در اندازه های مختلف را انتخاب کنید.

انواع دریل های چکشی « چکشی یا هامر دریل Hammer Drill»

مته های چکشی با توجه به این که در خانه یا صنعت مورد استفاده قرار می گیرند می توانند انواع مختلفی با نیاز های مختلف انرژی داشته باشند. همچنین بستگی به این دارد که آیا آن ها برای اهداف حفاری سبک در مدت زمان کوتاه استفاده می شوند ، یا برای اهداف حفاری سنگین که برای مدت زمان طولانی تری ادامه داشته باشد ، و همچنین به تعداد حفاری های مورد نیاز در واحد زمان بستگی دارد. اگر سطح خیلی سخت نباشد ، ماشین های حفاری ساده ( بدون قسمت چکش ) برای کار مناسب خواهند بود.

 

« حتما بخوانید  راهنمای خرید منگنه کوب ؛ معرفی انواع منگنه کوب

مته های چکشی شارژی و کوچک برای اهداف حفاری سبک و برای حفاری یک یا دو سوراخ در یک زمان مناسب است. کار های حفاری سنگین صنعتی یا ساختمانی نیاز به تجهیزات حفاری بزرگتر و قدرتمندتری دارند.

دریل های چکشی می توانند بدون سیم یا با سیم باشند .

 

 

دریل چکشی سیمی

من کاملاً مطمئن هستم که همه می دانند ابزارهای برقی سیمی چگونه کار می کنند.
شما آن ها را به برق وصل کرده و از آن ها استفاده می کنید.
دریل های چکشی سیمی نسبت به همتایان شارژی خود قوی تر هستند. دلیل این امر این است که مدل های سیم دار از زمان اتصال ، منبع تغذیه ثابت دارند. آن ها همچنین اغلب وزن کمتری دارند و نسبت به مدل شارژی ارزانتر هستند .

با این حال ، آن ها یک مشکل قابل توجه دارند ، ” عدم تحرک مدل های سیمی ” .
شما باید از سیم های تقویتی استفاده کنید یا امیدوار باشید منطقه ای که در آن کار می کنید دارای تعداد زیادی از پریز های مناسب باشد. به نظر من ، دریل های چکشی سیمی گزینه ی بهتری است ، اما باید اعتراف کنم که تحرک کمتری می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

دریل چکشی شارژی

دریل چکشی شارژی ( Cordless ) با استفاده از باتری داخلی کار می کند ، که به طور منظم باید شارژ شود. همانطور که در بالا ذکر شد ، اصلی ترین مزیت استفاده از مدل شارژی ، قابلیت حمل آن است. اگر در یک محیط بزرگ کار می کنید ، دریل چکشی بی سیم بسیار مفید خواهد بود. علاوه بر این ، اغلب اوقات سیم ها هنگام کار در فضاهای تنگ مانع هستند . دریل چکشی شارژی راحتی حمل و نقل و همچنین سهولت استفاده را ارائه می دهد. با این حال ، این واقعیت که با باتری کار می کند به معنای این است که مته چکشی بی سیم نمی تواند به اندازه یک مدل سیمی برای مدت زمان طولانی تری کار کند.

 کاربرد دریل چکشی یا هامر دریل Hammer Drill
 ابزارهای مفیدی برای ایجاد سوراخ و تخریب هستند. اگر تا به حال احساس کردید که نیاز به سوراخ کردن سطوح سخت دارید ، یک دریل چکشی بهترین گزینه برای شماست. من قطعاً توصیه می کنم که هر کس باید یکی از آن ها را در جعبه ابزار خود داشته باشد.

متشکریم از همراهی شما در چکشی یا هامر دریل Hammer Drill حالا شما می توانید انواع دریل های چکشی ، پیچگوشتی و ضربه ای را می توانید مشاهده و خریداری کنید. برای خرید و مشاهده جزئیات بیشتر انواع مته و دریل ها به صفحه سایت مراجعه کنید .
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .