مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تفاوت میخکوب شارژی و بادی یا پنوماتیک

0 268
زمان مطالعه : 4 دقیقه

تفاوت میخکوب شارژی و بادی یا پنوماتیک ؛ با توجه به منبع تغذیه ، میخکوب ها به دو دسته تقسیم می شود. یکی میخکوب الکتریکی است که میتواند سیمی یا شارژی باشد و دیگری میخکوب پنوماتیک است که از نیروی کمپرسور هوا استفاده می کند و از آن به عنوان میخکوب بادی نیز نام برده می شود. دو نوع منبع تغذیه باعث می شود که مصرف کنندگان در هنگام خرید اولین میخکوب خود دچار سردرگمی شوند.

دلیل سردرگم شدن آن ها به دلیل این است که هر دو میخکوب وظیفه یکسانی را انجام می دهند اما ممکن است تفاوت هایی در ویژگی ها و عملکرد های کار خود داشته باشند و هر دو دارای جوانب مثبت و منفی باشند. برای به دست آوردن بهترین نتیجه در مدت زمانی کم باید تصویری از مقایسه بین دو نوع میخکوب داشته باشید. در اینجا یک مطالعه کامل مقایسه ای از یک میخکوب شارژی و یک میخکوب پنوماتیک ارائه شده است.

تفاوت میخکوب شارژی و بادی یا پنوماتیک


جابجایی و نگه داشتن آسان

لازم است قبل از خرید میخکوب در مورد انعطاف پذیری آن فکر کنید.
اگر مجبور هستید در یک منطقه کوچک کار کنید که به سختی می توانید از کمپرسور خود استفاده کنید ، باید میخکوب شارژی خریداری کنید . از آنجا که در اصل یک میخکوب شارژی قدرت کار را از باتری قابل شارژ می گیرد ، باتری قدرت کار و انعطاف پذیری را در اختیار کاربران قرار می دهد تا در هر زمان که بخواهند بتوانند حرکت کنند.

 

از طرف دیگر ، میخکوب پنوماتیک قدرت را از یک منبع فشرده شده هوا دریافت می کند
به طوری که کمپرسور هوا باعث می شود نیروی هوای پرقدرت برای هدایت میخ ها به سطح استفاده شود.
و به همین دلیل سازندگان آزادی انعطاف پذیری را برای جابجایی به دست نمی آورند.
آن ها مجبورند کل میخکوب را به همراه کمپرسور هوا در جایی که قرار است کار کنند حمل کنند.

مقایسه میخکوب شارژی و پنوماتیک یا بادی

مدت زمان اجرا

مدت زمان اجرا به این معنی است که میخکوب چه مدت کار می کند بدون این که متوقف شود . از آنجا که میخکوب قدرت را از باتری به دست می آورد و باتری مجبور به شارژ مجدد می شود ، بنابراین ممکن است که مدت زمان عملکرد بسیار کمتر از میخکوب های بادی باشد. زیرا وقتی باتری کم می شود ، کاربران باید کار خود را متوقف کنند. معمولاً زمان کار با میخکوب شارژی تقریباً نیم روز طول می کشد تا سازندگان مجبور به استراحت شوند و باتری را شارژ کنند.

از طرف دیگر ، میخکوب بادی بالاترین زمان را برای انجام هر کار دریافت می کند.
می توانید تا هر مدت که می خواهید با میخکوب کار کنید ، زیرا نیرو را از کمپرسور هوا دریافت می کند و نیازی به شارژ مجدد آن نیست .

 

« حتما بخوانید  دریل SDS با SDS Plus و SDS Max مقایسه چه فرق تفاوت دارد؟

ظاهر فیزیکی

میخکوب ها در واقع براساس راحتی کاربران ساخته می شوند.
اما هنوز هم تفاوت هایی در ظاهر این دو میخکوب وجود دارد.
معمولاً میخکوب شارژی بسیار کوچک و کم حجم تر از میخکوب پنوماتیک است ، از طرف دیگر میخکوب پنوماتیک نسبت به یک میخکوب شارژی حجیم تر است.

 

تفاوت میخکوب شارژی و بادی در وزن

در وزن این دو میخکوب تفاوت زیادی وجود دارد.
از آنجایی که میخکوب شارژی مجبور است باتری را در خود قرار دهد ، وزن این میخکوب بسیار بیشتر از یک میخکوب پنوماتیک می باشد. از طرف دیگر ، میخکوب بادی ريا، فاقد باتری است و بسیار سبک تر از نوع شارژی است.

 

توانایی کار کردن

اساساً توانایی کار با تعداد میخ هایی که در یک زمان شلیک می شود ، اندازه گیری می شود.
یک میخکوب شارژی از باتری تغذیه می شود بنابراین به راحتی و به خوبی کار می کند اما به ضرب گلوله یکی پس از دیگری نیاز است. اما یک میخکوببادی می تواند میخ ها را سریعتر از نوع شارژی شلیک کند زیرا فشار و نیرویی مناسب وارد می کند.

مقایسه میخکوب شارژی و پنوماتیک یا بادی

 

تفاوت میخکوب شارژی و بادی در هزینه

سرانجام ، اختلاف هزینه بین این میخکوب ها برای هر خریداری تمرکز اصلی است.
برای میخکوب پنوماتیک، شما باید یک کمپرسور هوا بخرید که به صورت جداگانه هزینه خواهد داشت.
اما می توانید از آن کمپرسور هوا در ابزار های دیگر هم استفاده کنید .

از طرف دیگر ، برای میخکوب شارژی باید باتری بخرید ،
برخی از کاربران باتری اضافی خریداری می کنند تا بتوانند بدون توقف کار کنند. در صورت گم شدن باتری ، از دیگری استفاده می کنند. در میخکوب شارژی ، نمی توانید برای مدت طولانی از باتری استفاده کنید به طوری که بعد از چند ماه باید باتری دیگری را خریداری کنید که در هزینه ها تأثیر خواهد گذاشت.

 

تفاوت میخکوب شارژی و بادی یا پنوماتیک  
هر دو نوع میخکوب برای کار مناسب است.
اما هرکسی سلیقه و شرایط متفاوتی دارد.
اگر پول کافی برای خرید باتری دارید و همچنین می خواهید انعطاف پذیری بیشتری هنگام کار کردن داشته باشید ، می توانید میخکوب شارژی را انتخاب کنید اما باید با اتمام شارژ باتری نیز روبرو شوید.

 

بعد از مقایسه میخکوب شارژی و پنوماتیک یا بادی و انتخاب میخ کوب مناسب ، برای خرید و مشاهده بهترین میخکوب ها روی خرید میخکوب و منگنه کوب کلیک کنید .

 


بیشتر بخوانید :

انواع منگنه کوب ها و ویژگی آن ها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .