مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تعویض صفحه سنگ فرز و آموزش گام به گام آن

0 944
زمان مطالعه : 3 دقیقه

تعویض صفحه سنگ فرز و آموزش گام به گام آن حذف یا نصب دیسک فرز یا سنگ می تواند برای مبتدیان گیج کننده باشد. این کار نیاز به تخصص کمی دارد زیرا این کار ساده ای است که با استفاده از ابزار حذف دیسک فرز مناسب ، چند ثانیه طول می کشد. بسته به ابزاری که در اختیار شماست ، روش های مختلفی برای حذف دیسک فرز شما وجود دارد. یکی از ساده ترین روش های حذف دیسک فرز ، استفاده از آچار های مخصوص است. با این حال ، اگر دستگاه سنگ را از یک دوست خریداری کرده اید و آچار های آن گم شده اند ، این پایان راه برای شما نیست. از طرف دیگر روش های دیگری در مورد تعویض صفحه سنگ فرز و آموزش گام به گام آن وجود دارد. در این مقاله تمام آنچه را که باید بدانید برای شما ارائه خواهیم داد.


تعویض صفحه سنگ فرز و آموزش گام به گام آن

تعویض صفحه سنگ فرز : مراحل گام به گام حذف دیسک فرز یا سنگ :

مرحله 1. برق را قطع کنید .

اولین و مهمترین کاری که شما باید انجام دهید این است که منبع تغذیه دستگاه فرز یا سنگ خود را جدا کنید. این کار برای جلوگیری از روشن شدن تصادفی فرز است که ممکن است باعث آسیب دیدن شما شود. اگر یک فرز سیمی دارید ، آن را از پریز برق جدا کنید. اگر یک چرخ زاویه شارژی دارید ، باید باتری ها را از ابزار جدا کنید. عدم وجود باتری همچنین باعث می شود تا ابزار سبک تر شود و تعویض دیسک فرز آسان تر شود.

 

تعویض صفحه سنگ فرز و آموزش گام به گام آن
رعایت نکات ایمنی فرز یک امر ضروری است که باید همیشه انجام شود.

 

مرحله 2. تعویض دیسک با استفاده از آچار های مخصوص .

هنگام خرید فرز جدید ، دو آچار مخصوص فرز وجود دارد که همراه با آن می باشند.
یکی از آچار ها مانند یک چنگال دو سر به نظر می رسد در حالی که دیگری شبیه آچار معمولی است. این ابزار برای فرایند حذف دیسک فرز ضروری است. بنابراین ، چگونه از آن ها استفاده کنیم ؟ ابتدا دو سوراخ بین موتور فرز و دیسک را مشخص کنید. سپس آچار را وارد کنید. پس از آن ، برای نگهداشتن دیسک و برای جلوگیری از چرخش دیسک کلید قفل سنگ فرز را فشار دهید. در آخر ، آچار دو سر را چرخانده تا دیسک از فرز خارج شود.

چگونه دیسک فرز یا سنگ را تعویض کنیم

مرحله 3. دیسک را بدون ابزار حذف کنید .

اگر ابزار لازم برای حذف و تعویض دیسک را ندارید ، وضعیت می تواند بدتر شود.
با این حال ، این بدان معنا نیست که کار به پایان رسیده است. شما هنوز هم می توانید دیسک ها و چرخ ها را بدون ابزار تعویض کنید. بدون ابزار تعویض صفحه سنگ فرز و آموزش گام به گام آن این همان چیزی است که احتمالاً از خودتان خواهید پرسید. خوب ، دیگر نگران نباشید ، می خواهیم یک روش ساده در مورد چگونگی حذف دیسک سنگ فرز بدون ابزار را آموزش دهیم . دستان شما برای رفع این مشکل ابزاری کافی خواهد بود. ابتدا از کف دست استفاده کنید تا به دیسک در خلاف جهت فلش روی دیسک ضربه بزنید و آن را بچرخانید تا مهره به اندازه کافی شل شود.

پس از این که مهره شل شد ، اکنون می توانید دیسک را با سهولت بردارید.
این کار ساده به نظر می رسد . با این حال ، اگر با این روش ها نتوانستید دیسک را بردارید . برای دسترسی آسان به پیچ و مهره درایو همیشه می توانید از انبردست برای شل کردن دیسک قدیمی استفاده کنید. در صورت عدم موفقیت همه روش های دیگر ، این باید آخرین راه حل باشد.

 

« حتما بخوانید  کاربرد فرز انگشتی و مینیاتوری و موارد استفاده از آن ها

مرحله 4. دیسک را برداشته و یک نمونه جدید را نصب کنید .

پس از شل شدن دیسک ، اکنون می توانید به راحتی آن را با دست خود جدا کنید.
با استفاده از همان تکنیک یاد گرفته شده در بالا ، دیسک جدید را روی پیچ درایو قرار دهید.
درست مانند دیسک قدیمی آن را قرار دهید. استفاده از دیسک مناسب برای یک سنگ فرز خاص مهم است.
اگر در مورد خرید نوع دیسک مطمئن نیستید ، می توانید دیسک قدیمی خود را به مغازه ببرید تا دیسک مناسب برای سنگ فرز خود را خریداری کنید. در آخر ، دیسک را در جهت مخالف دیسک قبلی یا قدیمی که خارج کردید ، محکم کنید.

 

برای خرید و مشاهده جزئیات بیشتر درمورد انواع مدل های دستگاه های سنگ فرز به صفحه خرید فرز در سایت تا خرید رجوع کنید.

 


بیشتر بخوانید :

آشنایی با انواع فرز و کاربرد های آن

نکات ایمنی و استفاده درست از فرز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .