مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

مزایا و معایب تمیز کاری با بخارشوی و کاربردهایش

0 810
زمان مطالعه : 4 دقیقه

مزایا و معایب تمیز کاری با بخارشوی و کاربردهایش ؛ تمیز کردن سطوح با بخار ، هنوز یک مفهوم نسبتاً جدید است اما اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده است. ابتدا بگذارید اصول تمیز کردن با بخار را مورد بحث قرار دهیم و این که چرا آن را به روش سنتی استفاده از مواد شیمیایی و پاک کردن آن با پارچه ترجیح می دهیم ، سپس مزایا و معایب تمیز کاری با بخارشوی را ذکر خواهیم کرد .


بخارشوی چیست ؟

آب تبخیر شده ، که از پیوست های دستگاهی که از نظر ظاهری شبیه جاروبرقی است ، خارج می شود و در بسیاری از سطوح در یک محیط خانگی یا صنعتی اعمال می شود. بخار بخارشوی فوق العاده گرم است ، معمولاً بالای 200 درجه فارنهایت. گرما اولین مؤلفه مهم است. گرما پیوند بین خاک یا لکه ها را به سطوح مختلفی که خاک به آن چسبیده شده است ، تضعیف می کند. مؤلفه دوم ” بخار خشک ” است . با استفاده از ” بخار خشک ” ، سطوح کثیف را می توان پاک کرد و خاک جمع شده را با یک حوله مرطوب شده با بخار که به بخارشوی وصل می شود ، پاک کرد.

چرا تمیز کردن با بخارشوی نسبت به نظافت سنتی مؤثرتر است ؟

تمام سطوح سخت در واقع متخلخل هستند.
بخار می تواند به آن منافذ نفوذ کرده و به آن خاک جاسازی شده برسد.
یکی از جالب ترین آزمایشاتی که انجام دادیم پاک کردن یک پیشخوان آشپزخانه با یک حوله میکرو فیبر با کیفیت خوب بود. سپس نیمی از پیشخوان را با بخار شوی تمیز کردیم. وقتی دستان خود را روی قسمت تمیز شده با بخار زدیم ، نسبت به نیمه دیگر صاف و ابریشمی تر بود و به تمیز بودن برتر آن گواهی داد.

مزایا و معایب تمیز کاری با بخارشوی و کاربردهایش

بخار گرم در منافذ مواد یا سطحی که باید تمیز شود ، نفوذ می کند و کاملاً تمیزتر از پاک کننده های معمولی است و این کار را بدون استفاده از مواد شیمیایی انجام می دهد. این کمبود مواد شیمیایی مورد استفاده در فرایند تمیز کردن برای افرادی که به مواد شیمیایی حساس هستند یا در تلاشند تا میزان استفاده از مواد شیمیایی در خانه های خود را کاهش دهند ، به ویژه در صورت حضور کودکان ، فواید بزرگی را به همراه دارد.

مزایای تمیز کردن با بخارشوی و کاربرد آن

کشتن میکروب ها ، باکتری ها و میکروارگانیسم هایی مانند قارچ ها و گرد و غبار

شاید بهترین مزیت بخارشوی این باشد که بخار گرم یک ماده ضد عفونی کننده و دفع کننده طبیعی و بدون بو و مواد شیمیایی است. هنگامی که بخار به سطوح نفوذ می کند ، قارچ ها ، میکروب ها ، ویروس ها ، کنه های گرد و غبار و باکتری ها را از بین می برد. ضد عفونی کننده فوق العاده برای محیط هایی است که بزرگسالان یا کودکانی مریض و دارای هر نوع عفونت آنجا بوده اند و اکنون می خواهید محلی را برای جلوگیری از عفونت بازیابی کنید. این فرآیند از بیشتر مواد شیمیایی ضد عفونی کننده مؤثرتر خواهد بود. در نهایت تمیز کردن با بخارشوی باعث کاهش 99.9٪ باکتری ها و میکروب ها می شود. در مصارف معمولی خانگی ، دستگاه تمیز کننده بخارشوی ابزاری جادویی برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن آشپزخانه و حمام ها است. 

رشد قارچ در حمام می تواند سموم ایجاد کند.
سفید کننده قارچ ها را نمی کشد ، فقط آن را سفید می کند تا نتوانید آن را ببینید.
بخار گرم همراه شستشو با مواد شوینده آن را به طور کامل از بین می برد.

 

از مواد شیمیایی خداحافظی کنید

بوی شیمیایی سفید کننده و مواد شوینده باعث می شود احساس حالت تهوع و خفگی داشته باشید و بوی ناخوشایند آن ساعت ها باقی می ماند. تمیز کردن با استفاده از آب و گرما نیاز به مواد شیمیایی را کاهش می دهد و برای کودکان و حیوانات خانگی بی خطر است.

 

« حتما بخوانید  ترفند پاک کردن لکه اتو روی لباس

فواید سلامتی « مزایا و معایب تمیز کاری با بخارشوی »

استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن خاک و زباله از مزایای سلامتی زیادی برخوردار است.
تمیز کردن با بخار هم برای کودک و هم حیوان خانگی مفید است.
از مواد شیمیایی مضر و سمی مانند سفید کننده و آمونیاک استفاده نمی کند.
بنابراین مواد شیمیایی و بقایای مضر باقی نمی گذارد. همانطور که شما فقط از گرما و آب استفاده می کنید تا سطوح را تمیز کنید. بسیاری از مواد تمیز کننده حاوی هیپوکلریت سدیم هستند ، این ماده اکسید کننده است و می تواند باعث سوزش هنگام تماس یا آسیب به پوست شود.

 

آسان برای استفاده

موتور های بخار عموماً در طراحی ها دارای وزن سبک هستند و استفاده از آن نسبت به استفاده از سطل آب و دسمال بسیار راحت تر است. این امر به ویژه در صورتی که پیرتر هستید یا ناتوانی دارید بسیار مفید است. دیگر نیازی نیست که روی دست ها و زانو ها بایستید تا کف خانه را تمیز کنید. با استفاده از یک بخارشوی می توانید این کار را در حالت ایستاده انجام دهید .

 

مناسب برای کسانی که از آلرژی رنج می برند

یکی از مزایا و معایب تمیز کاری با بخارشوی ، ازبین بردن آلرژن ها است .
اگر از آلرژی یا آسم رنج می برید ، تمیز کردن بخار یک روش مفید برای تمیز کردن است.
از آنجا که بخار یک ماده طبیعی است ، برای افرادی که از آلرژی یا آسم رنج می برند ، واکنش مضر ایجاد نمی کند. دمای زیاد حاصل از بخار باعث از بین رفتن بیشتر باکتری ها و آلرژن ها می شود. شما می توانید تختخواب خود را بخار تمیز کنید و باعث کنده شدن گرد و غبار شود که یکی دیگر از علل آلرژی و آسم است.

 

نظافت مؤثرتر « مزایا و معایب تمیز کاری با بخارشوی »

اگرچه با این واقعیت موافق هستیم که بخار به تنهایی به طور معجزه آسایی بسیاری از موارد را تمیز می کند ، ذکر این نکته حائز اهمیت است که برای تمیز کردن سطوح بسیار کثیف ، اسپری مواد شوینده یا یک ماده پاک کننده طبیعی و یا ترکیب آن با آب بخارشوی باعث تقویت تاثیر آن می شود.

 

با دستگاه بخارشوی چه کار هایی را می توانید انجام دهید ؟

  • حمام
  • آشپزخانه ها
  • اتومبیل
  • برداشتن کاغذ دیواری
  • کشتن کنه های گرد و غبار و قارچ
  • پنجره ، صفحه نمایش ، درب شیشه ای کشویی ، آینه
  • تمیز کردن و از بین بردن سایر بو ها از لباس

 

پس از خواندن مزایا و معایب تمیز کاری با بخارشوی و کاربردهایش ، اگر تصمیم به خرید یکی از آن ها گرفته اید ، اکنون می توانید در سایت تا خرید تنوع مدل بخارشوی های ما را ببینید و بخارشوی مناسب برای نیاز های خود را خریداری کنید .

بیشتر بخوانید : 

بخارشوی ؛ راهنمای خرید بخارشوی خوب
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .