مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

فرق غذاساز با خردکن و مقایسه و تفاوت ؟ کدام را باید بخریم ؟

0 272
زمان مطالعه : 4 دقیقه

فرق فرق غذاساز با خردکن و مقایسه و تفاوت ؟ کدام را باید بخریم ؟ یک غذاساز ، مواد غذایی را خرد می کند . یک خردکن نیز مواد غذایی را خرد می کند. با این حال ، یک غذاساز و خردکن مواد غذایی در چه چیز های متفاوت هستند ؟ خردکن مواد غذایی یک وسیله کوچک است. معمولاً بین 1 تا 4 فنجان را نگه می دارد و برای خرد کردن یا مخلوط کردن انواع مواد غذایی از آن استفاده می شود. یک غذاساز بزرگتر از یک خردکن مواد غذایی است . بسته به مدل و نوع آن می تواند به طور همزمان 12 فنجان غذا را خرد کند. در حالی که یک غذاساز مواد غذایی را خرد می کند ، می تواند آن ها را رنده و مخلوط هم بکند. یک غذاساز همچنین می تواند خمیر را ورز دهد ( نوع خمیر مورد استفاده برای پیتزاها و نان ها ).

فرق فرق غذاساز با خردکن و مقایسه و تفاوت ؟ کدام را باید بخریم ؟


فرق غذاساز با خردکن ؟ : غذاساز

همانطور که در بالا ذکر شد ، یک غذاساز معمولاً نسبتاً بزرگ است که قادر است بین 7 تا 12 فنجان مواد غذایی را بطور همزمان خرد کند. نکته مهم این است که برخی از اجزای اضافه تر نیز دارد : یک لوله تغذیه و دیسک ها ، که می تواند مواد را قطعه قطعه و خرد کند .

فرق غذاساز با خردکن ؟ : خردکن

خردکن ها یک دستگاه آشپزخانه جمع و جور هستند ، که قادر اند بین 1 تا 4 فنجان غذا را خرد کنند. هیچ لوله تغذیه و همچنین دیسک هایی برای برش و رنده کردن وجود ندارد. این دستگاهی جذاب است و دارای تیغه ای است که اغلب قابل جدا شدن نیست ، و آماده خرد کردن مواد غذایی شما است.
غذاساز یا خردکن

غذاساز ها و خردکن ها در چه ویژگی هایی باهم متفاوت هستند ؟

سه دستگاه اصلی وجود دارد که مواد غذایی را خرد می کنند : مخلوط کن ، خردکن مواد غذایی و غذاساز. مخلوط کن بهترین کار را با مایعات انجام می دهد. اگر می خواهید سوپ کدو تنبل ، شیرموز و اسموتی اسفناج درست کنید ، مخلوط کن بهترین دستگاه برای شماست. اگر می خواهید غذاهای سخت مانند هویج ، جعفری ، آجیل و نظایر آن را خرد کنید ، یک غذاساز یا خردکن مواد غذایی برای شما مناسب است.
بنابراین ، اجازه دهید به غذاساز ها و خردکن های مواد غذایی برگردیم :

اندازه

خردکن ها اندازه مناسبی دارند : به راحتی نگهداری می شود.
بسته به مدل ، می تواند به طور همزمان 4 فنجان غذا را خرد یا مخلوط کند.
یک غذاساز به طور قابل توجهی بزرگتر از خردکن مواد غذایی است.
این ماده می تواند حداکثر 12 فنجان غذا را همزمان پردازش کند.
مانند خردکن به راحتی نگهداری نمی شود اما می تواند در یک زمان کارهای بیشتری انجام دهد.

 

عملکرد

خردکن ها می توانند غذا را خرد یا مخلوط کنند.
اگر یک پیاز یا دو عدد برای خرد کردن دارید ، خردکن مواد غذایی ابزار مناسب برای شماست.
به علاوه این دستگاه بدون سر و صدا است و مزاحمت ایجاد نمی کند.
یک غذاساز به راحتی می تواند 6 یا 7 پیازها را خرد کند . و اگر می خواهید پیاز تان خرد یا رنده شده باشد ، غذاساز ها این توانایی را دارند . غذاساز ها همچنین قابلیت ورز دادن خارق العاده خمیر نان ها را دارد. شما نمی توانید کوکی های کره بادام زمینی خود را با یک خردکن مواد غذایی درست کنید.

 

« حتما بخوانید  نبایدهای استفاده از بخارگر ؛ چرا نباید آب شیر در بخارگر استفاده شود ؟

هزینه

یک غذاساز بالا رده هزینه ای بیش از یک خردکن مواد غذایی بالارده دارد. چرا ؟ هزینه ساخت آن بیشتر است. قابلیت های مختلفی را ارائه می دهد. این بدان معنا نیست که یک غذاساز همیشه سر تر از یک خردکن است ، این بستگی به نحوه پخت و پز شما دارد یا این که می خواهید نان بپزید یا نه.

 

تمیز کردن آسان

مهمترین شکایت در مورد غذاساز ها این است که تمیز کردن آن ها زمان می برد.
مطمئناً شنیده اید که یک دوست یا یکی از اعضای خانواده از غذاساز خود استفاده نمی کنند ، چون تمیز کردن آن دشوار است .

غذاساز یا خردکن

فرق فرق غذاساز با خردکن ؟ : غذاساز بخریم یا خردکن ؟ و یا هردو ؟

  • چه کسی باید یک غذاساز بخرد ؟
    اگر برای تعدا افراد زیادی آشپزی می کنیدیا دوست دارید سرگرم شوید و مرتباً پخت و پز می کنید و به آشپزی غلاقه دارید ، به یک غذاساز احتیاج دارید. شما احتمالاً این موضوع را از قبل می دانید ، زیرا صاحب کتاب های آشپزی خلاق هستید که نویسندگان فرض می کنند یکی از آن ها را داشته باشید.
  • چه کسی باید یک خردکن بخرد ؟
    اگر به طور مرتب آشپزی نمی کنید ، فقط برای یک یا دو نفر غذا طبخ می کنید ، و علاقه ای به آشپزی ندارید ، به یک خردکن غذایی احتیاج دارید.
  • چه کسی باید هم غذاساز و هم خردکن مواد غذایی بخرد ؟
    اگر یک آشپز جدی هستید و هزینه و فضای نگهداری برای شما مهم نیست ، ممکن است بخواهید هم یک خردکن مواد غذایی و هم یک غذاساز را خریداری کنید . چرا ؟ بعضی اوقات شما نمی خواهید پردازنده مواد غذایی خود را برای خرد کردن پیاز روشن کنید ، در این صورت می توانید از خردکن استفاده کنید .

 

پس از خواندن مطلب فرق فرق غذاساز با خردکن و مقایسه و تفاوت ؟ کدام را باید بخریم ؟ اگر تصمیم به خرید هرکدام از آن ها گرفته اید ، به صفحه خرید غذاساز و خردکن بروید و انواع مختلف آن ها را مشاهده و خریداری کنید.

 


بیشتر بخوانید :

انواع خردکن های مواد غذایی food chopper
راهنمای خرید خردکن
غذاساز و 6 مزیت برتر استفاده از آن
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .