مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

علت بوی بد کولرگازی چیست و چگونه بوی کولر را از بین ببریم ؟

0 40
زمان مطالعه : 3 دقیقه

علت بوی بد کولر گازی چیست و چگونه بوی کولر را از بین ببریم ؟ ؛ آیا در خانه شما بوی بدی وجود دارد که به نظر می رسد وقتی سیستم کولر گازی کار می کند . بدتر می شود؟ وجود بوی بد در خانه برای سلامتی افراد مضر است از این رو در اینجا اطلاعات مفیدی در مورد بوهایی که ممکن است از دریچه های کولر گازی شما ایجاد شود ، ارائه شده است.

علت بوی بد کولرگازی چیست؟ 


کپک ها و قارچ ها اگر رطوبت یا نم بیش از حد در سیستم HVAC وجود داشته باشد ، می تواند موجب ایجاد قارچ و کپک درون مجاری کولر گازی شود. برای جلوگیری از ایجاد کپک و رطوبت ، تمام نشت آب را برطرف کنید ، زهکشی را بهبود ببخشید ، برنامه تنظیم سالانه HVAC را تنظیم کنید ، و مرتباً فیلترهای HVAC را عوض کنید.

بهترین راه برای محافظت از وسایل شما و جلوگیری از ایجاد قارچ و کپک در خانه و سیستم HVAC با دستگاه های رطوبت گیر برای خانه است. این دستگاه به طور مستقیم به سیستم HVAC شما متصل می شود ، دستگاه رطوبت گیر بطور خودکار مقدار صحیح رطوبت هوا را از بین می برد و میعانات را در خارج از خانه خالی می کند.

ایجاد بوی جوراب

کویل های تبخیر کننده کثیف ، سینی های تخلیه میعانات مسدود شده و آب راکد می تواند باعث ایجاد بوی جوراب های کثیف یا پا های بد بو شود. راه حل این مشکل تمیز کردن حرفه ای است.

دود سیگار « علت بوی بد کولرگازی چیست »

اگر کسی در خانه سیگار کشیده باشد ، دود سیگار می توانند در کویل فیلتر و تبخیر کننده جمع شوند. و جواب علت بوی بد کولرگازی چیست باشد . هنگامی که سیستم کولر گازی را روشن می کنید ، ممکن است بوی دود سیگار پخش شود. فیلتر ها را عوض کنید ، کولر گازی را توسط یک حرفه ای تمیز کنید و فقط در بیرون از خانه سیگار بکشید.

 

علت تولید بوی بد و نا مطبوع کولر گازی

بوی سوختگی « علت بوی بد کولرگازی چیست »

یکی از علت بوی بد کولرگازی چیست می تواند بویی شبیه به بوی سوختن چیزی می آید ، احتمالاً این گونه است.
این بو می تواند بوی داغ کردن موتور ، مشکلات سیم کشی یا مشکل مکانیکی دیگری باشد.
این یک مشکل جدی است و باید برق سیستم HVAC را فوراً خاموش کنید. بعضی اوقات ممکن است بو به گوگرد اسلحه شباهت بیشتری داشته باشد ، که می تواند نشان دهنده مشکلاتی در مدار AC یا موتور فن باشد.

اگر این بو ادامه داشت ، خانه را تخلیه کرده و با آتش نشانی تماس بگیرید.
بعضی اوقات ، ذوب شدن اجزای پلاستیکی می تواند بوی ماهی یا تخم مرغ گندیده بدهد.
از جعبه تقسیم برق مدار ها را خاموش کنید ، خانه را تخلیه کنید و با آتش نشانی تماس بگیرید.
بعد از این که از ایمن بودن خانه مطمئن شدید ، از یک تکنسین HVAC کمک بگیرید تا مطمئن شوید کولر گازی شما مشکل برقی یا مکانیکی ندارد.

گوگرد ( بوی تخم مرغ گندیده )علت بوی بد کولرگازی چیست

علت بوی بد کولرگازی چیست و شبیه چیست ؟ هرگز بوی تخم مرغ گندیده را در خانه نادیده نگیرید . این می تواند بوی نشت گاز باشد ! اگر چه گاز طبیعی به طور طبیعی بی بو است . تولید کنندگان موظف هستند ماده شیمیایی به نام « مرکاپتان » را اضافه کنند تا بو بدهد. یکی دیگر از نشانه های نشت گاز تغییر رنگ بوته های گیاهان است ؛ که اگر به رنگ قهوه ای یا نارنجی بیمارگونه تغییر رنگ بدهند نشانه نشت گاز است. 

 اگر بوي تخم مرغ هاي پوسيده را احساس کردید ، هیچ کار الکتریکی انجام ندهید. کبریت یا فندک را روشن نکنید. اگر شعله های روشن مثل شمع وجود دارد ، آن ها را خاموش کنید. تا حد امکان درها و پنجره ها را باز کنید. کنتورگاز خانه را ببندید. اگر نمی توانید گاز را خاموش کنید ، شرکت گاز این کار را برای شما انجام می دهد.

کیفیت پایین هوا یکی از مهمترین تهدیدات سلامتی است .

گرد و غبار ، خاک ، مو ، شوره ، گرده ، قارچ و میکروب هایی که در تجهیزات HVAC شما جمع می شوند موجب بسیاری از مسائل بهداشتی هستند. علاوه بر این ، آلاینده ها می توانند وارد سیستم HVAC شوند و به قسمت های داخلی آسیب رسانده و منجر به تعمیرات و خرابی های مکرر شوند.

« حتما بخوانید  لیست قیمت کولرگازی جنرال در تاخرید
خوشحالیم برای خواندن علت بوی بد کولر گازی چیست و چگونه بوی کولر را از بین ببریم ؟ با ما همراه بودید . در صورتی که دوست دارید برای خرید کولرگازی اقدام کنید .

بیشتر بخوانید :

انواع کمپرسور کولر گازی و بهترین آن
کولر گازی ؛ راهنمای خرید کولرگازی و بهترین انتخاب
کولر گازی فقط سرد و لیست قیمت کولر گازی فقط سرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .