مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

مقایسه Airplay و بلوتوث و تفاوتهایشان

0 73
زمان مطالعه : 4 دقیقه

مقایسه Airplay و بلوتوث و تفاوتایشان ؛ با وجود بسیاری از بلندگوهای بی سیم که با استفاده از Airplay یا بلوتوث کار می کنند ، فکر کردیم که توضیح مزایا و معایب هر دو فناوری به شما کمک می کند تا مشخص کنید کدام یک برای شما مناسب تر است.

بلوتوث چیست ؟

بلوتوث یک پلت فرم بی سیم جهانی است که در طیف وسیعی از دستگاه های الکتریکی یافت می شود که شامل تلفن های همراه ، لپ تاپ ها ، دوربین ها ، چاپگرها ، وسایل خانه و حتی اتومبیل می شود .در دنیای صوتی ، بلندگوهای بلوتوث اجازه می دهند موسیقی شما از یک دستگاه به دستگاه متصل دیگر به صورت بی سیم پخش شود.

AirPlay ایر پلی چیست ؟

از طرف دیگر ، ایر پلی AirPlay پلت فرم اختصاصی وای فای اختصاصی اپل است که به کاربران امکان می دهد محتوای صوتی یا تصویری دیجیتال را به سایر دستگاه های پشتیبانی شده AirPlay منتقل کنند. برای مطالعه وبلاگ قبلی در مورد Airplay و مزایای آن اینجا را کلیک کنید.

 

مقایسه Airplay و بلوتوث  ؛ آیا واقعاً این دو تفاوت دارند ؟

مقایسه Airplay و بلوتوث AirPlay و Bluetooth دارای مزایا و معایب مشخصی هستند. علیرغم اینکه هر دو به طور مکرر برای جریان بی سیم استفاده می شوند ، بلوتوث و AirPlay در واقع با استفاده از دو فناوری کاملاً متفاوت کار می کنند.
شاید مهمترین تفاوت این دو در این است که AirPlay قابلیت پخش ویدئو را ارائه می دهد. اگرچه برای بلندگوهای موسیقی بی سیم مهم نیست ، اما این یک روش محبوب برای پخش YouTube یا سایر فیلم ها بر روی دستگاه هایی مانند تلویزیون های هوشمند است.
برخلاف بلوتوث ، که مستقیماً « نقطه به نقطه » بین دستگاه ها متصل می شود ، AirPlay با “piggybacking” در شبکه Wi-Fi خانه شما اتصال ایجاد می کند.

 

بلوتوث در مقابل AirPlay : تفاوت چیست؟

مقایسه Airplay و بلوتوث ایر پلی که یک فناوری اختراع شده توسط اپل است ، فقط برای استفاده در دستگاه های OSX ، رایانه های Mac و دستگاه های iOS در دسترس است ، برخلاف بلوتوث که در طیف وسیعی از دستگاه های ساخته شده توسط تعداد زیادی از تولید کنندگان کار می کند. این به طور معمول به این معنی است که دستگاه های پشتیبانی شده AirPlay به دلیل هزینه های صدور مجوز و هزینه های فنی ، هزینه بیشتری دارند.

 

مقایسه Airplay و بلوتوث

آیا یکی بهتر از دیگری است؟

اگر قرار بود هر دو را در رینگ بوکس بچسبانیم و اجازه دهیم Airplay و Blutooth مبارزه کنند ، برنده ای کامل وجود نخواهد داشت. مانند بسیاری چیزها ، همه چیز به سلیقه شخصی فرد برمی گردد. برای توضیح بیشتر در مورد این دو ، نکات مثبت و منفی آنها را بیان کردیم.

« حتما بخوانید  معرفی بهترین اسپیکر هوشمند ؛ بهترین اسپیکرهای هوشمند کدامند؟

جوانب مثبت Airplay :

AirPlay این قابلیت را دارد که در فاصله بسیار بیشتری از دستگاه ها نسبت به بلوتوث کار کند. به جای محدوده معمول بلوتوث ، دسترسی شبکه Wi-Fi به 10-20 متر محدود می شود. این بدان معناست که می توانید در خانه خود آزادانه جابجا شوید در حالی که آهنگ ها همچنان پلی می شوند . علاوه بر این ، AirPlay از فشرده سازی بدون ضرر استفاده می کند ، اما هر چیزی که از طریق بلوتوث پخش می شود از فشرده سازی با ضرر استفاده می کند.
AirPlay ارتباط مستقیمی بین دستگاه iOS و بلندگوی AirPlay ، از جمله کنترل میزان صدا را ارائه می دهد. هنگام استفاده از AirPlay ، شما واقعاً قادر به کنترل میزان صدای بلندگوی Airplay هستید ( نه فقط میزان صدای دستگاه iOS ).

معایب Airplay :

یکی از معایب استفاده از AirPlay شبکه بودن محصولات است که البته بسته به شبکه و دستگاه در پیچیدگی متفاوت است. به طور کلی ، این یک روش نسبتاً ساده است که با استفاده از بلوتوث تفاوت چندانی ندارد. AirPlay فقط در اپل و تعداد کمی از دستگاه های مجاز دیگر موجود است. که در مقایسه Airplay و بلوتوث ایرپلی را ضعیف می کند.

جوانب مثبت بلوتوث :

یکی از مزایای بلوتوث کاربرد بسیار گسترده آن و کار با تعداد زیادی دستگاه و سیستم عامل است. به همین دلیل دستگاه های بلوتوثی Android یا Windows Phone وجود دارند ، نه فقط دستگاه هایی که از نرم افزار iOS اپل استفاده می کنند. با بلوتوث می توان فقط میزان صدای دستگاه اصلی را که موسیقی شما از آن جریان دارد کنترل کرد ، نه دستگاه متصل ( مانند بلندگوی بی سیم ).
بلوتوث بسیار خوب به نظر می رسد. برای مثال محدوده Minx Air نه تنها از رمزگذار بلوتوث استاندارد (SBC) ، بلکه از AAC و aptX نیز پشتیبانی می کند. این بدان معنی است که اگر تلفن ، رایانه لوحی یا رایانه شما از AAC یا aptX پشتیبانی کند ، صدا با استفاده از این کدک درجه بالاتر از SBC ارسال ، دریافت و پردازش می شود.

معایب بلوتوث :

مقایسه Airplay و بلوتوث ؛ برخلاف AirPlay ، دستگاه های متصل به بلوتوث باید در نزدیکی یکدیگر باشند. بلوتوث در فشرده سازی با ضرر جریان می یابد ، که به خوبی فشرده سازی بدون افت AirPlay نیست.

با مطالعه مطلب مقایسه Airplay و بلوتوث شاید شما یکی را به دیگری ترجیح می دهید یا به طور کلی از پخش بی سیم استفاده نمی کنید .در قسمت نظرات در زیر نظرات خود را به ما اطلاع دهید !

بیشتر بخوانید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .